کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۳۵۰
تاریخ خبر:

واکنش تند اروپایی‌ها به دروغ اول آوریل

روزنامه هفت صبح | دروغ سیزده یا همان اول آوریل در سال‌های جدید، بلیه‌ای زمینی است که در شبکه‌های اجتماعی روی سر ما آوار شده است. از غروب دوازده فروردین باید منتظر باشیم که دوستان، عکس دو حلقه بگذارند و وقتی به آن‌ها تبریک گفتیم ما را ریشخند کنند که دروغ سیزده بود! البته که وضعیت تاهل و تجردشان برای ما کوچکترین اهمیتی ندارد ولی خب معمولا دوستان با نهایت استعدادی که در طنازی دارند، به این ایده می‌رسند.

در بلژیک اما این‌گونه نبوده ظاهرا. در شرایطی که مدت‌هاست شرایط سختی برای تجمعات در این کشور برقرار شده، یک شیرپاک خورده‌ای در اول آوریل که همان سیزده به‌در ما باشد، جایی در یکی از این شبکه‌های اجتماعی نوشته که کنسرتی در یک پارک جنگلی در حومه بروکسل برگزار می‌شود.

جماعت هم به خیال اینکه بالاخره دولت، وا داده و تصمیم گرفته فکری به حال روحیه افسرده آن‌ها کنند، خوشحال و شادان، به سوی پارک روانه شدند و هزاران نفر در این پارک جمع شدند. پلیس ابتدا رفته و گفته که با زبان خوش بروید. دوستان هم خب، گفتند حالا که کنسرت نشد چرا با پلیس کمی گلاویز نشویم و دق دلی این مدت را خالی نکنیم.

خلاصه که درگیری شروع شده و در نهایت عده‌ای بازداشت شدند و حدود ۲۸نفر از اعضای پلیس هم مجروح شدند و در بیمارستان هستند.
البته خنک بازی در اروپا به اینجا کفایت نکرده و در فرانسه یک شرکت سفارش آنلاین غذا، صورتحساب‌های آنچنانی فرستاده به ملت و بعد هم گفته ببخشید دروغ اول آوریل بود و به جایش بیایید سس تند بگیرید!

فکر کنید که ناغافل ۴۵۰یورو صورتحساب برایتان بیاید بابت ۳۸پیتزایی که نخوردید و بعد بگویند شوخی کردیم و برای دلجویی به شما سس تند بدهند. خدا عقل بدهد کمی. در ایران هم دوستان کم نگذاشتند البته. خانم پارسا که مدتی است رفته‌اند ترکیه و جمعی به ایشان مشغول و غافل ز میانه شدند؛ عکس گذاشتند و اعلام کردند که باردارند و بعد هم دروغ سیزده.

واقعا از ایشان باید تشکر کرد که برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایران، هر لحظه در حال تولید محتوا هستند. از خبر مرگ هم نگوییم دیگر. ایرج نوذری بنده خدا، خبر فوتش منتشر شد و البته رونالدینیو. خلاصه که قرنطینه، ظاهرا بدجوری روی مخ مردم تاثیر گذاشته است. قرنطینه‌ای که حالا دارد سفت و سخت‌تر هم می‌شود.

ترکیه از همین آخر هفته، دوباره جمعه تا دوشنبه، لاک داون است و بعد از قرنطینه یک ماهه فرانسه، ایتالیا هم قدغن کرده که کسی برای عید پاک برود سفر. درست مثل ایران که گفتند هیچ کس حق سفر ندارد ولی حالا معلوم شده ۵میلیون نفر رفتند مازندران و ۲میلیون نفر گیلان و البته ۱۵هزار نفر با وجود اینکه می‌دانستند کرونا دارند رفته‌اند سفر. چه بگوییم. شاید واقعا این‌طوری درست باشد!

کدخبر: ۳۸۱۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر