کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۴۹۴
تاریخ خبر:

وحشت در تهران‌؛ تخریب خودروها با ماسک ترسناک

روزنامه هفت صبح | نام باندشان را «سریع و خشن» گذاشته‌اند، بعد از مصرف مواد روان‌گردان در شهر می‌چرخیدند، ماسک ترسناک می‌زدند و با آینه‌ ماشین‌ها برخورد کرده و ایجاد رعب و وحشت می‌کردند. این مردان جوان با زدن ماسک ترسناک در خیابان‌های تهران جولان می‌دادند. یک صفحه اینستاگرامی برای خود راه انداخته بودند، کارشان این بود که اتوبان‌های پایتخت را برای خود قرق می‌کردند تا حرکات نمایشی انجام بدهند، ویراژ بدهند.

آینه ماشین‌های دیگر را بزنند و کلی کارهای خلاف دیگر که هرکدام ترس و دلهره را به جان بقیه رانندگان تهرانی می‌انداخت انجام دهند. نامشان را «سریع و خشن» گذاشته بودند، مست قدرت شبانه بودند و حتی در اتوبان‌های تهران خودروهای پلیس را جا می‌گذاشتند چرا که سیستم فنی خودروهای‌شان را تقویت کرده بودند اما کارشان به این جا ختم نمی‌شد و آنها با ماسک‌‌های وحشتناکی که به صورت می‌زدند خودروهای عبوری را می‌ترساندند.

*** دستگیری اعضای باند
اعمال تبهکارانه و کارهای خلاف اعضای این باند به جایی رسید که پلیس پرونده‌ای برای آنها تشکیل داد و همزمان شکایت‌ها از اعضای این باند که خوف و ترس را به جان رانندگان تهرانی انداخته بودند هم آنقدر زیاد شد تا اینکه سرانجام به دام قانون افتادند.

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام خبر بازداشت اعضای باندی معروف به سریع و خشن در تهران، در تشریح این خبر اظهار کرد: «اعضای این باند تعدادی جوان هستند که گروهی به نام«سریع و خشن»راه‌اندازی کردند و برابر مستندات موجود در بزرگراه‌ها و معابر عمومی که مردم در حال تردد بودند سوژه خود را انتخاب می‌کردند.»

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ افزود: «متهمان با خودروهای خود به صورت آینه به آینه به خودروهای هدف (سوژه) می‌زدند که این کار منجر به آسیب رسیدن به خودروهای شهروندان یا واژگونی آنها می‌شد. متهمان این پرونده، ضمن تقویت غیرقانونی سیستم خودروهای خود از جمله سیستم موتور و صدا، با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای از اقدامات خود فیلم‌برداری کرده و تصاویر مذکور را در فضای مجازی منتشر می‌کردند.»

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان در مواردی خودروهای راهور را نیز سوژه خود قرار می‌دادند، بیان کرد: «برخی از افراد این گروه، حین رانندگی، مواد روانگردان استفاده کرده و در وضعیت عادی نبودند.» به گفته راستی، تاکنون پنج نفر از اعضای این باند بازداشت شده‌اند و در این رابطه پرونده‌ای در مرجع قضایی تشکیل شده است.

*** دستگیری مسئول فیلم‌برداری
در میان افرادی که دستگیر شده بودند پسر ۲۳ساله‌ای مسئول فیلم‌برداری و تدوین فیلم‌های تهیه شده از اعضای این گروه بود. او به قول خودش عشق ماشین دارد و در کار تدوین فیلم حسابی خبره شده است. او که عشق ماشین دارد فکرش را هم نمی‌کرد پایان کارش به اینجا برسد. او درباره این اقدام‌شان می‌گوید:

« حدود یک سال با این باند همکاری می‌کردم. فیلم‌های رانندگی‌های خشن این افراد را تدوین می‌کردم و روی آن آهنگ می‌گذاشتم. مثلا در اتوبان با سرعت ۲۰۰کیلومتر می‌رفتند و من فیلم را درست می‌کردم و برای صفحه‌های ماشین‌بازی ارسال می‌کردم.»

آنها ماسک ترسناک می‌زدند، با خودروی شهروندان آینه به آینه می‌کردند و بعد که شهروند کنترل خودرو را از دست می‌داد، خودرو گاهی واژگون هم می‌شد. در حال حاضر این پنج نفر بازداشت هستند.

کدخبر: ۳۷۲۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر