کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۵۵۸
تاریخ خبر:

سیدجلال جور گل‌نزن‌های پرسپولیس را می‌کشد

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | پرسپولیس دیروز الوحده امارات را شکست داد. یک آغاز قابل انتظار از فینالیست آسیا. گل‌محمدی در فقدان سعید آقایی،‌وحید امیری را به سمت چپ برده بود و از مربع هجومی ترابی،‌پهلوان،‌عالیشاه و مغانلو در آن جلو استفاده می‌کرد.در الوحده نام‌های آشنا کم نبودند:‌عمر خربین،‌اسماعیل مطر،‌کارلوس پیمنتا،‌خمیس اسماعیل و لی میونگ جو. حریف به وضوح با ترس و احتیاط مقابل پرسپولیس ظاهر شده بود.

در همین محافظه کاری الوحده، پرسپولیس دو فرصت صددرصد گلزنی را از دست داد. ضربه سر مغانلو که روی تیر دروازه فرود آمد و ضربه سر کنعانی‌زادگان که از بالای دروازه خالی به اوت رفت. در این میان ضربه سر مهاجم الوحده از روی یازده متری به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه لک عبور کرد.

دست آخر فکر می‌کنید چه کسی گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند؟‌نیازی به فشار آوردن به مغزمان نیست. این سید جلال حسینی بود که با یک بغل پای فنی از روی هجده قدم به زیبایی گلی بسیار ارزشمند را وارد دروازه حریف کرد. ابتدا ضربه سر کنعانی‌زادگان توسط مدافعان برگشت داده شد و در یک رفت و برگشت پاس عرضی ترابی را سید جلال با همان توصیفی که کردیم به گل بدل کرد.

نیمه دوم برای تماشاگران پرسپولیس اتفاقات آشنایی رخ داد. مثل حرکت پابه توپ ترابی که در موقعیت تک به تک توپ را به شکلی باورنکردنی به خارج فرستاد و ضد حمله‌ای که آل کثیر و امیری و ترابی در مقابل تک مدافع حریف می‌توانستند راحت‌ترین گل ممکن را به ثمر برسانند اما آل‌کثیر با خوی و خصلتی آماتوری توپ را آنقدر نگه داشت که در نهایت با سانتری بد توپ را به اوت فرستاد.

در بازی‌های فصل پیش بشار حسن بارها چنین توپ‌هایی را با سرعت عمل و زیرکی برای همین آل کثیر پخته بود و خب آل‌کثیر اختلاف کیفی خود با بشار حسن را نشان داد. به‌هرحال نتیجه در نهایت به نفع پرسپولیس تمام شد و با یک کلین شیت دیگر برای حامد لک همراه بود.
امابه نظر می‌رسیدکار بزرگ‌تر را تراکتورسازی تیم هشتم جدول فوتبال ایران انجام داده که با دو گل از پاختاکور تیم قدرتمندی که فصل قبل استقلال را حذف کرده بود و موی دماغ پرسپولیس شده بود را جلو افتاده بود.

کهنه کارهای تراکتور در مصاف آسیایی عصای دست تیمشان شدند. پنالتی اشکان دژآگه و یک شوت غیرقابل مهار از عباس‌زاده تراکتور را در همان ابتدای نیمه دوم ۲ بر صفر از حریف پیش انداخت.اما تبریزی‌ها قدر این موفقیت را ندانستند و حریف زیرک و قدرتمند ازبک به بازی برگشت و توانست هردو گل را جبران کند و یک سه امتیاز شیرین از دست تبریزی‌ها بپرد.

بازی آنجا دراماتیک‌ترشد که پاختاکور یک گل مشکوک به خطا نیز به ثمر رساند و رفتند تا شب تلخی برای تبریزی‌های فوتبالدوست رقم بزنند. تنهادو دقیقه بعد از پیش افتادن پاختاکور داور این بار یک پنالتی مشکوک برای تراکتور گرفت و در غیاب اشکان دژآگه که مصدوم شده بود این عباس زاده بود که نشان داد از چه روحیه و توان ذهنی بالایی برخوردار است و با ضربه ای سنگین پنالتی را به گل تبدیل کرد وبازی ۳- ۳شدو بعد هم پشتک های مشهور خودرا پی گرفت. عباس زاده به حق خود نرسیده ترین بازیکن تاریخ فوتبال ماست !

کدخبر: ۳۸۳۵۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر