کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۴۹۹
تاریخ خبر:

واکنش تند ایلهان عمر به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

ایرنا نوشت: نماینده مسلمان کنگره آمریکا درباره تحریم‌های جدید اعلام شده از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور علیه ملت ایران گفت که این تحریم‌ها تهیه غذا و دارو را برای ایرانیان سخت‌تر می‌کند.

«ایلهان عمر» عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در پیامی توییتری نوشت: این تحریم‌های جدید خرید غذا و دارو را برای مردم ایران سخت‌تر و نزدیک‌تر متحدان ما را دورتر می‌کند و مطلقا هیچ چیزی به منافع آمریکا نمی‌افزاید. مثل همیشه ترامپ، پمپئو و آبرامز به شکل حیرت‌انگیزی بی‌رحم و از لحاظ راهبردی سردرگم هستند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای با هدف به زانو درآوردن مردم ایران اعلام کرد، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

بر اساس این بیانیه، بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، روز گذشته (چهارشنبه) مدعی شد ایران پیشنهاد آنها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پیامی توییتری در خصوص تحریم‌های جدید ایالات متحده نوشت: در میانه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال‌های باقی‌مانده برای پرداخت‌ پول دارو و غذا است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که ایرانیان این آخرین سبوعیت‌ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است. آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

کدخبر: ۳۵۳۴۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر