کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۶۹
تاریخ خبر:

واکنش بازار موبایل به دلار ۲۶هزار تومانی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار |‌ دلار در هفته گذشته از اخبار مربوط به سیاست و برجام تاثیر گرفت و تا لب مرز ۲۶هزار تومان بالا آمد. در نتیجه توقع داشتیم گوشی‌های موبایل هم گران شوند اما گوشی‌های سامسونگ که در هفته‌های قبل با افزایش قیمت ارز، بی‌محابا گران‌ می‌شدند در هفته گذشته به رشد هزار و ۶۰۰تومانی دلار، بی‌محلی کردند. مثلا گلکسی Note 10 Lite در همین مدت دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

محصولات شیائومی و هوآوی هم ارزان شدند. اگرچه تضمینی وجود ندارد که امروز شنبه بازار موبایل همچنان به‌رشد قیمت ارز بی‌تفاوت باشد.در حال حاضر آیفون۱۲پرومکس با حافظه‌ ذخیره‌سازی ۵۱۲گیگابایت با قیمت ۶۲میلیون تومان دارنده عنوان گران‌ترین گوشی موبایل در ایران است و گلکسیZ Fold 2 سامسونگ نسخه ۵G با ۵۲میلیون تومان دومین موبایل گرانقیمت بازار محسوب می‌شود.

تازه‌‌ترین اتفاق بازار اما به ورود موبایل‌های خانواده گلکسی S21 سامسونگ مربوط می‌شود که با قیمت ۳۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۳۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان فعلا دور از دسترس به‌نظر می‌رسند. قیمت این گوشی‌ها می‌توانند در هفته‌های آینده و زمانی که روند بازار منطقی شود حدود ۱۰میلیون تومان ارزان شوند. به‌همین خاطر فعلا سمت‌شان نروید. اگر می‌‌خواهید بدانید بقیه گوشی‌های اندرویدی چه وضعیتی دارند این نوشته کمکتان می‌کند.

*** تغییرات قیمت گوشی‌های سامسونگ
گوشی‌های سامسونگ پس از دو هفته، بالاخره از روند چشمگیر افزایش قیمت‌ها فاصله گرفتند. اگر گران شدن برخی از مدل‌های انگشت‌شمار را نادیده بگیریم، افزایش‌ قیمت دیگر مدل‌های پرفروش سامسونگ در هفته گذشته از ۱۰۰هزار تومان فراتر نمی‌رود. تقریبا نیمی از گوشی‌های سامسونگ هم بدون تغییر قیمت به‌کار خود پایان دادند یا حتی ارزان شدند.

گلکسی‌A20s یکی از همان موبایل‌های انگشت‌شمار و پرفروش سامسونگ است که با رشد ۴۳۰هزار تومانی، از سه میلیون و ۷۶۹هزار تومان به چهار میلیون و ۱۹۹هزار تومان رسید. گلکسی A71 هم جهش قیمت ۹۳۰هزار تومانی را تجربه کرد و خریداران آن با دیدن رقم ۹میلیون و ۴۸۰هزار تومانی این موبایل در آخرین روز هفته گذشته حسابی غافلگیر شدند. گوشی که در ابتدای هفته قبل با پرداخت هشت میلیون و ۵۵۰هزار تومان قابل خریداری بود.

در سمت مقابل گلکسی Note 10 Lite با کاهش دو میلیون و ۳۰۰هزار تومانی، روند کاملا متفاوتی را نسبت به دیگر گوشی‌های پرفروش سامسونگ تجربه کرد. هرچند که Note 10 Lite بازه قیمت گسترده‌ای دارد اما در ارزان‌ترین حالت، روز پایانی هفته گذشته ۹میلیون و ۹۴۸هزار تومان فروخته می‌شد که با رقم ۱۲میلیون و ۲۵۰هزار تومان روز شروع هفته، اختلاف قابل توجهی دارد. A01، S20 Plus و M11 نیز گوشی‌هایی بودند که قیمت آنها در هفته گذشته تغییر نکرد.

*** تغییرات قیمت گوشی‌های شیائومی
گوشی‌های شیائومی هفته کم‌نوسانی را پشت سر گذاشتند. از ۱۵موبایل پرفروش شیائومی، شش گوشی بدون تغییر ماندند و شش گوشی‌ نیز کمتر از ۶۰هزار تومان نوسان قیمت داشتند. Redmi Note 9 با کاهش ۲۵۰هزار تومانی بیشتر از هر مدل دیگری ارزان شد و از چهار میلیون و ۶۹۹هزار تومان به چهار میلیون و ۴۹۹هزار تومان رسید. Pocco M3 نیز ۱۲۶هزار تومان کاهش قیمت داشت و ارزش آن از پنج میلیون و ۷۲۵هزار تومان به پنج میلیون و ۵۹۹هزار تومان تنزل پیدا کرد.

Mi 10 Lite 5G یکی از معدود موبایل‌های شیائومی بود که در هفته گذشته گران شد. هر چند افزایش قیمت ۱۲۰هزار تومانی برای یک گوشی ۱۹میلیون تومانی، چندان قابل توجه نیست. Mi 10 Lite 5G روز اول هفته قبل ۱۸میلیون و ۹۹۰هزار تومان ارزش داشت اما در روز پایانی هفته باید حداقل ۱۹میلیون و ۱۱۰هزار تومان برای خریدش پول خرج می‌کردید.

*** تغییرات قیمت گوشی‌های هوآوی
گوشی‌های هوآوی از روزهای پایانی دی‌ماه روی دور ارزانی افتادند و هر هفته به‌جز دو سه مدل، گوشی‌های پرفروش این برند، بقیه ارزان می‌شوند. هفته گذشته نیز شاهد کاهش ۴۷۶هزار تومانی آنر ۹X بودیم. آنر ۹X در‌حالی آخرین روز هفته قبل برچسب پنج میلیون و ۲۸۱ هزار تومانی را به‌خود دید که در اولین روز هفته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۷هزار تومان فروخته می‌شد. قیمت Mate 30 Pro از ۱۸میلیون و ۱۶۹هزار تومان به ۱۷میلیون و ۶۱۰هزار تومان رسید تا کاهش قیمت ۵۵۹هزار تومانی را تجربه کرده باشد.

Y6 Prime با افزایش ۱۴۴هزار تومانی، بیشتر از دیگر موبایل‌های پرفروش هوآوی گران شد. این افزایش قیمت باعث شد تا خریداران Y6 Prime برای این محصول هوآوی در آخرین روز هفته سه میلیون و ۴۵۴هزار تومان پول خرج کنند.گوشی Y6s کمتر از ۱۴۰هزار تومان و گوشی Y8s هم ۱۲۹ هزار تومان گران شدند. هوآوی Nova 7i و Nova 5T هم که از آنها به‌عنوان محبوب‌‌ترین‌های گوشی‌های هوآوی یاد می‌شود، مثل Y5 و Y5 Lite بدون تغییر قیمت هفته را به‌پایان رساندند.

کدخبر: ۳۷۳۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر