کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۸۸۰
تاریخ خبر:

٣۴٠ شناور به نیروی دریایی سپاه الحاق شد

٣۴٠ فروند شناور رزمی و پشتیبانی رزم در کلاس‌های مختلف باحضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
به گزارش مهر، مراسم الحاق ۳۴۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه صبح دوشنبه با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری در بندرعباس برگزار شد.
این شناورها در ترکیب‌های عملیاتی در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریای خزر آماده مأموریت می‌شوند.
این شناورهای سبک، تندرو و هجومی در مراکز وابسته به نیروی دریایی سپاه و همکاری وزارت دفاع ساخته شده است که عملیات الحاق آنها به نیروی دریایی سپاه صبح امروز در ستاد این نیرو در بندرعباس برگزار شده است.

دستور فرمانده کل قوا را برای قوی شدن عملی کردیم
همچنین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دستور فرمانده کل قوا را برای قوی شدن عملی کردیم.
دریادار پاسدارعلیرضا تنگسیری ظهر دوشنبه در مراسم الحاق شناورهای رزمی به نیروی دریایی سپاه در گزارشی با اشاره به بخشی از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: این مراسم چهارمین مراسم الحاق است که نخستین آن در خرداد امسال بوده و ۱۱۲ فروند شناور موشک انداز وارد سازمان رزم این نیرو شد و در مهرماه هم ۱۸۸ فروند پهپاد شناسایی از دور به این نیرو ملحق شد.
وی با اشاره به اینکه در آبان ماه هم شناور اقیانوس پیما مزین به نام شهید رودکی (ره) نیز به نیروی دریایی سپاه ملحق شده است، افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که امروز ۳۴۰ فروند شناور رزمی دیگر هم به نیروی دریایی سپاه الحاق خواهد شد. بنده و همرزمانم امروز مفتخریم که فرموده فرمانده کل قوا را برای قوی شدن عملی کرده ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: تولید بالغ بر ۱۰۰ فروند شناور در یک شرکت دانش بنیان خصوصی و بیش از ۳۰ فروند شناور موشک انداز در سال جاری و همچنین تولید ۳۵ فروند شناور از شناورهای مختلف در یک شرکت دانش بنیان کوچک انجام شده و ۱۰ فروند شناور کلاس عاشورا نیز تولید شده است.
گفتنی است این شناورها در ۶ کلاس عاشورا، ذوالفقار، طارق، قادر، ناصر و گشتی ساخته شده‌اند که امروز به رده‌های نیروی دریایی پیوستند.
این شناورها توسط توان متخصصان داخلی کشور در صنایع دریایی وزارت دفاع، مراکز صنعتی سپاه و بخش خصوصی ساخته شده است.

کدخبر: ۳۷۲۸۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر