کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۳۸
تاریخ خبر:

وقتی که گلزار ‌مواظب خودش نیست!

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | هشت ماه از انتشار مسابقه هفتگی هفت‌خان با اجرای محمدرضا گلزار می‌گذرد. او به پشتوانه موفقیت مسابقه برنده‌باش، سراغ هفت‌خان رفت اما نشانه‌های شکست خیلی‌زود عیان شد.

سازندگان تلاش کردند با حضور چهره‌های مطرح در برنامه، فشار شکست را کم کنند ولی این تمهید هم افاقه نکرد. برای پی بردن به شکست گلزار و هفت‌خان همین‌قدر کافی است که خیلی‌ها خبر ندارند این مسابقه همچنان به شکل هفتگی منتشر می‌شود. وانگهی‌، در جشن حافظ که معروف است به دست‌و‌دلبازی در دادن جایزه و نامزد کردن چهره‌، خبری از آن نبود.

مگر هست؟
وقتی یک سریال یا برنامه موفق در حال پخش است، رسانه‌ها و مخاطبان درگیر آن می‌شوند. نمونه‌های زیادی از بمب خبری این برنامه‌ها و سریال‌ها می‌توان مثال زد. از خندوانه و پایتخت و نون خ تا زخم‌کاری و آقازاده و قورباغه.

هفت‌خان بعد از چند قسمت اما به فراموشی سپرده شد و اگر خبری بود، مربوط به دستمزد گلزار و حواشی این‌چنینی می‌شد. حالا این مسابقه به شکل هفتگی توزیع می‌شود و ۹ قسمت دیگر آن باقی‌مانده است. در فضای مجازی و رسانه‌ها اما خبری از مسابقه نیست.

میزان پایین رضایت
نشانه دیگری که حکم به شکست هفت‌خان و گلزار می‌دهد، میزان پایین رضایت مخاطبان است. این مسابقه در نماوا فقط ۷۴‌درصد رضایت به‌دست آورده. این عدد را با خاتون که ۹۲‌درصد آن را پسندیده‌اند، مقایسه کنید تا متوجه وضعیت هفت‌خان شوید.

نکته جالب اینکه وقتی به نماوا سر می‌زنیم، نامی از هفت‌خان در هِدر صفحه و نیز بخش «ویژه» نیست. هفت‌خان در انتهای ردیف «سریال‌های اختصاصی» قرار گرفته. در روزهایی که نماوا محصولات پربازدید هفتگی خود را اعلام می‌کرد، هفت‌خان همواره در رتبه‌های آخر قرار داشت.

شاهد تازه: جشن حافظ
شنبه‌شب جشن حافظ برگزار شد و تقریبا همه جایزه گرفتند. این جشن معروف است به اینکه توجهی ویژه به ستاره‌ها دارد و از آنها برای جذاب کردن ویترین خود بهره می‌برد. وضع برای گلزار و هفت‌خان آنقدر بد است که حتی چنین جشنواره‌ای آنها را حائز نامزدی در بخش چهره تلویزیونی سال ندانسته است.

حامد آهنگی با برنامه شب‌آهنگی به این لیست راه یافت اما گلزار نه. این بازیگر سال ۹۶ از جشن حافظ جایزه ویژه برای سریال عاشقانه و سلام بمبئی گرفته بود. فصل دوم سریال با نام گیسو هم عقب‌گردی تمام‌عیار برای گلزار بود و طبیعی است که نامی از آن در میان نامزدهای حافظ نباشد.

شاهد قبلی: یک نظرسنجی
چند هفته پیش کانال‌های تلگرامی فیلم‌نیوز و سینما دیلی یک نظرسنجی برگزار کردند و از مخاطبان خواستند بهترین مجری را انتخاب کنند. گلزار در این نظرسنجی‌، با برنامه‌های برنده‌باش و هفت‌خان حضور داشت و فقط ۴‌درصد آرا را به‌دست آورد.

همزمان نوشتیم بر‌اساس ویدئوهایی که از محافل عمومی منتشر می‌شود، استقبال از محمدرضا گلزار به‌حدی است که خیابان‌ها قفل می‌شوند. در نهایت هم جمعی مشتاقانه در پی او روان هستند و به‌خاطر ناکامی از سلفی گرفتن، فغان سر می‌دهند. اگر گلزار محبوب است چرا فیلم و سریال و برنامه‌های متاخر او شکست خورده‌اند. این نظرسنجی گواهی است بر اینکه از نظر مخاطب‌، هفت‌خان و گلزار شکست خورده‌اند.

بازخوانی شکست
هفت‌خان دومین تجربه محمدرضا گلزار در اجرای یک مسابقه بعد از برنده‌باش است. پیش‌تر درباره شرایط محمدرضا گلزار در هفت‌خان نوشتیم و توضیح دادیم چرا این برنامه آن‌طور که باید موفق نبوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این است که مخاطب برای محصولی که قبلا به شکل رایگان در اختیارش بوده، پول نمی‌دهد.

عدم تنوع و تغییر در اجرای محمدرضا گلزار را هم نباید از یاد برد. او باید به مدلی متفاوت از اجرا می‌رسید ولی عجیب اینکه نه‌تنها این اتفاق رخ نداد که اجرای او شباهت زیادی با بازی‌اش در سریال گیسو دارد!‌ این مسابقه و این سریال در دوره‌ای با هم توزیع می‌شدند و همین برای گلزار گران تمام شد. برای اینکه پی به یکسان بودن گلزار در هر دو ببرید کافی است چند دقیقه از هر کدام را تماشا کنید.

کدخبر: ۴۲۶۷۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر