کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۹۶۳
تاریخ خبر:

وضعیت باورنکردنی سایپا در لیگ برتر فوتبال کشور!

تیم فوتبال سایپا که در وضعیتی بحرانی در جدول رده بندی قرار داشت، بعد از رای کمیته استیناف، شرایطش بحرانی‌تر شد.

کمیته استیناف رای کمیته انضباطی در خصوص دیدار پیکان و سایپا را شکست و نتیجه این بازی را به حالت اولیه خود که پیروزی ۲ بر یک پیکان بود بازگرداند تا با کسر ۳ امتیاز از سایپا، وضعیت این تیم بحرانی تر از قبل شود.

سایپا به همراه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن یکی از ۵ تیمی است که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته و در صورت سقوط این تیم به لیگ یک، این اتفاق برای اولین بار در تاریخ این باشگاه روی داده است تا نارنجی‌ها بعد از ۲۰ سال دست به تاریخ سازی بزنند.

پس از کسر سه امتیاز در روزهای حساس و رو به پایان لیگ برتر، نارنجی پوشان ۲۲ امتیازی شده و با تفاضل گل ۹- به رده پانزدهم جدول سقوط کردند تا همراه با ماشین سازی یکی از دو تیمی باشند که در منطقه قرمز قرار دارند.

اگر حداقل امتیازی که ضامن بقای یک تیم در جدول ۱۶ تیمی است را ۳۲ امتیاز در نظر بگیریم، سایپا باید لااقل در ۵ بازی باقیمانده خود ۱۰ امتیاز (به ازای هر بازی ۲ امتیاز) بگیرد که این کار قدری دشوار به نظر می‌آید. هرچند تیم فوتبال سایپا بالفعل ظرفیت کسب این تعداد امتیاز در بازی‌های باقیمانده را دارد، اما روند نتیجه‌گیری آنها در این فصل نشان می‌دهد کارشان برای رسیدن به این هدف سخت است.

سایپا تا پایان فصل باید پنج بار به میدان برود که سه بازی آنها خارج از خانه و دو بازی در خانه است که یکی از آنها با استقلال است. شاگردان کمالوند که بحرانی‌ترین دوران ۲۰ سال اخیر خود را تجربه می‌کنند، به ترتیب با ذوب آهن در اصفهان (امشب)، استقلال، گل گهر، آلومینیوم اراک و تراکتور است. آنها با استقلال و آلومینیوم اراک در خانه دیدار می‌کنند و سایر دیدارهای شان خارج از خانه است.

کمالوند و شاگردانش برای آنکه نام شان به عنوان اولین گروهی که سایپا با آنها از لیگ برتر سقوط کرد در تاریخ فوتبال ایران ثبت نشود، کاری دشوار پیش رو دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

کدخبر: ۴۰۰۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر