کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۶۳۰
تاریخ خبر:

وعده جدید وزیر بهداشت درباره تسریع روند واکسیناسیون از فردا

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا در سطح کشور شروع می شود.

سعید نمکی امروز ۱۸ تیر در ۳۶مین آیین پویش ره سلامت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان ، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها و کمبود ها به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون های ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اظهارکرد: در فروردین ماه سال ۹۹با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تاکنون قسمت قابل توجهی ازاین اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۴۵ نفر در کشور موفق شده‌اند دوز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس همین گزارش، دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۵۰ نفر نیز تا شبانه روز گذشته موفق شده‌اند دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

با احتساب دوز اول و دوم، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۹۵ دوز رسید که در مقایسه با روز قبل از آنکه ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۱۷ دوز تزریق در کشور صورت گرفته بود، کمتر از ۵۱ هزار دوز تزریق در یک شبانه روز انجام شده است.

این در حالی است که گفته می‌شد با صدور مجوز مصرف اضطراری برای دو واکسن کووایران برکت و انستیتوپاستور ایران، تزریق واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد که عملاً چنین اتفاق نیفتاده است.

کدخبر: ۴۰۱۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • safa345

    چرا همه چیز ازشنبه شروع میشه دو ساله درگ یر این ویروس وواکسن هستیم تازه الان بیدا ر شده وزیر بهداشت

    • 529204710771

      شنبه هایی که هیچ وقت نمیرسن

  • _user_1560792541

    تا شنبه کسی حق مریض شدن نداره

  • hamid.b1358

    من هم عمریست می خواهم از شنبه شروع کنم ک ه ورزش کنم ولی متاسفانه هنوز اون شنبه نی امده