کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۳۲۰۵
تاریخ خبر:

پایان غافلگیرکننده ‌۷۲ ساعت تعلیق

روزنامه هفت صبح | سیل‌ گزارش‌ها و مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که همه ما را غافلگیر‌ کرد . شنبه صبح قبل از ساعت ۷ اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح به سه روز تعلیق و شایعه و ابهام در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی در اطراف تهران پایان داد.

در بیانیه ذکر شده بود که هواپیمای مسافری اوکراینی به سمت یکی از مناطق حساس نظامی سپاه تغییر مسیر داده و یک خطای انسانی از سوی اپراتور موشکی، موجب سقوط این هواپیما و کشته شدن ۱۷۶ نفر شده است‌. در ادامه خبرها‌،‌ گفته شد که رهبر انقلاب صبح جمعه از خطای انسانی اپراتور ضد هوایی سپاه در سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شده و متعاقب آن جلسه شورای عالی امنیت ملی در عصر جمعه تشکیل شده است.

احتمالا یک جلسه طولانی و پرجزئیات. در نهایت صبح شنبه اطلاعیه ستاد کل منتشر شد. بعدش بیانیه رئیس‌جمهور که موضوع را با ادبیاتی کمی متفاوت تایید کرد. بیانیه‌ای که مطبوعات جمعه شب در انتظارش بودند. قبل از ظهر سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه‌، برای دومین بار طی ۴۸ ساعت گذشته جلوی دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد و این بار جزئیات این اشتباه مرگبار را شرح داد.

او انحراف از مسیر هواپیمای اوکراینی را ردکرد و مسئولیت را از دوش دولت و نیروهای کشوری برداشت و مسئولیت‌ها را قبول کرد. در پایان این حضور ۲۰ دقیقه‌ای‌،‌ جدا از اشتباه اپراتور و اشتباه گرفتن هواپیمای مسافری با موشک کروز دشمن و اختلال ارتباطی با مراکز راداری کشور و احتمالا دستپاچگی اپراتور مربوطه‌،‌ اصل ماجرا حالا اینجاست: ‌

چرا فضای فرودگاه امام خمینی در آن شرایط سخت و ملتهب جنگی روی هواپیماهای مسافربری بسته نشده و پروازها لغو نشده‌اند‌؟ حاجی‌زاده این قصور را متوجه نیروهای مسلح کرد و از سازمان هواپیمایی کشوری رفع مسئولیت کرد اما در عین حال اعلام کرد که مسئول این عدم هماهنگی او نبوده و به نوعی توجهات را به سمت بخش‌های دیگر نیروهای نظامی معطوف کرد.

کدخبر: ۳۰۳۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر