کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۲۲
تاریخ خبر:

واکنش‌ها به رجزخوانی‌ دردسرساز وزیر پرسپولیسی

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | کُری‌خوانی محمدجواد آذری جهرمی برای استقلالی‌‌‌ها، دردسرساز شده. بعد از بُرد پرسپولیس مقابل گل‌گهر با پنج گل، وزیر ارتباطات در یک استوری اینستاگرامی نوشت:«گل گهر یه گل دیگه خورده بود به رکورد استقلال می‌رسید ولی خب رکورد استقلال دست یافتنی نیست»؛ اشاره‌ای به باخت ۶ بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس در سال ۵۲ که می‌شد پیش‌بینی کرد هواداران تیم آبی‌پوش پایتخت را عصبانی می‌کند.

آذری جهرمی پیش از این البته در مقاطع مختلف در توئیتر و اینستاگرام طعنه‌های فوتبالی متعددی به تیم رقیب زده و مشخص بود نسبت‌به وارد شدن در این فضا چندان بی‌علاقه نیست.در واقع اگر بخواهیم از دریچه سیاسی به ماجرا نگاه کنیم شاید بتوان کل این اتفاقات را در راستای ایده‌های کمپین‌های انتخاباتی هم تفسیر کرد. به هرحال اما الان موضوع جنجالی شده. تعدادی از بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال پاسخ‌های تندی به آذری جهرمی دادند.

واکنش اعضای هیات مدیره این باشگاه اما هواداران را راضی نکرده. به خصوص خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره استقلال که آذری جهرمی در گفت‌و‌گوی رادیویی فاش کرد برای انتشار یک پست اینستاگرامی به نوعی با او هماهنگ کرده که این موضوع هواداران استقلال تهران را به شدت عصبانی کرده.آنها می‌گویند چرا رئیس هیات مدیره ما برای یک پست اینستاگرامی باید از وزیر اجازه می‌گرفته؟

خلیل‌زاده البته این ادعای آذری جهرمی را تکذیب کرده و گفته با او تماسی نداشته.از طرفی هواداران استقلال وزیر ارتباطات را متهم کردند که از تیم رقیب قرمزپوش حمایت مالی هم انجام داده که آذری جهرمی در مصاحبه‌ای با رادیو جوان این موضوع را تکذیب کرد و البته گفت که حاضر به عذرخواهی هم نیست.او در این گفت‌وگو اعلام کرد در دولت مقام بالاتر از وزیر داریم که استقلالی است.

به نظر می‌رسد مقصود او از این جمله خود حسن روحانی رئیس‌جمهور است. آذری جهرمی پیش از این در مهرماه امسال در اینستاگرام هم تلویحا همین موضوع را بیان کرده بود. قبلا از گوشه و کنار شنیده می‌شد که هم حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی و هم محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق، طرفدار باشگاه استقلال هستند اما به دلیل ملاحظات سیاسی هیچ وقت این موضوعات به‌طور رسمی اعلام نمی‌شود.

*** واکنش تند استقلالی‌ها
* اسماعیل خلیل‌زاده (رئیس هیات مدیره استقلال): ایشان فراموش کردند یا دوست دارند فراموش کنند، باشگاه استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در آسیا نامش همیشه در تالار افتخارات کنفدراسیون فوتبال آسیا به نیکی درخشیده و در حسرت موفقیت بی‌قراری نمی‌کند. شاید آقای وزیر فراموش کرده است اما بهتر است از مربیان و بازیکنان تیم مورد علاقه خود سوال کنند پیش از ورود به فینال لیگ قهرمانان نام کدام تیم‌های ایرانی در تابلوی افتخارات ثبت شده بود؟(منبع: ورزش سه به نقل از اینستاگرام خلیل‌زاده)

* مهدی پاشازاده (پیشکسوت استقلال و تیم ملی): شما مجازی هستید، آن هم مجازی فیک! اگر جگر داری، در استادیوم مقابل هواداران استقلال کُری بخوان! اینکه پشت دیوار باشی و فحش بدهی و بروی، کار مهمی نیست! (منبع: خبرگزاری تسنیم)

* مجید نامجو مطلق (سرمربی سابق استقلال): وزیر جوان یا بهتر بگم وزیر کودک.
* افسوس بر ملتی که وزیرش تو باشی. (منبع: فرارو به نقل از اینستاگرام نامجو مطلق)
* حسین کاظمی(بازیکن سابق استقلال): شما اگه اینترنت دارید سایت کنفدراسیون آسیا رو نگاه کن ما که اینترنت نداریم خیلی ضعیفه.(منبع: سایت استقلال نیوز به نقل از اینستاگرام حسین کاظمی)

* مهدی عبدیان (عضو هیات مدیره استقلال):کری‌خوانی یا عقده‌گشایی؟ متاسفانه ایشان نماد یک الگوی زنده از هواداری می‌شود که تا شعور حرفه‌ای فاصله بسیاری دارد.امیدواریم از ایشان متوجه اشتباه خود شده باشند. (منبع: سایت تماشاچی به نقل از اینستاگرام مهدی عبدیان)

* محمد تقوی (بازیکن سابق باشگاه استقلال): جای سوال است که چرا باید وزیر محترم یک کشور مثل کودکان کم سن و سال کری‌خوانی کند. لطفا به کار فیلترینگ خود بپردازید. (منبع: سایت استقلال آنلاین به نقل از اینستاگرام تقوی)

*** پاسخ آذری جهرمی
بخش‌هایی از اظهارات محمدجواد آذری جهرمی را که در گفت‌وگو با برنامه آفساید رادیو جوان مطرح شد در ادامه می‌خوانید:
* اگر جوان هستید که جوان جوانی می‌کند و کری‌خوانی هم ربطی به وزیر و غیر وزیر ندارد. هرکسی می‌تواند کری بخواند و پاسخش کری است. وزیر که صبح تا شب در قالب لباس وزیری نیست، من در حوزه ارتباطات وزیرم و یک شهروندم در دیگر حوزه‌ها. این تفکر پیرمردی را بگذارید کنار. الان کدام سیاستمدار در کشور را پیدا می‌کنید که درباره فوتبال نظر ندهد؟ من نظرم را در کمال احترام گفتم، نه توهینی کردم و نه حرفی زدم و یک کری خواندم، آیا شما ناراحتید؟

* الان در صفحات استقلالی کری می‌خوانند، فحشش را من می‌خورم شما ناراحتید؟ اصل اساس ورزش دو قطبی است، ۱۵-۱۶ سال این دو تیم بازی می‌کنند و مساوی می‌شود حال آدم بهم می‌خورد. فوتبال را گذاشته‌اند برای کری‌خوانی. فوتبال را نگذاشته‌اند برای اینکه ما دست بیاندازیم گردن هم و وحدت ایجاد کنیم. جریانات سیاسی وارد فوتبال می‌شوند و می‌گویند در دو تیم وحدت ایجاد کنید و دوست داشته باشید. این تیم‌ها همواره رقیب هستند و جذابیتش این است که باهم کری بخوانند.

* اگر کار دست جوان‌ها باشد این دو تیم آنقدر ظرفیت و هیجان می‌توانند داشته باشند که استقلال در عرصه مدیریتی هشتش گرو نُه نباشد.

* ‌درباره کمک به پرسپولیس سندشان کو؟ من به عنوان طرفدار پرسپولیس جزو مردمم یا نه؟ چه ایرادی دارد شما در روز برد پرسپولیس کری بخوانید؟ اشکالی ندارد اگر من در نظر ورزشی از ۵۰درصد بقیه مردم جدا باشم چون نظر فوتبالی‌ام با آنها متفاوت است. چرا باید یک حرفی بزنم که همه قبول کنند؟ حرف من چه آسیبی می‌زند؟

* در دولت آدم‌های بزرگ‌تر از وزیر، استقلالی هستند و حمایت هم می‌کنند. اگر می‌خواهید واقعیت را بگویید، هزینه و منابع درآمدی پرسپولیس و استقلال را شفاف کنید و ببینید کدام یک از دولت کمتر گرفته‌اند و کدام بیشتر. چه آقای سلطانی‌فر و چه حوزه ارتباطات اگر کمک کرده‌اند به طور مساوی بوده است.

* در خانه ما دو پسر من پرسپولیسی هستند، یکی استقلالی. در خانه ما پنج برادر پرسپولیسی هستیم و یک استقلالی. ما بدتر از این هم کری می‌خوانیم، مگر اشکالی دارد؟

* بگذارید فضا باز باشد، بد و بیراه بگویند و تخلیه انرژی بشود. من نباید این حرف را بزنم که بعضی‌ها شخصیت نامناسب نشان می‌دهند؟ نه آقا شخصیت آنها مناسب است فقط ناراحتند و یکی را گیر آورده‌اند.اگر قرار است به ما بگویند، بگذارید بگویند و انرژی شان خالی شود.

* چی عذرخواهی کنم؟ مگر چه کرده‌ام؟ خب شش گل خورده‌اند دیگر مگر من تاریخ را رقم زده‌ام؟ آنها هم کری بخوانند و بگویند ما شش گل نخوردیم پنج و چهار تا خوردیم. مگر نمی‌گویند ما ستاره گرفته‌ایم؟ آقای خلیل‌زاده گفت که آرزوهای شما خاطرات ماست، مگر ناراحت شدم؟ دیشب هم زنگ زد و گفت من مطلبی می‌خواهم منتشر کنم گفتم هرچه دوست دارید بنویسید.

آقای فنونی‌زاده مطلبی نوشت و ما با او رفیق هستیم. آنقدر می‌گویید این را نگویید و آن را نگویید اما ورزش فضای جوانانه است. اگر بی‌ادبی هم بگویند برای من منعی ندارد. اگر بی‌ادبی هم بگویند برای من اشکالی ندارد. من هم یک جوانم مثل شما، یک وظیفه وزیری هم دارم، کری هم دوست داشتم بخوانم و خواندم.

کدخبر: ۳۷۴۹۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali3021

    فقط اونجاش که گفته پر افتخار ترین تیم ای ران در اسیا ???????اخه 6 به یک هنوز یادم ان هست