کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۶۱۷
تاریخ خبر:

وقتی این چینی بدنام ‌شاخ می‌شود!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | کرمان موتوری‌ها این روزها سرشان به شاسی‌بلندهای جدیدشان، جک S5 نیوفیس و کی‌ام‌سی K7، و البته پیکاپ کی‌ام‌سی T8 گرم است. تنها سدان این شرکت در حال حاضر جک J4 است که برخلاف دیگر سدان‌های چینی بازار همچون برلیانس H330، بسترن B30 و چری آریزو ۵ نتوانست خوش بدرخشد و موفقیت مدل J5 که جانشین آن شده بود را تکرار کند.

قیمت خودروها تا مدت زمان زیادی در بازه ۳۰۰ تا ۳۰۵ میلیون بود تا خرداد امسال که کم‌کم شروع به افزایش کرد تا الان که به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است. در این بازه قیمتی می‌توانید به سراغ دو خودروی دیگر که ارزش خریدشان بالاتر از این چینی بدنام است بروید: پارس تندر مدل ۹۸ و برلیانس H330.

پارس تندر
اگر جک J5 رقیب پارس تندر بود حرف‌های زیادی در زمینه طراحی داشت و به راحتی این خودرو را می‌برد اما J4 به‌رغم آنکه در ایتالیا طراحی شده هیچ وقت نتوانسته از نظر زیبایی و جذابیت به پای J5 برسد و از این رو پارس تندر در برابر آن کار راحتی دارد. کیفیت قطعات پارس تندر به مراتب از J4 بهتر است و همین باعث می‌شود هزینه نگهداری پایین‌تری داشته باشد. با کیفیت ساخت بالاتر نسبت به تندر ۹۰ معمولی، سروصدای کابین این خودرو کم شده است.

پیشرانه ۱٫۶ لیتری رنو استهلاک پایین‌تری نسبت به پیشرانه ۱٫۵ لیتری جک دارد و همان قدرت و گشتاور را عرضه می‌کند. با این حال فرمان‌پذیری جک بهتر از پارس تندر است و از آپشن‌هایی بهره می‌برد که پارس تندر ندارد: کروز کنترل، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، اتولایت، فرمان برقی و ایزوفیکس صندلی. آپشن اختصاصی پارس تندر اما سیستم مولتی مدیاست که جک ندارد. در نهایت باید به بازار کارکرده بهتر پارس تندر در برابر جک J4 اشاره کرد که صاحب اول و آخرش خودتان هستید.

برلیانس H330
از جمله مزیت‌هایی که خریداران جک J4 خیلی روی آن تاکید می‌کنند، سواری راحت این خودرو است اما وقتی داخل برلیانس H330 بنشینید متوجه می‌شوید که هم سواری نرم‌تری نسبت به J4 دارد و هم فضای کابین بیشتر باعث می‌شود تا در مسیرهای طولانی‌مدت اذیت نشوید. برخلاف J4 به عنوان سدانی برای ترددهای روزمره برلیانس H330 به ویژه از وقتی که به موتور ۱٫۶۵ لیتری مجهز شده قابلیت‌های جاده‌ای بهتری را به نمایش می‌گذارد.

پیشرانه آن قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار نیرو و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. H330 به آپشن‌هایی همچون سنسور عقب و فرمان برقی تجهیز شده و آپشن اختصاصی آن که J4 ندارد سیستم تهویه اتومات است که در کمتر خودرویی در این بازه قیمتی دیده می‌شود. برلیانس H330 چه در نسخه دستی و چه در نسخه اتوماتیک گیربکس هوشمند و سریعی دارد که برای فراریان از گیربکس CVT (که J4 از آن استفاده می‌کند) یک موهبت به شمار می‌رود.

کدخبر: ۴۱۲۶۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر