کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۷۸۴
تاریخ خبر:

ورود‌ کرونا به‌ مرحله جنایی

روزنامه هفت صبح | اینطور که به‌نظر می‌رسد شیوع یک ویروس خطرناک در جهان به اندازه کافی برای ساختن داستان‌های عجیب و غریب کافی نبوده است و حالا اهالی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ابعاد جنایی را هم وارد داستان کنند. چهارشنبه خبر آمد که سه پزشک روس که هرکدام به نحوی با کرونا در ارتباط بوده‌اند، از پنجره بیمارستان به پایین پرتاب شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های روسی از جمله خبرگزاری اینترفاکس(خبرگزاری غیردولتی دارای گرایش غربی) و پایگاه اینترنتی «لنتارو»(غرب‌گرا و مخالف دولت روسیه) دونفر از پزشکانی که از پنجره بیمارستان به پایین سقوط کرده بودند، بر اثر شدت جراحات مغزی جان باخته و نفر سوم همچنان در بیمارستان بستری است. یکی از این پزشکان الکساندر شولپف نام دارد که شب دوم مه‌(شنبه) از پنجره بیمارستان فوریت‌های پزشکی نوواسمانسکی در استان وارونژ که در آن به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بود، به پایین سقوط کرد.

دفتر مطبوعاتی سازمان بهداشت استان وارونژ اعلام کرد که تحقیقات پیرامون این حادثه جریان دارد و در نتیجه این تحقیقات، در مورد حادثه اظهار نظر خواهد شد. به گزارش رسانه‌های محلی، شولپف در زمان حاضر در بیمارستان بستری شده و جمجمه وی شکسته است. شولپف اواخر ماه آوریل به‌همراه الکساندر کوسیاکین، همکار خود فیلم ویدئویی ضبط کرد و در آن گفت که کرونا گرفته است اما با این وجود همچنان به کار ادامه می‌دهد.

کوسیاکین هم گفت که به آنها لباس‌های محافظ در برابر کرونا نمی‌دهند و تست کرونا نمی‌کنند، البته همان موقع سازمان بهداشت استان وارونژ این خبر را جعلی خواند.پایگاه اینترنتی لنتارو هم روز شنبه خبر داده بود که یلنا نپومنیاشیا، سرپرست بیمارستان ویژه کهن‌سربازان در کراسنایارسک، در منطقه سیبری روسیه نیز بر اثر سقوط از پنجره بیمارستان درگذشته است، این خبر را سازمان بهداشت استان کراسنایارسک تایید کرده است.

براساس گزارش سازمان بهداشت استان کراسنایارسک، این پزشک زن که روز اول ماه مه ‌(روز جمعه) درگذشت، در طول یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوریت‌های پزشکی قرار داشت و پزشکان برای نجات جان وی تلاش می‌کردند. گفته می‌شود که وی روز ۲۵ماه آوریل در هنگام جلسه‌ای با حضور بوریس نمیک، رئیس سازمان بهداشت استان کراسنایارسک از پنجره سقوط کرد و در این جلسه تغییر کاربری بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی بررسی می‌شد و خانم نپومنیاشیا مخالف چنین اقدامی‌ بود.

ناتالیا لبدووا،‌ رئیس بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان شماره ۸۳ شهرک زویوزدنی دیگر پزشک قربانی این پدیده نادر است. روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز بیست‌وچهارم آوریل نوشت که خانم لبدووا در پی سقوط از پنجره بیمارستان جان باخت. او پیش‌تر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در همان بیمارستان بستری بود. بیمارستانی که حادثه در آن روی داده، یکی از مراکز درمانی وابسته به آژانس پزشکی بیولوژیک فدرال در روسیه است. این بیمارستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه ناتالیا لبدووا در آنجا به دلیل علائم نزدیک به کرونا تحت درمان بوده، بدون توضیحات بیشتر، مرگ او را ناشی از یک حادثه غم‌انگیز توصیف کرد.

*** یک مرگ مرموز دیگر در چین
اینطور که معلوم است، فقط روسیه نیست که با مرگ مرموز پزشکانش دست و پنجه نرم می‌کند، چین هم یک مورد مرگ عجیب در میان پزشکان و محققان مربوط به کرونا داشته است. دیروز خبرگزاری ایسنا به نقل از فیلی‌ویس نوشت: جسد دکتر بینگ لو محقق ۳۷ساله چینی که استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ بود و درباره منشا ویروس کرونا کار می‌کرد، در خانه این محقق پیدا شد. پلیس معتقد است او به قتل رسیده است.

دپارتمان پزشکی و زیست‌شناسی سیستمی ‌و محاسباتی دانشگاه پیتسبرگ که بینگ‌ لو در آنجا تحقیق می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: تمرکز کار تحقیقاتی بینگ لو روی علوم اساسی کروناویروس بود. وی در آستانه یافتن تحقیقات بسیار مهم درباره یافتن مکانیسم‌های سلولی بود که سبب ایجاد کوویدـ۱۹ می‌شوند. این دپارتمان اعلام کرده است که قصد دارد تلاش‌های این محقق را ادامه دهد. پلیس اعلام کرد: بینگ لو در خانه خود در شمال پیتسبرگ توسط یک مرد چینی به ضرب گلوله کشته شده است.

گفته شده قاتل که یک مرد ۴۶ساله چینی به نام‌هائو گو بوده است، پس از قتل بینگ لو به داخل ماشین خود رفته و خود را هم با شلیک گلوله کشته است. پلیس اعلام کرده که هر دوی آن‌ها همدیگر را می‌شناختند اما رابطه آن‌ها به تحقیق لو درباره کروناویروس مرتبط نبوده. البته انگیزه اصلی این قتل هنوز فاش نشده است.

*** اینترنت عامل ایجاد کرونا!
ماجرای عجیب دیگری که طی یکی‌دو روز گذشته حول محور کرونا جریان داشته، ادعای یک فوتبالیست سابق و نویسنده فعلی درباره تاثیر راه‌اندازی اینترنت نسل ۵ بر تولد ویروس کرونا بوده است. اینکه فوتبالیست سابقی است که به نویسندگی روی آورده و اخیرا تئوری‌های توطئه عجیبی را در یوتیوب و فیسبوک در مورد منشا ویروس کرونا مطرح می‌کند و خیلی‌ها معتقدند که او برای معروف‌شدن چنین ایده‌های عجیبی را منتشر می‌کند.

ایکه در هفته‌های اخیر ادعاهای متفاوتی را در مورد ویروس کرونا مطرح کرده است: این‌که لابی یهودی‌ها این ویروس را ساخته‌اند، دولت آلمان از این شرایط سوءاستفاده می‌کند تا خشونت خود علیه گروه‌های مسلمان را توجیه کند و حتی مدعی شده که برخی بیمارستان‌ها عمدا بیماران مبتلا به کرونا را می‌کشند اما معروف‌ترین تئوری‌های وی مربوط به اینترنت ۵G و بیل گیتس است.در حقیقت ایکه مدعی است که راه‌اندازی نسل جدید اینترنت ۵G یکی از دلایل شیوع ویروس کرونا بوده چراکه این اینترنت سیستم ایمنی بدن انسان‌ها را تضعیف کرده است.

او همچنین مدعی است که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت که این روزها حمایت زیادی را از تولید واکسن کرونا داشته است، می‌خواهد میکروچیپ‌هایی را درون واکسن‌ها قرار بدهد تا بدین ترتیب همه انسان‌هایی که واکسن می‌زنند تحت کنترل او باشند.یوتیوب و فیسبوک هر دو اکانت ایکه را به علت نشر اکاذیب بستند اما دژان لوورن، مدافع میانی تیم فوتبال لیورپول که گویا از طرفداران ایکه و تئوری‌هایش است، اخیرا اطلاعات وبسایت جدید ایکه را در بخش استوری اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته است: «ما سانسور نمی‌شویم، ما ساکت نمی‌شویم، ما متوقف نمی‌شویم.»این مدافع کروات به حدی این اطلاعات را باور کرده که در صفحه اینستاگرام خود به بیل گیتس حمله کرده و نوشته است: «بازی تمام شد بیل. مردم کور نیستند!»

*** فرانسه همزمان با چین؟
خیلی از کشورها از لحظه ورود کرونا به کشورشان شروع به پیدا کردن اولین مورد مبتلا به این بیماری کرده‌اند. گویا این کار به روند تحقیقات نهادهای سلامتی کمک زیادی می‌کند اما تحقیقات اخیری که در همین رابطه در فرانسه انجام شده، نتایح عجیب و غریبی داشته است. اینطور که بیمارستان «ابن سینا» در شمال پاریس می‌گوید، یک مرد فرانسوی در تاریخ شش دی با علائم تنگی نفس به این بیمارستان مراجعه کرده اما بیماری او آنفلوآنزا تشخیص داده شد در‌حالی‌که مبتلا به کرونا بوده است.

نتایج یافته‌های بیمارستان فرانسوی نشان می‌دهد، ویروس کرونا همزمان با شناسایی رسمی‌ و آشکارشدن اپیدمی‌ آن در چین از دسامبر سال ۲۰۱۹ (آذرماه ۱۳۹۸) در فرانسه و احتمالا دیگر کشورهای اروپایی هم بوده است.رویترز در این مورد نوشته: مقامات بیمارستان ابن سینا و ژان وردیه، در شمال شهر پاریس اخیرا از مثبت بودن تست کرونای بیماری سخن گفته‌اند که در ماه دسامبر گذشته با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه کرده است.

براساس گفته ایو کوهن، رئیس بیمارستان ابن سینا در شمال پاریس، شخص بیمار که می‌تواند بیمار صفر(اولین مورد شناخته‌شده بیماری کووید-۱۹ در فرانسه) باشد، در ۲۷دسامبر (شش دی) با علائم تنگی نفس برای معالجه به این بیمارستان مراجعه کرده است. با توجه به دوره کمون(گاه تا دوهفته‌ای بیماری کووید-۱۹) ظن قریب به یقین این است که او به احتمال زیاد از آذرماه به عفونت کووید-۱۹ آلوده شده باشد.

این موضوع زمانی روشن شد که این بیمارستان نمونه‌های ۲۴بیمار خود را که در ماه‌های دسامبر ۲۰۱۹ و ژانویه ۲۰۲۰ در این بیمارستان تحت درمان آنفلوآنزا قرار گرفته بودند، دوباره مورد آزمایش قرار داده و به‌گفته ایو کوهن، از ۲۴مورد آزمایش‌شده یک نمونه مثبت کرونا به‌دست آمده است.

کدخبر: ۳۲۵۷۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر