کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۲۷۵
تاریخ خبر:

پرسپولیس‌ - تراکتور؛ گل و سنگ و آدرنالین

روزنامه هفت صبح | بازی پرسپولیس‌ و تراکتورسازی همه چیز‌ داشت. همه چیز‌! در وسط هفته و در ساعت ۳ بعد‌از‌ظهر ۳۶‌هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند تا بازی بزرگ را از نزدیک ببینند. پرسپولیس مدل گل‌محمدی ‌به ملاقات تراکتورسازی تبریز رفت.بازی رفت را تبریزی‌ها برده بودند اما آن موقع روی نیمکت تراکتور‌، دنیزلی بود و روی نیمکت سرخ‌پوش‌های تهرانی هم کالدرون نشسته بود.

اما حالا نبرد گل‌محمدی بود و ساکت الهامی. و عجب بازی‌ای ازآب درآمد. پرحادثه،‌خشن،‌پر از صحنه‌های زیبا‌،‌گل‌های زیبا و البته برخوردهای تماشاگران روی سکوها که سنگدلانه و بی‌رحمانه همدیگر را می‌نواختند. تقصیر کدام گروه بود؟‌بگذریم. خودتان دیده‌اید به ما چه اصلا !
دیروز اما برای قرمزها روز احیای علیپور و وحید امیری و بیرانوند بود.

به‌خصوص وحید امیری که به روزهای اوجش بازگشته بود. به همان فصل اولی که از نفت به پرسپولیس آمده بود.تکنیکی‌،‌ سربالا و گلزن و علیپور هم گل شیکی زد و بیرانوند هم دو واکنش طلایی مقابل حریف داشت. یک بازی درجه یک در بالاترین سطح فوتبال آسیا و در کنار پایین‌ترین سطح رفتار از سوی تماشاگران در آسیا و حتی آفریقا و اقیانوسیه و دریای کارائیب‌! در روزی که حاشیه‌های بازی می‌توانست آن را به جنجال بکشاند، پرسپولیس حریفش را شکست داد و در صدر جدول به حاشیه امن رسید.

*** ترکیب دو تیم
پرسپولیس با همان ترکیبی که دیروز پیش‌بینی کرده بودیم به مصاف تراکتور آمد. فقط محمد انصاری به جای محمد نادری در دفاع چپ قرار گرفته بود. یحیی تیمش را با این آرایش به مصاف تراکتور فرستاده بود: «علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگوانا.»

تراکتور هم با ترکیب رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری، اکبر ایمانی، رضا اسدی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و ساسان انصاری مقابل پرسپولیس قرار گرفت و برخلاف پیش‌بینی‌ها، میلاد فخرالدینی نیمکت‌نشین بود.

*** جنجال از ثانیه ۲۰
قبل از بازی هم رسانه‌ها از سخت بودن بازی برای تیم داوری نوشته بودند و پیش‌بینی کرده بودند که محمدرضا اکبریان می‌تواند قربانی بزرگ این بازی حساس باشد‌ اما کار برای اکبریان از همان ثانیه ۲۰ بازی سخت شد. او خطای تیکدری روی امیری را اعلام کرد اما با فشار بازیکنان پرسپولیس، یک کارت زرد هم به مدافع تراکتور داد و همین باعث اعتراض تراکتوری‌ها شد! آنها معتقد بودند ‌ پرسپولیسی‌ها روی نظر او تاثیر گذاشته‌اند و اکبریان نباید در ثانیه ۲۰ بازی کارت زرد می‌داد!

این فضا تقریبا تا پایان نیمه اول در بازی جریان داشت و سوت‌های اکبریان با اعتراض‌های بازیکنان و کادر فنی دو تیم روبه‌رو می‌شد. یکی از فعال‌ترین بازیکنان در درگیری‌ها اشکان دژاگه بود. او ابتدا با وحید امیری درگیر شد و این درگیری لحظاتی بازی را به تنش کشاند. سپس در ادامه درگیری عجیبی هم با شجاع خلیل‌زاده پیدا کرد. داور یک خطا به سود تراکتور اعلام کرد اما شجاع خلیل‌زاده توپ را برداشت تا مانع شروع مجدد سریع تراکتوری‌ها شود‌.

اما دژاگه اصرار داشت که توپ را به زور از شجاع بگیرد و همین باعث درگیری بین این دو نفر شد و داور به شجاع کارت زرد داد. چند دقیقه بعد هم یحیی گل‌محمدی به دلیل اعتراض به تصمیم اکبریان توسط او با کارت زرد جریمه شد. در اواخر نیمه اما بزرگ‌ترین جنجال رخ داد. با اعلام یک خطا به سود پرسپولیس، نیمکت تراکتور به شدت به داور اعتراض کرد و داور چهارم درگوشی با اکبریان صحبت کرد و بعد از این گفت‌وگو، اکبریان، ساکت الهامی را با کارت قرمز از کنار زمین اخراج کرد. این اخراج باعث شد تا بازی با وقفه‌ای چند دقیقه‌ای روبه‌رو شود.

*** بازگشت پرفروغ وحید امیری
چهره برتر این بازی وحید امیری بود. او با یک پاس دیدنی گل اول پرسپولیس را ساخت. پاسی که فقط از هافبک‌های متخصص و طراح درجه یک برمی‌آید! این پاس علیپور را از میانه‌های زمین با مظاهری تک به تک کرد و گل اول پرسپولیس را ساخت. حرکت امیری در همان ثانیه ۲۰ بازی هم باعث کارت گرفتن مهدی تیکدری شده بود‌ اما اوج کار امیری را در گل دوم پرسپولیس شاهد بودیم.

علی علیپور با یک پاس بلند خوب امیری را در فضایی ایده‌آل صاحب توپ کرد. امیری وارد محوطه جریمه تراکتور شد و ابتدا با یک دریبل خانزاده را نقش بر زمین کرد، سپس با یک حرکت بدن، اکبر ایمانی را هم فریب داد و در نهایت با یک بغل پای راست که پای غیر تخصصی اوست، توپ را به آرامی از فضای میان ایمانی، تیموری و مظاهری وارد درواز‌ه تراکتور کرد.

*** چیپ متفاوت علیپور
علی علیپور یک نیم‌فصل افتضاح را پشت سر گذاشته بود. او در نیم‌فصل اول چند فرصت گلزنی خوب را از دست داده بود و با آن پنالتی چیپ عجیبش در بازی با ماشین‌سازی، هواداران پرسپولیس را حسابی عصبانی کرده بود. اما بازی دیروز، تبدیل به فرصتی برای فراموشی آن نیم‌فصل فاجعه‌بار بود. علیپور ابتدا قدر پاس دیدنی امیری را دانست و با یک ضربه چیپ از بالای سر مظاهری دروازه او را به زیبایی باز کرد. سپس در نیمه دوم با پاسی تماشایی و هوشمندانه زمینه‌ساز گل دوم تیمش شد. با نمایش دیروز او، اوساگوانا و استوکس کار سختی برای ورود به ترکیب اصلی پرسپولیس خواهند داشت.

*** همان بیروی مطمئن
دیروز بیرانوند بعد از مدت‌ها در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت. او در اواخر نیم‌فصل اول توسط کالدرون نیمکت‌نشین شده بود و فقط کلین‌شیت‌های رادوشوویچ را تماشا می‌کرد‌ اما دیروز روز بازگشت بیرو به روزهای خوبش بود. او در نیمه اول یک بار ضربه سر ایمان سلیمی را با واکنشی دیدنی و سریع دفع کرد و در نیمه دوم هم شوت خطرناک خانزاده را مهار کرد. بیرو چند بار هم با خروج‌های مطمئن خود دروازه تیمش را از باز شدن نجات داد. بیرانوند با این نمایش جای ثابت خود را در ترکیب پرسپولیس دوباره به دست آورد.

*** ششمین برد پیاپی در لیگ برتر
پیروزی بر تراکتور ششمین برد پیاپی پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود. پرسپولیسی‌ها با کالدرون پنج بازی آخر خود در نیم‌فصل اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و دیروز یحیی یک برد دیگر به این سریال پیروزی‌های پیاپی اضافه کرد. البته پرسپولیس دو برد هم در جام حذفی داشت که مجموع بردهای پی‌در‌‎پی این تیم در تمام مسابقات را به هشت می‌رساند.

نکته دیگر اینکه تعداد بردهای پرسپولیس در لیگ نوزدهم حالا به ۱۲ رسیده و این در حالی است که هیچ تیم دیگری هنوز تعداد بردهایش را دو رقمی هم نکرده است! در مجموع نتایج بازی‌های هفته هفدهم به سود پرسپولیس رقم خورد. تراکتور مغلوب خود پرسپولیس شد، صنعت‌نفت به نفت مسجدسلیمان باخت و سپاهان هم مقابل ماشین‌سازی با تساوی بدون گل متوقف شد. حالا پرسولیس ۳۷ امتیازی است و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم سپاهان ۳۲ امتیازی است!

*** اولین باخت ساکت
این اولین باخت تراکتور با ساکت الهامی بود. در چهار بازی قبلی با هدایت او، تراکتور چهار برد به دست آورده بود اما دیروز نوار بردهای تراکتور با الهامی قطع شد. دیروز روز بد ستاره‌های ملی‌پوش تراکتور هم بود. احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول حسابی درخشیده بودند و عامل اصلی بردهای پیاپی این تیم بودند اما دیروز هر سه نفر از دوران اوج خود فاصله داشتند. دژاگه که بیشتر درحال ایجاد درگیری با پرسپولیسی‌ها بود، شجاعی هم نتوانست مثل بازی‌های قبل موثر ظاهر شود و حاج‌صفی هم فقط یک بار با یک ضربه ایستگاهی دیدنی تیر دروازه بیرانوند را به لرزه درآورد.

*** ۱۱ کارت زرد و یک کارت قرمز!
بازی دیروز احتمالا رکورددار بیشترین اخطار در یک بازی لیگ نوزدهم خواهد بود. دیروز اکبریان به شش پرسپولیسی و چهار تراکتوری کارت زرد داد، او به یحیی هم اخطار داد و ساکت الهامی را هم اخراج کرد.

کدخبر: ۳۰۶۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر