کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۴۱۱
تاریخ خبر:

واکنش سخنگوی قوه‌قضائیه به ویدئو منتشر شده از زندان اوین

صبح امروز نخستین نشست خبری ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه برگزار شد.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تصاویر منتشر شده از زندان اوین گفت: صحنه‌هایی که در فیلم‌های منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون بوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست و برای همین نیز قوه قضائیه اصرار بر برخورد با متخلفین دارد و ریاست محترم قوه قضائیه دادستان کل کشور را مأمور پیگیری این موضوع کردند و ایشان نیز اکیپی را مأمور کردند و این اکیپ سه روز در زندان اوین بودند و موضوع را بررسی کردند.

او افزود: در نتیجه بررسی‌ها ۶ نفر شناسایی شدند، ۴ نفر به دادسرای نظامی و ۲ نفر به دادستان عمومی احضار شدند که برخی بازداشت هستند و برخی هم با تأمین مناسب آزاد هستند.

خداییان با تأکید بر اینکه ما نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند سازمان زندان ها را به پای تمام کارکنان بنویسیم گفت: شغل زندانبانی یکی از سخت ترین شغل های جهان است و همکاران ما به صورت شبانه روزی در خدمت زندانیان هستند ولی به هر حال در هر شغلی افراد متخلف وجود دارد و ممکن است در آینده هم تخلفاتی اتفاق بیافتد که قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد. در صحنه هایی که در این فیلم ها معلوم است برخی مربوط به تخلفات کارکنان زندان یا سربازان وظیفه است ولی برخی از تصاویر مربوط به درگیری خود زندانیان و خودزنی زندانیان است که به کارکنان زندان ها ربطی ندارد.

خداییان گفت: خود زندان افراد را از نظر روحی و روانی عصبانی می کند و این موجب برخی درگیری ها در زندان می شود؛ چراکه برخی از افرادی که در زندان هستند کسانی هستند که یک نفرشان را یک شهر تحمل نمی کند. در این فیلم ها مشاهده می شود که کارمندهایی پشت سر هم مرتکب تخلف می شود که ممکن است این گونه تصور شود که این تخلفات هر روزه در زندان‌ها رخ می ‌دهد اما کسانی که این فیلم ها را منتشر می کنند این فیلم ها را مونتاژ می کنند و کنار هم گذاشتند و ممکن است برای ماه ها و سال‌های قبل باشد و نباید تصور شود که هر روز در زندان چنین چیزهایی را داریم.

کدخبر: ۴۱۱۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر