کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۴۶۰
تاریخ خبر:

پایان مرگبار ماجرای رامین و‌ زهره در سیاتل آمریکا

روزنامه هفت صبح| دو شب پیش جنازه یک زن و دو مرد ایرانی در خانه‌ای در 15 مایلی سیاتل آمریکا پیدا شد. زهره صادقی و محمد ناصری زوج ایرانی ساکن آمریکا بودند که ساعت 1:45 دقیقه بامداد شنبه توسط رامین خداکرم رضایی به ضرب گلوله جانشان را از دست دادند و قاتل بعد از کشتن آنها، با همان اسلحه به زندگی خود نيز پایان داد.

رامین نیمه شب از پنجره این خانه بالا رفت، آن را شکست و با شلیک چند گلوله زهره و محمد را به قتل رساند. همان زمان مادر زهره هم در خانه حضور داشت، اما توانست به طرف خانه همسایه فرار کند و با پلیس تماس بگیرد. همسر زهره، محمد ناصری 35 ساله مهندس نرم‌افزار شرکت آمازون بود .

زهره صادقی 33 ساله پادکستی داشت که به فارسی‌زبانان آمریکا کمک می‌کرد که شغلی در صنعت فناوری این کشور پیدا کنند. رامین 38 ساله راننده کامیون بود و تصمیم داشت شغلی در همین حوزه پیدا کند و از طریق همین برنامه بود که چند سال پیش برای اولین بار با او تماس گرفت. او یک فرزند داشت و سال گذشته از همسرش جدا شده بود، اما سابقه کیفری نداشت.

این دو نفر از طریق آشنایی با پادکست زهره در سال 2022 چند بار با هم ملاقات داشتند و در نهایت هم ارتباطی دوستانه شکل گرفت، اما ماجرا خیلی زود به پایان رسید و زهره از رامین درخواست کرد که او را رها کند، اما نتیجه‌ای نداشت. بعد از آن رامین به طور دائم زهره را زیر نظر داشت و بارها برایش دردسر و مزاحمت ایجاد کرده بود.

او حدود ۱۸ ماه این زن را تعقیب می‌کرد و با پارک کردن کامیون، منتظر ماندن در بیرون خانه‌اش و فرستادن حجم زیادی پیام، تماس و گل، به یک مزاحم تعقیب‌کننده برای این زن و شوهر تبدیل شده بود و در نهایت این سناریو به مرگ هر سه نفر آنها منجر شد. رامین از خانه‌اش در تگزاس دو هزار مایل را پشت سر گذاشته بود تا نقشه‌اش را در ردموند اجرا کند.

زهره در دادخواستی که ماه گذشته به دادگاه ارسال کرد، نوشته بود که « او نمی‌تواند خشمش را کنترل کند و کاملا متوهم است.این توهمات باعث می‌شود که من نگران زندگی خودم و عزیزانم باشم.» او به پلیس گفته بود چگونه رامین بدون دعوت به خانه‌شان رفته بود، چندین بار برایش گل آورده و حتی یک بار قول داد که یک گروه موسیقی را برای نواختن چند آهنگ به در خانه آنها بفرستد.

زهره فهرستی از تماس‌های رامین را در اختیار پلیس گذاشته بود که نشان می‌داد او دائم با زهره تماس می‌گیرد و پیام می‌فرستد. حتی گاهی اوقات به امید اینکه بتواند او را ببیند‌، در خیابان ساعت‌ها منتظرش می‌ماند. رامین یک بار بیش از ۱۰۰ نوبت در روز با او تماس گرفت. او تعقیب مخفیانه زهره را تا جایی ادامه داد که یک بار در سال ۲۰۲۲ او را تا کنفرانسی در دنورِ کلرادو دنبال کرد.

پس از تماس‌های متعدد زهره با پلیس‌، مقامات در تدارک ابلاغ دستور منع تماس به رامین و نصب دوربین‌های نظارتی در اطراف محل زندگی زهره بودند، اما اقدام دیوانه‌وار رامین، داستان را به تلخی تمام کرد. پلیس ردموند واشنگتن هنوز نتوانسته تأیید کند که آیا رامین قبلا از این سلاح استفاده غیرمجاز کرده یا سلاح خود را به طور قانونی به دست آورده است.

افسران و کارآگاهان ردموند به دلیل تعقیب و گریز در جریان تحقیقات قبلی، با مقتول و محل سکونت او آشنا بودند. پلیس ایالتی می‌گوید که اجساد صادقی، ناصری و خداکرم‌رضایی را پس از دریافت یک تماس تلفنی مبنی بر تیراندازی در خانه‌ای در «ردموندِ» واشنگتن در حدود ۱۵مایلی شرق سیاتل، پیدا کردند. مادر زهره در زمان هجوم رامین به خانه این زوج از طریق پنجره، در خانه دخترش حضور داشته و موفق به فرار شده و با پلیس تماس گرفته است.

کدخبر: ۵۰۸۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر