کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۴۵۹
تاریخ خبر:

پرسش‌های حقوقی شما را پاسخ می‌دهیم‌

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | این هفته به سه سوال مطرح شده توسط مخاطبان روزنامه و دو سوال مطرح شده توسط مخاطبان سایت دادراه پاسخ خواهیم داد:

سوال یک: وقتی که بیمه اختیاری از طرف بیمه شده پرداخت می‌شود نیاز به نگهداری فیش پرداخت شده هست یا وقتی که سابقه بیمه وارد سایت می‌شود دیگر نیازی به نگهداری فیش نیست؟

پاسخ: الزامی قانونی در این زمینه وجود ندارد ولی توصیه می‌شود که اصل این فیش‌ها یا کپی فیش پرداخت را تا مدتی برای رفع اختلاف حساب‌های مالی که ممکن است به وجود بیاید نگهداری کنید. به عبارت دیگر از نظر قانونی الزامی ندارد ولی نگهداری آن به طور مثال تا یک سال، عیبی هم ندارد. چند برگ کاغذ است دیگر!

سوال دو: در یک مجتمع ۱۲واحدی زندگی می‌کنم. تعدادی از همسایه‌ها در مشاعات مثل حیاط اقدام به پارک خودرو بدون اجازه ‌و هماهنگی با بقیه واحدها می‌کنند. چه اقدام قانونی می‌شود انجام داد؟

پاسخ: پارک کردن بدون مجوز هیات مدیره ساختمان در مشاعاتی مانند حیاط، نقض حقوق دیگران است و امکان شکایت تحت عنوان مزاحمت وجود دارد. قبل از آن البته بهتر است به هیات مدیره یا مدیر ساختمان مراجعه و مشکل را در آنجا حل کنید.

سوال سه: همسر سابقم چندین مرتبه در پرداخت نفقه دو فرزندم کوتاهی کرده و هر دفعه با مراجعه و شکایت پس از چند روز، نفقه را پرداخت می‌کند. من چه کنم که از نظر قانونی کار مطمئن‌تر شود و نیازی به مراجعه به دادگاه نباشد؟ ضمنا شغل ایشان آزاد است.

پاسخ: متاسفانه در این زمینه، تنها راهکار قانونی، مراجعه به دادگاه و طرح دادخواست مطالبه نفقه است و چنانچه چاره دیگری مانند دسترسی مستقیم به حساب بانکی ایشان، در نظر شما باشد باید گفت که از نظر قانونی، چنین راهکاری مقدور نیست.

سوال چهار: سه سال پیش عروسی‌ام بوده است. فیلمبردار فایل عکس‌ها رو به من نداده و گفته هزینه جدا دارد؛ هر وقت هزینه آن را دادی، عکس را به تو تحویل می‌دهم. حالا بعد ۳ سال که هزینه روز را برایشان واریز کردم؛ می‌گویند که عکس‌ها را پاک کردند در صورتی که گفته بودند حتی بعد ۵ سال مشتری آمده و عکس‌هایش را برده است. آیا می‌توانم شکایت کنم؟

پاسخ: امکان شکایت به اتحادیه مربوطه وجود دارد هرچند که قضاوت در این قضیه منوط به بررسی قرارداد منعقد شده است.

‌هر هفته در‌ روزهای دوشنبه‌ آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش‌ می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی شما پاسخ می‌دهیم. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید .همچنین می‌توانید سوالات را به این ایمیل هم ارسال کنید: mo.masjedi@gmail.com

کدخبر: ۴۳۹۴۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر