کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۲۲۶
تاریخ خبر:

واکنش گوشی‌های هوآوی به کاهش قیمت دلار

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | مدل‌های تازه‌وارد مثل P30 و P30 Pro حدود یک میلیون تومان ارزان شده‌اند اما در مدل‌های پرفروش و تقریبا ارزان‌قیمت مثل P30 Lite و Y9 2019 بازار تنها حدود ۱۰۰هزار تومان عقب‌نشینی کرده است. ۲۰تیرماه یعنی دقیقا یک ماه پیش قیمت دلار در بازار آزاد ۱۲هزار و ۹۵۰تومان بود و واردکنندگان در سامانه نیما می‌توانستند آن را ۱۲هزار و ۷۵۰تومان خریداری کنند. الان تقریبا یک ماه گذشته و دلار در بازار آزاد و سامانه نیما به ترتیب ۱۱هزار و ‌۹۰۰تومان و ۱۱هزار و ۸۰۰تومان است. حق بدهید که توقع داشته باشیم تاثیر عقب‌نشینی دلار را در بقیه بازارها از جمله روی قیمت انواع گوشی موبایل ببینیم.با هم جدیدترین قیمت گوشی‌های هوآوی در بازار را مرور می‌کنیم.

*** خانواده Mate 20؛ لوکس‌ترین گوشی هوآوی ۲۰۱۹
هوآوی Mate 20 RS Porsche Design با قیمت ۲۱میلیون جزو لوکس‌ترین انتخاب‌ها در میان گوشی‌های حال حاضر موبایل است.‌ این نسخه لوکس حتی گران‌‌تر از آیفون گرانقیمت اپل فروخته می‌شود. در ساخت Mate 20 Porsche Design از شیشه، چرم و فلز استفاده شده و لنز‌های سه‌گانه Leica در پشت بدنه خودنمایی می‌کند. هوآوی، Mate 20 Porsch Design را در دو نسخه عرضه کرده است. یک مدل ۵۱۲گیگابایتی و یک مدل ۲۵۶گیگابایتی. همچنین دو رنگ قرمز و مشکی از آن ساخته‌اند که در بازار ایران تنها رنگ مشکی آن وجود دارد.

یک نسخه ارزان‌تر از این گوشی با عنوان Mate 20 Pro در بازار وجود دارد که بین ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۹۰هزار تومان فروخته می‌شود، اما در آن دیگر از چرم لوکس خبری نیست. همچنین با موبایلی به اسم Mate 20 روبه‌رو هستیم با بدنه‌ای کاملا از جنس شیشه و آلومینیوم که ۱۸۸گرم وزن دارد. به صفحه‌نمایش ۶.۵اینچی دقیق، ۱۲۸گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، شش گیگابایت حافظه موقت، دوربین سه‌گانه ۱۲، ۱۶ و هشت مگاپیکسلی و دوربین ۲۴مگاپیکسلی سلفی ‌‌با قیمتی بین هفت میلیون و ۱۱۳هزار تومان تا هشت میلیون و ۶۹۰هزار تومان فروخته می‌شود.

*** خانواده P30؛ جدیدترین گوشی هوآوی ۲۰۱۹
هوآوی P30 جدیدترین گوشی‌های این برند در بازار ایران هستند. این گوشی‌ها در سه نسخه عرضه شده‌اند.Huawei P30 Pro بین ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۱۵میلیون تومان قیمت دارد. از نظر فنی شباهت زیادی به Mate 20 Pro دارد، اما مهمترین تفاوت‌هایشان را باید در وزن بیشتر و کاهش میزان تراکم‌پیکسلی صفحه‌نمایش تا ۳۹۸ppi دانست. Huawei P30 یک نسخه ساده‌تر به نظر می‌رسد. در این گوشی با صفحه‌نمایش ۶.۱اینچی روبه‌رو هستیم. حافظه موقت شش گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی نهایتا تا ۱۲۸گیگابایت و دوربین سه‌گانه با همان معماری وسوسه‌انگیز در P30 حضور دارند، اما دیگر خبری از شارژ بی‌سیم نیست. برای همین قیمت فروش هوآوی P30 بین هشت میلیون و ۷۸۵هزار تومان تا ۱۰میلیون تومان است.

آخرین عضو این مجموعه P30 Lite است. اندازه صفحه‌نمایش در این گوشی معادل ۶.۱اینچ و دقت آن تمام HD با تراکم‌پیکسلی ۴۱۵ppi در نظر گرفته شده است. پردازندهHisilicon Kirin 710 در کنار حافظه موقت شش گیگابایتی تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا P30 لایت عملکردی روان داشته باشد. فروشندگان در بازار Huawei P30 Lite را بین سه میلیون و ۶۹۵هزار تومان تا چهار میلیون تومان می‌فروشند.

*** خانواده Mate 10؛ بهترین پرچمداران قدیمی
Mate 10 با اینکه مدت زیادی از معرفی و اولین حضورشان در بازار می‌گذرد هنوز خانواده‌ای قابل‌احترام در موبایل‌فروشی‌ها به حساب می‌آید. چرا؟ چون قدرت زیادی دارند، ولی قیمت‌شان منصفانه است. به عنوان مثال Mate10 Pro یک گوشی کاملا به روز است. هوآوی اعلام کرده Mate 10 Pro را در فهرست دریافت‌کنندگان اندروید نسخه ۱۰ گذاشته است. به این ترتیب Mate 10 Pro همچنان می‌تواند سرش را در بازار موبایل بالا بگیرد.

Mate 10 نسخه دیگری از گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش هوآوی در بازار است. این گوشی مقداری از مدل Pro ضعیف‌تر است. مثلا در آن از مقاومت در برابر آب خبری نیست. ۶۴گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و چهار گیگابایت حافظه موقت برایش در نظر گرفته‌اند. ‌ فروشنده‌ها در بازار Mate 10 Pro را بین پنج میلیون و ۳۸۰هزار تومان تا پنج میلیون و ۸۰۰هزار تومان می‌فروشند و برای Mate10 بین چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان طلب می‌کنند.از این خانواده همچنین می‌توان سراغ Mate 10 Lite رفت که بین دو میلیون و ۶۵۰هزار تا دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان قیمت دارد. ‌

*** خانواده Nova؛ امکانات بیشتر با قیافه جدید
گوشی‌های جدید با ریخت و قیافه مزین به ناچ استایل (صفحه نمایش دارای بریدگی) عرضه شده‌اند. هوآوی هم از قافله عقب نمانده است. آن‌ها دو گوشی خانواده Nova را برای پوشش این بخش بازار ساخته‌اند.Nova 4 را باید به عنوان موبایلی با قیمت شش میلیون و ۱۱۰هزار تومان تا شش میلیون و ۲۰هزار تومان قضاوت کنیم در حالی که به هشت گیگابایت حافظه موقت مجهز است و چیپست درجه یک
Hisilicon Kirin 970 رویش سوار شده است. بررسی مشخصات دوربین به ما نشان می‌دهد می‌توانیم عکس‌هایی در حد و اندازه Mate 20 نسخه پورش‌دیزاین بگیریم و صفحه‌نمایش ۶.۴اینچی Nova 4 بالاترین حد کیفیت را ارائه می‌دهد.

Nova 3 بین پنج میلیون و ۳۴۵هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۵۹هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و به نظر می‌رسد از نظر اقتصادی خریدش صرفه بیشتری داشته باشد، ولی آیا از نظر امکانات هم انتخاب خوبی است؟ هوآوی Nova 3 به صفحه‌نمایش تمام HD با دقت ۱۰۸۰ ساخته می‌شود که ابعاد آن به ۶.۴اینچ می‌رسد. موقع کارکردن با آن به لطف چیپست Hisilicon Kirin 970 و مقدار شش گیگابایت حافظه موقت عملکردی روان را تجربه می‌کنید، اما دوربین دوگانه ۱۶ و ۲۴مگاپیکسلی قطعا نمی‌توانند به اندازه گوشی‌های جدید عکس‌های خوبی بگیرند. ‌

*** بهترین گوشی‌های هوآوی از نظر قیمت کمتر
هوآوی Nova 3i صفحه‌نمایش ناچ دارد، به دوربین دوگانه مجهز شده و با صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۳اینچی به بازار عرضه شده است. همچنین می‌توان آن را در دو مدل با حافظه موقت چهار و شش گیگابایت خریداری کرد. Nova 3i فعلا با قیمت سه میلیون و ۱۱۹هزار تومان تا سه میلیون و ۷۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد. هوآوی Nova 3e که با عنوان P20 Lite هم فروخته می‌شود از این هم ارزان‌تر است. قیمتش فعلا بین سه تا سه میلیون و ۳۰۰هزار تومان برآورد می‌شود. ‌

*** بهترین گوشی هوآوی با کمترین قیمت
ارزان‌ترین گوشی هوآوی فعلا Y5 Lite و Y3 2018 هستند که بعد کلی جست‌وجو می‌توانید آن را در حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان بخرید، اما بیشتر توجه خریداران در این بازه قیمت به Y5 Prime جلب شده است. این گوشی یک میلیون و ۵۴۵ هزار تا یک میلیون و ۷۹۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به شکل شگفت‌انگیزی ساده است. با این حال با توجه به حافظه موقت دو گیگابایتی، صفحه‌نمایش ۵.۵اینچی، اندروید نسخه هشت و رنگ‌های متنوع نسبت به بقیه موبایل‌های هم‌قیمت خود در دیگر برند‌ها برتری دارد.

هوآوی سه گوشی پرفروش دیگر در بازه دو تا سه میلیون تومان دارد؛ اولیش P7 Prime 2019با سه گیگابایت حافظه موقت که با ناچ اسکرین دلربایی می‌کند و صفحه‌نمایش آن اگر چه با دقت ۷۲۰p عرضه شده، اما به خاطر ابعاد ۶.۲اینچی برای خریداران پر از جذابیت است. حتی دوربین دوگانه هم در اختیار دارید و کل این ویژگی‌ها با چقدر؟ چیزی بین دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا دو میلیون و ۵۱۰هزار تومان.با پرداخت کمی هزینه بیشتر می‌توان به وسوسه داشتن صفحه‌نمایش تمام HD جامه‌عمل پوشاند و یک هوآوی P Smart 2019 خرید. اگر چه در نهایت حرفه‌ای‌ها با بودجه دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان تا سه میلیون تومان به کمتر از Y9 2019 فکر نمی‌کنند. ‌

کدخبر: ۲۷۴۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر