کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۳۹۷
تاریخ خبر:

وانت پادرا با طعم پلاس‌ بالاخره‌ آمد!

روزنامه هفت صبح | برخلاف بازار پیکاپ‌ها که در سال‌های اخیر اندک رونقی پیدا کرده و ماهی نیست که خبر ورود گزینه‌ احتمالی جدیدی به بازار شنیده نشود، اما بازار وانت‌های کاری این چنین گرم نیست و بیشتر در دست گزینه‌های کهنه‌کار بازار مثل زامیاد ۲۴، وانت ۱۵۱، وانت آریسان و وانت کار است.

در این بین زامیاد به‌خاطر قابلیت‌های باری خوبش همیشه بازار بهتری نسبت به بقیه داشته است و سایپا با معرفی نسخه آپشنال آن در کنار نسخه‌های دوگانه‌سوز و دیزلی در سال‌های اخیر توانسته نیاز مشتریان را پاسخ دهد. اما نیاز به به‌روزرسانی این وانت بود که باعث تولید پادرا شد و حالا پادرا پلاس آمده؛ وانتی که به‌نظر می‌رسد آمار فروش بالاتری نسبت به پادرا را ثبت کند و حتی در بلندمدت جایگزین زامیاد ۲۴ شود.

قیمت درب کارخانه پادرا پلاس مدل ۱۴۰۰، ۲۸۵ میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار با قیمت تقریبی ۳۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. البته قیمت پادرا پلاس در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته و از ۳۴۵ میلیون تومان در آغاز مهرماه به این قیمت رسیده است. یکی از انتقادات وارده به زامیاد ۲۴ کابین قدیمی و فضای تنگ آن بود که باعث می‌شد سرنشینان در مسیرهای بلندمدت احساس ناراحتی کنند. اما این مشکل در پادراپلاس حل شده است.

کابین پادرا پلاس شبیه نسخه چینی آن یعنی وانت فودای لیون است که داشبورد و کنسول به‌روزی دارد. ضمن اینکه صندلی‌ها کمی بزرگتر و راحت‌تر شده‌اند و فضای بیشتری هم داخل کابین وجود دارد که در مجموع راحتی بیشتری را برای راننده و سرنشین به‌‌وجود می‌آورند. از دیگر تحولات داخل کابین پادرا پلاس می‌توانیم به غربیلک فرمان و صفحه کیلومترشمار اشاره کنیم که باز هم نسبت به نیسان آبی، بسیار بهتر و زیباتر هستند.

در این خودرو شاهد امکاناتی چون ترمزهای ABS و EBD هستیم. از سایر امکانات این خودرو نیز می‌توان به شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک و مه‌شکن جلو و عقب اشاره کرد. زیر کاپوت پادرا پلاس پیشرانه ام ۲۴ پلاس زامیاد که نسخه ارتقایافته پیشرانه نیسان آبی است را می‌بینیم.

در این پیشرانه قدرت و گشتاور تغییری نکرده (۹۴ اسب بخار و ۱۸۴ نیوتن‌متر) اما با بهبودهایی نظیر طراحی مجدد منیفولد دود، مجموعه کاتالیست جدید، کالیبراسیون EOBD، استفاده از سیستم سوخت‌رسانی جدید و تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به‌نوع برقی مصرف سوخت این وانت به ۱۰٫۹ لیتر به‌صورت ترکیبی رسیده است. این در حالی است که وانت زامیاد ۲۴ به‌صورت ترکیبی ۱۱٫۳ لیتر می‌سوزاند.

طبق اطلاعات منتشره از سوی سایپا، موتور ام ۲۴ پلاس قابلیت تولید به‌صورت دوگانه‌سوز را هم دارد و از این‌رو احتمال تولید پادرا پلاس دوگانه‌سوز نیز بالاست. نیروی پادرا پلاس از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی و سامانه کلاچ تک‌صفحه‌ای خشک با سیستم هیدرولیک، به سمت دیفرانسیل عقب گسیل می‌شود. این وانت شهری ۱۶۸۵ کیلوگرمی، از توانایی حمل بار به میزان ۲۱۰۰ کیلوگرم برخوردار است.

کدخبر: ۴۱۹۳۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر