کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۷۶۷
تاریخ خبر:

واکنش ایران به گزارش عجیب آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی

فارس نوشت: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش اخیر مدیر کل این سازمان درباره سایت کرج را فراتر از توافقات دو طرف در بیانیه مشترک خواند.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش مدیر کل این سازمان درباره دوربین های نظارتی در سایت «تسا» در کرج را نادرست خواند.

او تاکید کرد، گزارش مدیرکل آژانس درباره دوربین‌های این مجتمع دقیق نیست و این موضوع جزو تفاهمات بیانیه مشترک نیست.

براساس گزارش پرس تی وی، کاظم غریب آبادی با بیان این موضوع تاکید کرد که گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فراتر از چارچوب توافق شده در بیانیه مشترک میان ایران و آژانس است.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یک شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود درباره راستی‌آزمایی و نظارت در ایران به کشورهای عضو اعلام کرد که ایران از روزهای ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ تا ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات نظارت آژانس را داده و اجازه داده شده تا کارت ذخیره دوربین‌ها در تمامی مکان‌های ضروری در ایران به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

در این بیانیه ادعا شده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربینهای نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

کدخبر: ۴۱۶۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر