کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۹۳۰
تاریخ خبر:

ویدئو | مجازات عجیب ناقضان مقررات کرونا در چین

چهار فرد نقابدار که پلاکارد‌هایی حاوی عکس‌ها و اسامی خود را حمل می‌کردند در مقابل دیدگان هزاران نفر از مردم شهر جینگشی عبور کردند. تصاویر منتشر شده از این رویداد نشان می‌دهد که هر مظنون توسط دو افسر پلیس و در محاصره حلقه‌ای از پلیس ضدشورش و مسلح در دست گرفته شده‌اند. شرمساری عمومی بخشی از اقدامات انضباطی اعلام شده توسط دولت محلی در ماه اوت برای مجازات افرادی بود که قوانین بهداشتی را زیر پا می‌گذارند.

چین در سال ۲۰۱۰ پس از دهه‌ها مبارزات فعالان حقوق بشر، شرمساری علنی مظنونان جنایی را ممنوع کرد، اما با تلاش دولت‌های محلی برای اجرای سیاست ملی مقابله با کرونا، این عمل دوباره ظاهر شد. این در حالی است که ساکنان قرنطینه در یکی از بزرگترین شهر‌های چین می‌گویند پس از ممنوعیت بیرون رفتن از خانه حتی برای خرید غذا تحت تدابیر سختگیرانه جدید کووید، در معرض خطر گرسنگی در خانه‌های خود قرار دارند.

چهار نفری که در خیابان‌های شهر جینگشی رژه رفتند همچنین متهم به انتقال مهاجران غیرقانونی شدند در حالی که مرز‌های چین به دلیل همه گیری همه گیر همچنان بسته است. جینگشی نزدیک مرز چین با ویتنام است. اما این رویکرد سنگین با انتقاد شدیدی از سوی رسانه‌های رسمی و کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو شده است.

پکن نیوز، وابسته به حزب کمونیست چین، روز چهارشنبه نوشت: اگرچه جینگشی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تحت فشار شدیدی قرار دارد، اما این اقدام به شدت روح حاکمیت قانون را نقض می‌کند و نمی‌توان اجازه داد دوباره تکرار شود. بر اساس گزارش‌های موجود در وب‌سایت دولت محلی جینگشی، مظنونان دیگری که متهم به قاچاق غیرقانونی و قاچاق انسان هستند نیز در ماه‌های اخیر در خیابان گردانده شده اند.

منبع: فرارو

کدخبر: ۴۳۳۹۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر