کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۳۷۲
تاریخ خبر:

وعده‌های عجیب مدیران فوتبال

روزنامه هفت صبح،‌نادر نامدار | به بهانه وعده‌های عجیب احمد سعادتمند در برنامه فوتبال برتر، وعده‌های مشابه مدیران قبلی فوتبال ایران و سرنوشت آنها را مرور می‌کنیم. آنچه دوشنبه‌شب در برنامه فوتبال برتر از زبان احمد سعادتمند شنیدیم، زیاد غافلگیرکننده نبود. درواقع مدیران فوتبالی در استقلال و پرسپولیس معمولا زیاد از این وعده‌ها می‌دهند و این‌بار هم همان اتفاق افتاد اما از سوی یک مدیر جدید و ناشناخته. البته وعده‌های سعادتمند کمی ‌بیش از حد معمول باورنکردنی بود و به همین دلیل هواداران استقلال را حسابی سورپرایز کرد. قبل از او هم مدیرانی مثل علی فتح‌الله‌زاده، محمد رویانیان و حتی مدیرعامل باشگاه بادران تهران هم وعده‌هایی غیرممکن داده بودند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

*** رویانیان: دانشگاه پرسپولیس تا المپیک پرتاب دیسک!
محمد رویانیان با توپ پر به پرسپولیس آمد. خریدهای گرانقیمتی در اولین فصل حضورش در پرسپولیس انجام داد و مانوئل ژوزه پرتغالی را هم به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد و درنهایت ناکام ماند. دستش به هیچ جام قهرمانی نرسید اما با این‌حال رویانیان همچنان به‌دنبال ایده‌های بزرگ و رویایی بود. او با بهداد سلیمی‌، قوی‌ترین مرد المپیک قرارداد امضا کرد. احسان حدادی، نایب‌قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن را به خدمت گرفت و با او هم قرارداد امضا کرد. اما رویانیان هرگز دستمزدی را که در قرارداد احسان حدادی درج شده بود، به او پرداخت نکرد. بعدها افشین داوری، رئیس وقت فدراسیون دو و میدانی در این‌باره گفت: «البته رویانیان به ما وعده برگزاری مسابقات بین‌المللی را با حضور قهرمانان مطرح پرتاب دیسک جهان، هم داد ولی نتوانست این وعده را عملیاتی کند، حتی دستمزد حدادی هم پرداخت نشده است!»

او وعده‌های دیگری هم داد: «تاسیس و مجوز گرفتن آکادمی ‌رسمی ‌باشگاه پرسپولیس و فعالیت در تمام شهرها، تاسیس دانشکده پرسپولیس با حضور ۹۰دانشجو در دانشگاهی که تجهیزاتش آماده بود و استادانش هم استخدام شده بودند! تشکیل مدرسه مشترک پرسپولیس و رئال‌مادرید، فرستادن پنج‌بازیکن از تیم زیر ۲۱سال پرسپولیس به برزیل و همچنین پنج مربی برای آموزش، راه‌اندازی پرسپولیس‌تی‌وی روی‌ هاتبرد، تحصیل رایگان خبرنگاران در دانشکده پرسپولیس با هزینه شخص رویانیان، فروش سیمکارت‌های ویژه پرسپولیس با مزایایی مثل به ازای هر برد پرسپولیس ۱۵دقیقه مکالمه رایگان، ۳۰پیامک رایگان و دریافت اخبار باشگاه به صورت پیامک! امضای قرارداد با امیرحسین حاجی‌زاده که در ۱۰سالگی به‌عنوان پدیده جدید فوتبال اردبیل معروف شد و وعده فرستادن او به آکادمی ‌رئال مادرید زیر نظر میشل سالگادو و البته ده‌ها وعده و وعید جذاب دیگر.

اما سرنوشت بعضی از این وعده‌ها چه شد؟ دانشگاه پرسپولیس خیلی زود تعطیل شد و دیگر خبری از آن نیست، هیچ مربی و بازیکنی به برزیل فرستاده نشد، از سیمکارت‌های پرسپولیس خبری نشد، امیرحسین حاجی‌زاده دوسال منتظر عملی‌شدن وعده‎های رویانیان ماند و یکی‌دو‌بار هم مصدوم شد و پرسپولیس هیچ کمکی به او نکرد و او هم پس از مدتی به آکادمی‌ کیا پیوست و هم‌اکنون زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا تمرین و بازی می‌کند. پرسپولیس‌تی‌وی هم در همان روزهای ابتدایی کارتون پخش می‌کرد و خیلی زود هم تعطیل شد! خود رویانیان اما سرنوشت عجیب‌تری پیدا کرده است. مدیرعامل بلندپرواز پرسپولیس بعد از پایان دوره‌اش زیاد در رسانه‌ها حاضر نمی‌شد و سرانجام پنج‌سال پیش بود که خبر رسید منزل مسکونی و اجاره‌ای او به دلیل پرداخت نشدن اقساطش، توسط بانک توقیف و تخلیه شده است!

*** علی فتح‌الله‌زاده؛ کمپ ۲۰۰میلیاردی تا جذب مسی!
او یکی از سردمداران وعده‌های جذاب و ادعاهای غیرممکن در فوتبال ایران است. فقط به بعضی از وعده‌ها و قول‌های او توجه کنید: «در حال حاضر با کریم انصاری‌فرد هستیم و مذاکرات خوبی داشته‌ایم. روند مذاکرات رو به جلو و قابل پیشرفت بوده و از همین رو به هواداران می‌گویم، انصاری‌فرد را استقلالی بدانند. این بازیکن دوست دارد در استقلال بازی کند و ما هم تمایل داریم در خدمت استقلال باشد. حداکثر تا ۴۸ساعت آینده قرارداد او را نهایی خواهیم.» او این حرف‌ها را در تاریخ ۱۷مهر ۱۳۹۱ زد اما انصاری‌فرد تا امروز که هشت‌سال گذشته، استقلالی نشده است! فتح‌الله‌زاده چندماه قبل از این هم به مدت دوماه هواداران استقلال را سرکار گذاشت و به آنها وعده جذب یک اسپانسر قدرتمند را داد که همه مشکلات این باشگاه را حل خواهد کرد اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

او همین یکی‌دو‌ماه پیش و بعد از این‌که به عنوان مدیرعامل جدید استقلال معرفی شد، گفت: «ما دو راه داریم؛ یا اینکه با یک شرکت پیمانکاری قرارداد ببندیم و در این مجموعه ضمن ساخت هتل برای تیم زمین تمرین را هم ترمیم کنیم تا تیم بتواند آنجا تمریناتش را انجام بدهد اما یک راه دوم هم وجود دارد. من از گذشته با شهرداری منطقه ۲۲ رایزنی‌هایی کرده بودم. راه دوم این است که کمپ را به شهرداری بدهیم و در عوض آنها در منطقه خود زمینی به ما بدهند تا استادیوم بسازیم. حتی در گذشته با شرکتی صحبت کرده بودم که ۱۴ماهه یک ورزشگاه ۳۵هزار نفری برایمان بسازند و الان همان شرکت می‌گوید ۱۰ماهه این ورزشگاه را می‌سازد و تحویل‌مان می‌دهد. من این ایده را دارم که باید مشورت کنم و فکر می‌کنم شدنی باشد.» فتح‌الله‌زاده البته وعده ساخت ورزشگاه استقلال را بارها داده بود و همچنان خبری از این اتفاق نیست.

یکی دیگر از ادعاهای بامزه او این بود: «اگر من مدیرعامل استقلال بودم، می‌رفتم با کی‌روش صحبت می‌کردم و مطمئنم که او را به استقلال می‌آوردم. اگر من رئیس فدراسیون فوتبال بودم، دالیچ را سرمربی تیم ‌ملی می‌کردم.» اما درست وقتی که مدیرعامل استقلال شد، کار استراماچونی را تمام کرد و فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال شد! فتح‌الله‌زاده حتی بعد از این‌که از مدیریت در استقلال استعفا داد هم بی‌خیال وعده و وعید نشد و در‌حالی‌که با بیماری دست‌ و پنجه نرم می‌کرد، در مصاحبه‌ای گفت: «من هم به ناصرخان حجازی و هم هواداران استقلال قول ستاره سوم را داده بودم اما چون بیماری سختی گرفتم از وزیر ورزش خواهش کردم با استعفای من موافقت کند تا کارهای باشگاه زمین نماند. به شخص جدید هم که آمده است، تبریک می‌گویم اما سر قولی که به هواداران استقلال داده‌ام هستم.» آخرین وعده او جذب لیونل مسی در ۳۷سالگی او برای استقلال است!

*** بادران و ساخت ورزشگاه ۱۶۰هزار نفری
چندسال پیش نام باشگاه بادران به دلیل برخورد با پرسپولیس در جام حذفی ناگهان در فوتبال ایران مطرح شد. این باشگاه متعلق به شرکت بادران بود که در فروش محصولات به شیوه بازاریابی شبکه‌ای فعالیت می‌کرد و باشگاه متمولی هم بود. در همان مقطع یکی از مدیران این باشگاه در مصاحبه‌ای عجیب از تصمیم مالک باشگاه برای ساخت ورزشگاه ۱۶۰هزار نفری اختصاصی بادران خبر داد! گفته می‌شد حتی زمین مناسب برای ساخت این ورزشگاه هم خریداری شده بود و همین دوسال پیش مدیرعامل وقت باشگاه بادران در مصاحبه‌ای گفت: «نقشه‌برداری این پروژه به پایان رسیده و فکر می‌کنم با شرایطی که این ورزشگاه دارد، در خاورمیانه و آسیا بی‌نظیر خواهد بود. در نظر داریم تا سال آینده یک زمین چمن شماره دو، هتل و امکانات را آماده کرده و کمپ تیم را در همان ورزشگاه راه‌اندازی کنیم تا تمرینات در آن زمین برگزار شود.» اما حالا مشخص شده که این پروژه نیمه‌تمام مانده است و بخشی از آن تبدیل به خوابگاه بازیکنان این تیم شده است و فعلا فعالیتی برای ساخت ورزشگاه ۱۶۰هزار نفری بادران انجام نمی‌شود.

کدخبر: ۳۲۰۳۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر