کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۹۵۵
تاریخ خبر:

وداع با آریزو در دوئل خونین

روزنامه هفت صبح، ‌سیدمحمدرضا دادگستر | مدت‌هاست که در کمتر سایت پرمخاطبی در فضای مجازی اثری از تبلیغات آن به چشم نمی‌خورد. مدیران خودرو روی چری آریزو ۵ و بازار پرسود آن حساب زیادی باز کرده بود و شاید به این دلیل بود که اندکی پس از اعتراضات بسیار به کند بودن خودرو و پیشرانه ضعیف آن نسخه توربو را هم به بازار معرفی کرد. این روزها چری آریزو‌۵ توربوی اتوماتیک در مدل ۱۴۰۰ با برچسب قیمت ۶۲۵ میلیون تومانی خود یکی از گران‌ترین سدان‌های چینی‌‌ است که می‌توان به سراغ آن رفت.

البته تا چند هفته دیگر باید منتظر معرفی نسخه فیس‌لیفت آن با قیمت ۷۰۰ میلیون تومانی باشید که از کابین شیک‌تر و تغییرات جزئی در ظاهر بهره می‌برد. با این حال خبری از تغییر در بخش فنی آن به گوش نمی‌رسد و کماکان پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور نیروی مورد نیاز برای حرکت آریزو ۵ را از طریق گیربکس CVT تامین می‌کند. ظاهر قدیمی، بازار فروش کارکرده بد، کندی خودرو و کیفیت پایین مونتاژ باعث شده تا دو پیشنهاد دیگر در بازه قیمتی بین ۶۹۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای‌تان داشته باشیم که به مراتب گزینه‌هایی بهتر از آریزو ۵ توربوی جدید هستند.

کیا سراتو آپشنال مدل ۹۷ کم ‌کارکرد (۶۹۰ میلیون)
سراتوی سایپایی یکی از عقلانی‌ترین سدان‌های زیر یک میلیارد تومان بازار برای خرید است. با ۶۹۰ میلیون تومان می‌توانید به سراغ کیا سراتوی مدل ۹۷ با کارکرد ۳۰ هزار کیلومتر بروید که خرج چندانی روی دست‌تان نمی‌گذارد و حتی اگر گذرتان به بازار لوازم یدکی هم افتاد قطعاتش به وفور پیدا می‌شوند‌.

اما چیزی که خرید سراتو را در برابر آریزو ۵ جدید جذاب می‌کند، چابکی و سواری اسپرت آن است. واقعیت این است که اختلاف قدرت سراتو و آریزو حتی به ۱۰ اسب بخار هم نمی‌رسد اما عملکرد رضایت‌بخش گیربکس شش سرعته اتوماتیک سراتو باعث می‌شود تا این سدان کره‌ای برنده جدال با آریزو باشد. از جمله آپشن‌های سراتوی ۹۷ می‌توان به کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سانروف، سوییچ هوشمند، سنسور و دوربین عقب، تریم چرم و پدال شیفتر اشاره کرد.

هیوندای اکسنت مدل ۹۷ کم ‌کارکرد (۶۹۵ میلیون)
اگر اول تابستان بود می‌توانستیم خیلی راحت و بدون دغدغه خرید یک اکسنت صفر ۶۶۰ میلیون تومانی را به شما پیشنهاد کنیم اما نبود جایگزین و گران‌ شدن خودروهای چینی باعث شده تا این روزها قیمت نسخه صفر اکسنت به ۷۶۰ میلیون تومان برسد! اما با ۶۹۵ میلیون تومان می‌توانید به سراغ نمونه تمیز اکسنت با ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد بروید.

مهم‌ترین محاسن اکسنت طراحی زیبا و به‌روز، عدم افت قیمت و کابین و صندوق جادار هستند. همچنین کیفیت ساخت آن از آریزو ۵ به مراتب بهتر است و کمتر سروصدا به کابین نفوذ می‌کند. با این حال نباید از اکسنت انتظار معجزه در بخش فنی داشته باشید و پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری آن در بهترین حالت یک تجربه تردد در شهر آرام را برای‌تان رقم خواهد زد و نه چیزی بیشتر از آن!

کدخبر: ۴۰۹۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر