کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۱۶۴
تاریخ خبر:

هیوندای i۲۰N؛ پرچمدار آینده‌‌ اسپورت‌های ریزاندام

روزنامه هفت صبح | هیوندای از سال ۲۰۱۶ سرمایه‌گذاری سنگینی را ‌ روی سری N آغاز کرده ‌ که مدل‌های اسپورت محصولات این شرکت را شامل می‌شود و تاکنون امکانات خاص آن برای ولوستر، I20 و I30 عرضه شده است. خودروهای سری N که عملکرد موفقی را از خود در مسابقات رالی جهانی (WRC) نشان داده بودند، با رنگ اختصاصی آبی روشن (Baby Blue) با ترکیب قرمز و سیاه در جزئیات ساخته می‌شوند که به زیبایی بصری آنها کمک زیادی می‌کند.

هیوندای I20 N 2021 دارای ویژگی‌هایی است که آن را از مدل استاندارد متمایز می‌کند: رینگ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و اسپویلر بزرگ در انتهای سقف به همراه امضای حرف N در ‌ سپر جلو، سپر اختصاصی، ورودی‌ هوای بزرگ و جلوپنجره سیاه. کالیپرهای ترمز مدل N به رنگ قرمز است و آیرودینامیک آن با یک بال عقب بزرگ سقفی تقویت شده است.

در فضای داخلی اما این مدل تفاوت چندانی با مدل استاندارد نداشته و از آپشن‌های اختصاصی همچون چرم سیاه، فرمان اسپورت، پدال‌های فلزی، صندلی‌های اسپورت با پوشش سخت، پنل دیجیتال پشت فرمان و دسته دنده اختصاصی برخوردار است.هیوندای برای جعبه دنده این مدل دو گزینه پیش روی خریدار قرار داده است: جعبه دنده شش سرعته دستی و جعبه دنده هشت سرعته با سیستم دبل کلاچ.

همچنین خریدار می‌تواند آپشن دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را سفارش دهد که با دکمه قرمز Rev Matching روی فرمان فعال می‌شود.زیر کاپوت خودروی حاضر یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ ۲۰۴ اسب بخاری قرار دارد که قادر به تولید ۲۷۵ نیوتن‌متر گشتاور است. وزن حدود ۱۲۰۰ کیلوگرمی i20 n از آن خودروی چابک ساخته است که راننده را در رقابت با دیگر رقبای این تازه‌وارد کره‌ای سربلند می‌کند.

رقبای i20 N را مدل‌هایی تشکیل می‌دهند که مدت‌ها از ورودشان به بازار گذشته و ورود مدلی جدید می‌تواند روحی تازه به کلاس آنها، خودروهای اسپورت هاچ‌بک، بدهد. در وهله اول می‌توان از فورد فیستا ST و فولکس‌واگن پولو GTI نام برد و سپس به کاپرا Ibiza، آئودی S1 و رنو کلیو RS اشاره کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد فنی این خودرو منتشر نشده است.

اما کیا سید (Kia Ceed) با همین پیشرانه و البته وزن خالص بیشتر، در زمانی حدود ۷/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. چنین شرایطی، برتری فورد فیستا ST با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه را تداوم می‌دهد. حالت‌های رانندگی i20 N شامل نرمال، اکو، اسپورت، N و N سفارشی می‌شود.

در حالت آخر می‌توان بازخورد پیشرانه، فرمان‌پذیری، ESP و کنترل دور موتور را نیز سفارشی‌سازی کرد. براساس اعلام رسمی هیوندای، شاسی i20 N برای مدل ۲۰۲۱ بازبینی و تقویت شده است تا فرمان‌پذیری و عملکرد فنی را بهبود دهد. فنربندی، سیستم تعلیق و ترمزهای جدید با دیسک‌های بزرگ‌تر هم متفاوت از مدل ۲۰۲۰ خواهند بود.

قیمت رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده اما با توجه به قیمت رقبای اصلی آن، فورد فیستا ST و فولکس‌واگن GTI که بین ۲۵ تا ۲۸ هزار دلار است، قیمت i20 N باید حول و حوش همین مقدار باشد. هرچند آپشن‌های i20 بیشتر است و قیمتی بالاتر نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۶۱۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر