کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۵۳۸
تاریخ خبر:

واکنش رسانه‌ها به مرگ دختر هوادار استقلال

ماجرای خودسوزی و مرگ دختر جوانی که به فوتبال علاقه داشت و با لباس مبدل برای تماشای بازی تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه رفته بود، در روزهای اخیر با واکنش‌های زیادی همراه شده است. در این میان روزنامه‌ها هر کدام از نگاه خودشان به این موضوع پرداخته و بخشی از صفحه نخستشان را به نام سحر خدایاری که از او با لقب «دختر آبی» یاد می‌شود، اختصاص داده‌اند.

*** روزنامه «کیهان» در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: «طی روزهای اخیر برخی افراد و جریان‌ها با اظهارنظرها و واکنش‌های غیردقیق به ویژه در فضای مجازی سعی در جهت‌دهی خاص به ماجرا داشتند که با مرگ این دختر شدیدتر شد. علت این موضوع این بود که پلیس اسفند ماه گدشته از ورود این دختر با لباس مبدل به ورزشگاه جلوگیری کرده بود. همین موضوع باعث دامن زدن به حواشی و شایعات زیادی در فضای مجازی شد تا یک بار دیگر و البته این بار با بهره‌برداری از مرگ یک دختر جوان موضوع ورد زنان به ورزشگاه را مطرح کنند.» این روزنامه که با پدر سحر خدایاری نیز گفت‌وگویی انجام داده است، تیتر گزارش خود یعنی «هیچ احضاریه و حکمی برای دخترم صادر نشده بود» را نیز بر همین اساس انتخاب کرده است.

*** روزنامه «شهروند» نیز یادداشت یک خود را به قلم امیرحسین جلالی ندوشن (روان‌پزشک) و با عنوان «مرثیه‌ای بر وجدان خفته و تن مجروح آتش» به این موضوع اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی با عنوان «در راه که می‌آمدی سحر را ندیدی؟» ضمن گفت‌وگو با پدر سحر خدایاری، مروری داشته است بر واکنش‌هایی که به این موضوع وجود داشته است. «این روزها کمتر کسی است که از ماجرای غم‌انگیز سحر ـ که خانواده‌اش دوست داشتند او را با نام مستعار سارا صدا کنند ـ خبر نداشته باشد. دختر ۳۰‌ ساله‌ای که برای عشق به فوتبال و استقلال به استادیوم رفت و بازداشت شد …»

*** روزنامه «همشهری» در گزارشی مفصل با عنوان «پایان سحر» به این موضوع پرداخته است. این روزنامه در بخشی از گزارش خود مطرح کرده است که «درگذشت سحر خدایاری این سوال را در افکار عمومی مطرح کرده که چرا موضوعی همانند ورود زنان به ورزشگاه‌ها که با مدیریت مسئولان می‌تواند حل و به پتانسیلی برای نشاط اجتماعی تبدیل شود، در نهایت به خودسوزی و مرگ دختری جوان منجر شود.» این گزارش با یادداشت‌هایی از الهه کولایی، عبدالصمد خرمشاهی و غلامرضا ظریفیان همراه است.

*** روزنامه «شرق» در گزارشی با تیتر «طرح مسئله خودسوزی سحر در هیئت دولت» با معاونت زنان و خانوار ریاست جمهوری گفت‌وگویی انجام داده است. این روزنامه نوشته است: «حالا که ایران در برابر تهدیدات فیفا مبنی بر تحریم فوتبال مجبور به روشن کردن چراغ سبزی برای ورود زنان به ورزشگاه شده است، مرگ این دختر جوان می‌تواند نگاه جهان را دوباره به سوی مطالبه‌ای ساده بازگرداند که در تمامی این سال‌ها به دلایلی نادیده گرفته شده است.»

*** روزنامه «آرمان ملی» نیز در گزارشی با عنوان «فوتبال ایران در بهت غروب سحر» از واکنش‌ها به فوت دختر فوتبال‌دوست پرداخته است.

*** روزنامه «ایران» در گزارشی با عنوان «پایان غم‌انگیز زندگی دختری که خودسوزی کرد»، سرگذشت سحر خدایاری را روایت کرده است.

*** روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «فهم یک اتفاق» به قلم عباس عبدی به ماجرای خودسوزی سحر خدایاری پرداخته است. عبدی در بخشی از یادداشت خود مطرح کرده است که «متاسفانه سیاست رسمی در ایران دوست ندارد که اتفاقات اجتماعی به بحث عمومی گذاشته شود. به گمانم اکنون با فوت این خانم مساله مهم‌تر هم شده است و باید به آن پرداخت.»

کدخبر: ۲۷۹۵۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر