کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۳۲۹
تاریخ خبر:

پایان دوران کاپیتان‌های کی‌روش در تیم ملی

روزنامه هفت صبح | ظاهرا اشکان دژاگه به فولاد خوزستان پیوسته است. او یکی از کاپیتان‌های تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش بود. مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی هم دیگر بازیکنانی بودند که در دوران حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی، به تناوب بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو می‌بستند. به بهانه بازگشت دژاگه به لیگ برتر، سرنوشت این سه بازیکن را در سال‌های اخیر مرور می‌کنیم.

‌مسعود شجاعی
او بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هم به تیم ملی دعوت می‌شد، هر چند در همین دوران هم بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره در تیم ملی به میدان می‌رفت. در زمان مارک ویلموتس همچنان کاپیتان تیم ملی بود‌ اما شکست در بازی با عراق و کارت قرمزی که گرفت باعث شد تا انتقادات از او به شدت زیاد شود. با رفتن ویلموتس و آمدن دراگان اسکوچیچ، شجاعی دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

در این مدت او در تراکتور بازی می‌کرد و روزهای پرفراز و نشیبی را در این تیم سپری می‌کرد. حتی تعدادی از هواداران تیم در پایان بازی با پیکان با او درگیری فیزیکی پیدا کردند. او بعد از چند سال بازی با تراکتور، در این تیم هم با رسول خطیبی به مشکل خورد و در اواخر فصل ترجیح داد از تیم جدا شود. او با این تیم قهرمان جام حذفی هم شده بود. پس از جدایی از تراکتور، شجاعی به نساجی پیوست و حالا دو سالی هست که عضو این تیم است.

شجاعی فصل گذشته با نساجی هم قهرمان جام حذفی شد تا در سه فصل اخیر دو بار به عنوان کاپیتان این جام را بالای سر برده باشد. پس از پایان فصل گذشته، گفته می‌شد او ممکن است از نساجی جدا شود، فوتبال را کنار بگذارد و به مربیگری روی بیاورد. حتی شایعه شد که قرار است سرمربی تیم شهر زادگاهش یعنی صنعت‌نفت آبادان شود اما ناگهان قراردادش را تمدید کرد و شجاعی ۳۸ ساله، حداقل یک فصل دیگر در این تیم بازی خواهد کرد.

‌اشکان دژاگه
در اواخر دوران حضور کی‌روش در تیم ملی، دژاگه نسبت به شجاعی حضور پررنگ‌تری در ترکیب تیم ملی داشت اما زودتر از او از تیم ملی کنار گذاشته شد. دژاگه بعد از کی‌روش، فقط ۳ دقیقه در بازی مقابل هنگ‌کنگ در این کشور برای تیم ملی بازی کرد و از آن به بعد هرگز به تیم ملی دعوت نشد.

او از این شکل کنار گذاشته شدن دلخور بود و این دلخوری را به شکل‌های مختلف از ویلموتس و مسئولان فدراسیون در فضای مجازی نشان می‌داد اما فایده‌ای نداشت و تیم ملی برای او به پایان رسیده بود. دژاگه هم مثل شجاعی دوران پرتلاطمی را در تراکتور سپری کرد. با این تیم قهرمان جام حذفی شد و در بازی فینال مقابل استقلال ستاره زمین بود. او هم در درگیری شجاعی با هواداران دخالت کرد و از هم‌تیمی‌اش دفاع کرد. در نهایت مثل شجاعی به شکلی ناگهانی از تراکتور جدا شد.

او در هر پنجره نقل و انتقالاتی به پرسپولیس و استقلال لینک می‌شد اما هرگز به این دو تیم نپیوست و پس از تراکتور به قطر رفت تا در تیم الشحانیه بازی کند. اما فقط ۲۷ دقیقه در جام امیرکاپ برای این تیم به میدان رفت و خیلی زود جدا شد. در حالی که به نظر می‌رسید به فکر خداحافظی از فوتبال افتاده است، ناگهان به پیشنهاد هم‌تیمی سابقش در تیم ملی یعنی جواد نکونام پاسخ مثبت داد و به فولاد خوزستان پیوست. او در ۳۶ سالگی احتمالا کاپیتان تیم جواد نکونام در فصل آینده لیگ برتر خواهد بود.

‌احسان حاج‌صفی
او پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به همراه شجاعی و دژاگه به تراکتور پیوست. برخلاف این دو نفر، هواداران مشکلی با او نداشتند چرا که او قبلا هم در این تیم بازی کرده بود اما زودتر از این دو تراکتور را ترک کرد و به سپاهان برگشت و یک نیم‌فصل را در این تیم بازی کرد و در ادامه از سپاهان هم جدا شد و به یونان بازگشت تا در آاک بازی کند.

تیم باشگاهی فصل بعد او هنوز مشخص نیست و ممکن است از تیم یونانی‌اش جدا شود و به لیگ برتر ایران برگردد. اما او برخلاف شجاعی و دژاگه هنوز در تیم ملی حضور دارد و در همین بازی آخر مقابل الجزایر هم یک نیمه بازی کرد. با این حال اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته رخ داد ممکن است باعث شود تا او هم پیراهن تیم ملی را از دست بدهد. حاج‌صفی در غائله برکناری و ابقای اسکوچیچ، در تیم مخالفان او قرار داشت و حالا شنیده می‌شود که اسکوچیچ قصد دارد او و یکی دو نفر دیگر را از تیم ملی کنار بگذارد.

اگر این اتفاق بیفتد او در ۳۲ سالگی و اوج پختگی، جام جهانی را از دست خواهد داد اما اگر پس از انتخابات فدراسیون فوتبال در ۸ شهریور، اسکوچیچ توسط فدراسیون جدید کنار گذاشته شود، شاید حاج‌صفی در تیم ملی بماند و سومین جام جهانی خود را هم تجربه کند. فعلا آینده او هم در تیم باشگاهی‌اش و هم در تیم ملی مبهم به نظر می‌رسد.

کدخبر: ۴۶۸۳۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر