کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۲۹۹
تاریخ خبر:

واکنش نماینده مجلس به کمبود دارو: ضامن ناز و کرشمه مردم نیستیم!

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث کمبود واکسن در کشور و اینکه برخی مراکز واکسیناسیون اعلام می‌کنند که واکسنشان تمام شده است، گفت: این‌ها را باید از وزارت بهداشت بپرسید چرا از من می‌پرسید؟ کمیسیون بهداشت الان ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است. ما بعد از انتخاب وزرا رفتیم مسافرت ولی به صورت اجمالی خبر موثقی که دارم واکسن زیادی وارد کشور شده است و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون تسریع پیدا خواهد کرد.

وی همچنین درخصوص کمبود دارو به ویژه رمدسیور، اظهار داشت: کمبودی در بحث دارو پیش نیامده چه کسی این‌ها را گفته است؟ درخصوص رمدسیور اختلاف خودشان دارند و اتفاقا این دارو زیادی روی دست ما مانده است که نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم، احتمالا رمدسیور را صادر کنیم. مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدسیور را باید رایگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم. به بیمارستان خصوصی می‌روند و بیمارستانی دولتی را رها می‌کنند و می‌روند آنجا؛ خب ما چه کار کنیم؟ چرا به بخش خصوصی می‌روند که یک دکتر دارویی را که هنوز ثابت نشده را برایشان نسخه کند که مجبور شوند بروند چند میلیون قرض بگیرند و دارو تهیه کنند؟از یک طرف از سوی ستاد کرونا گفته می‌شود که رمدسیور فایده ندارد و میلیون‌ها دوز در کشور موجود است و از یک طرف هم مردم نسخه در دست دارند و در خیابان‌ها سرگردان هستند، این‌ها مصیبتی است.

خاتمی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما مردم مسیر را اشتباه می‌روند؟» خاطرنشان کرد: مردم اشتباه نمی‌روند، دکترها هستند که نسخه‌هایی می‌نویسند که هنوز اثبات نشده و مردم را به اشتباه می‌اندازند، در واقع بیشتر برمی‌گردد به جامعه پزشکی.

ایلنا

کدخبر: ۴۱۲۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    خوب آقای نماینده واکسنش رو زده حقوقشم گر فته رفته مرخصی از بیمارستان دولتی هم خبر نداره که چه خبر از بیماران هست!!!!