کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۳۳۵
تاریخ خبر:

آیا موج چهارم کرونا به تهران رسیده است؟

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی بیماران کووید۱۹ در تهران، گفت: برای اینکه کاملا متوجه تاثیرات سفرها بر روند بیماری در کشور باشیم حدودا ۱۰ روز دیگر باید صبر کنیم. چیزی که فعلا برای ما مشخص است این نکته است که موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه استانداری تهران، گفت: ما شاهد افزایش ۳۷ درصدی تعداد بیماران بستری‌ نسبت به هفته در شهر تهران هستیم و این موضوع سبب شده است وضعیت بیمارستان‌ها بویژه در بخش مراقبت‌های ویژه متراکم باشد و وضعیت ارائه خدمت سخت‌تر صورت گیرد. با برگزاری جلسه مدیریت بحران تصمیمات جدیدی برای استان اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بخش‌نامه دکتر جان‌بابایی تغییراتی در تصمیم‌گیری‌ها پیرامون انجام اعمال و بستری بیماران الکتیو در شرایط فعلی صورت گرفته است و به احتمال زیاد بر اساس شرایط موجود بیمارستان‌ها را به سمتی سوق دهیم که افزایش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را داشته باشند. در شرایط فعلی معمولا یک سوم بیماران کووید۱۹ نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند و این یعنی بیماران بدحال‌تری هستند.

توکلی درباره تعداد مراجعه بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان تهران، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا هستیم؛ همچنین روزانه حدود ۶۰۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند؛ این در حالی است که تعداد مراجعه بیماران سرپایی روزانه به حدود ۴۷۰۰ نفر رسیده است. بخشی از افزایش آمار مراجعه کنندگان به این دلیل است که در تعطیلات عید مطب‌ها تعطیل بودند و بیماران به همین دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند، اما کلا در هفته دوم فروردین ماه به شدت شاهد افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی بودیم. بر همین اساس معاونت درمان وزارت بهداشت با ابلاغ بخش‌نامه‌ای اعلام کرده است تا بیمارستان‌ها برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کووید۱۹ اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: البته این خبر خوبی نیست زیرا به نظر می‌رسد هفته سوم و چهارم فروردین بحران شدیدی در تهران داشته باشیم.

وی با اشاره به شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای پس از تعطیلات عید، بیان کرد: برای دورکاری کارمندان، تغییر ساعات کاری و حمل و نقل عمومی نیز احتمالا تصمیمات خوبی طی روزهای پیش رو گرفته می‌شود.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران ادامه داد: برای روزهای آتی پیش‌بینی چندان جالبی از شرایط تهران نداریم؛ زیرا تعداد موارد بستری روبه افزایش است. در حال حاضر اکثر بستری‌ها و مراجعات خانوادگی است که نشان دهنده تاثیر سفرها، مهمانی‌ها، عدم رعایت پروتکل‌ها و… است.

وی گفت: البته برای اینکه کاملا متوجه تاثیرات سفرها بر روند بیماری در کشور باشیم حدودا ۱۰ روز دیگر باید صبر کنیم. چیزی که فعلا برای ما مشخص است این نکته است که موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.

کدخبر: ۳۸۱۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر