کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۲۸۸
تاریخ خبر:

پرسپولیس برای فرار از محرومیت فقط ۹ روز وقت دارد

بیست و یک روز قبل و در تاریخ ۱۸ مرداد، فیفا حکم نهایی شکایت گابریل کالدرون و خواکین مربیان آرژانتینی و اسپانیایی فصل قبل پرسپولیس را اعلام کرد که طبق این حکم باشگاه پرسپولیس در فرصتی ۳۰ روزه باید اقدام به پرداخت این رقم می کرد.

طبق حکم نهایی اعلام شده باشگاه پرسپولیس باید رقمی حدود ۵۷۹٫۵۰۰ هزار دلار را برای پرداخت بدهی کالدرون و همین طور رقم ۹۵٫۳۸۱ هزار دلار را برای بدهی خواکین، دستیار کالدرون پرداخت کند، البته به علاوه سود سالیانه که طبق قانون فیفا ۵ درصد است. طبق احکام فیفا باشگاه پرسپولیس در مجموع باید ۷۰۹ هزار دلار به کالدرون و خواکین بپردازد که طبق قیمت دلار مبلغی حدود ۱۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان خواهد بود. به تمام این ها ۵۰ هزار فرانک سوییس را هم بابت هزینه رسیدگی به بدهی پرسپولیس اضافه کنید که رقم بدهی را به عدد ۲۱ میلیارد تومان خواهد رساند.

از این رو سرخ پوشان طبق حکم فیفا باید این مبلغ را تا روز ۱۷ شهریور یعنی ۹ روز دیگر پرداخت کنند. طی روزهای گذشته شنیده شد با حضور سمیعی و شکوری در بازار نقل و انتقالات قرار است مجید صدری به عنوان رییس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس ماموریت پیدا کردن منابع مالی برای پرداخت این بدهی سنگین را برعهده بگیرد که هنوز مشخص نیست تا امروز توفیقی داشته است یا نه.

به نظر می رسد تمام امید باشگاه پرسپولیس این است مزایده کارگزار هرچه سریهع تر برگزار شده تا کارگزار جدید با پرداخت پیش قرارداد بتواند باشگاه را از این شرایط نجات دهد که البته با توجه به زمان بر بودن این موضوع بسیار بعید است انتخاب کارگزار تا کمتر از ۹ روز دیگر به پایان برسد.

از این رو باید منظر بود و دید باشگاه پرسپولیس در این ۹ روز دقیقا چه اقدامی را برای پرداخت این بدهی انجام خواهد داد و آیا پول لازم برای پرداخت این بدهی جور خواهد شد یا سرخ پوشان قرار است با محرومیت ها و جرائم فیفا مواجه شوند.

گفتنی است در زمان مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد وضعیت به گونه ای هدایت شد تا گابریل کالدرون که پرسپولیس با رهبری او عنوان قهرمان نیم فصل را مال خود کرده بود، از این تیم جدا شده و به کشورش برگردد و حالا مدیریت جعفر سمیعی باید این بدهی را پرداخت کند.

طرفداری

کدخبر: ۴۱۱۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر