کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۳۰۵
تاریخ خبر:

واکسیناسیون به دهه ۶۰ رسید؛ متولدان ۱۳۶۰ و قبل آن ثبت‌نام کنند

حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در کشور دو سال کاهش یافت

از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

بنابر اعلام وبدا، هم‌چنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا۱۳۷۰) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین از مراجعان عزیز تقاضا می‌شود صرفا در زمان نوبت مراجعه فرمایند.

همزمان وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۷ سال کشور با واکسنهای خاصی که وارد کشور شده است، خبر می‌دهد.

به گفته دکتر بهرام عین اللهی از هفته آینده ۱۷ ساله هایی که می خواهند کنکور دهند با واکسنهای خاصی که آوردیم یعنی واکسنهای زیر ۱۸ سال، واکسینه می شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می کنند. به این ترتیب همه واکسینه می شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم.

عین اللهی گفت: قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

کدخبر: ۴۱۴۳۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر