کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۰۱۵
تاریخ خبر:

وام تحصیلی دانشجویان متاهل ۲ برابر شد، وام مجردها تغییر نکرد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال وام تحصیلی دانشجویان متأهل با افزایش ۹۵ درصدی حدود ۲ برابر وام دانشجویان مجرد شد. مسعود گنجی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییسان قبلی و جدید دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران به افرایش ۳۰ درصدی وام های دانشجویی در سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان وام های ودیعه دانشجویان نیز به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وام های دیگر مختص دانشجویان نیز از افزایش خوبی برخوردار شدند، اظهار داشت: در نیم سال نخست سال تحصیلی امسال دانشجویان مهلت داشتند برای بهره مندی از وام های صندوق ثبت نام کنند و تا کنون وام ۷۵ درصد ثبت نام کنندگانی که به تایید دانشگاه رسیده، پرداخت شده است. برای پرداخت وام ۲۵ درصد دانشجویان باقی مانده منتظر اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

گنجی به رشد اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مجلس در مهرماه مصوبه ای در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشت، بر اساس این سعی کرده ایم با استفاده از ظرفیت هایی که در این مصوبه برای دانشجویان دیده شده است، لایحه الحاقی را برای افزایش بودجه صندوق به مجلس پیشنهاد بدهیم که اگر به این لایحه ترتیب اثر داده شود، میزان افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان نیز اطلاع رسانی می شود.

منبع: ایرنا

کدخبر: ۴۳۵۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر