کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۴۶۳
تاریخ خبر:

هویت مهاجم حمله تروریستی لندن اعلام شد

ایرنا: منابع خبری انگلیس بامداد دوشنبه اعلام کردند مهاجم حمله تروریستی جنوب لندن «سودش امان» نام دارد که ماه گذشته از زندان آزاد شده بود.

طبق اسنادی که از پرونده اتهامات مهاجم در سال ۲۰۱۸ به رسانه‌ها درز پیدا کرده، او دسامبر ۲۰۱۸ به جرم ترویج و طرفداری از اندیشه‌های داعش به ۳ سال و ۴ ماه حبس محکوم، اما با گذراندن تنها نیمی از دوران حبس خود، ژانویه گذشته آزاد می‌شود.

این اسناد حاکی است که «امان» در مکاتباتش از طریق واتس‌اپ به برادرش گفته که داعش هرگز نمرده و جهاد در راه این گروهک تروریستی یک فضیلت است.

او در ژانویه ۲۰۱۸ که حدود ۱۸ سال داشته با انتشار یادداشتی در فضای مجازی اظهار می‌کند که از انفجار خود در راه داعش بیمی ندارد و مایل است طریق ساخت بمب را یاد بگیرد.

از دیگر موارد استخراج شده از پرونده این مهاجم تروریستی این است که نامزدش را تحریک کرده بود تا گردن خانواده‌اش را بزند. «امان» ضمن اعلام وفاداری به داعش گفته که از «کفار» متنفر است و آرزوی حمله تروریستی را در سر می‌پروراند.

بر اساس اعلام پلیس لندن، او حوالی ساعت ۲ عصر (به وقت محلی) ‌در حالی که جلیقه انتحاری تقلبی بر تن داشته در منطقه استرتهام واقع در جنوب لندن با چاقو به عابران حمله کرده و سه نفر را مجروح می‌کند.

پلیس ضد تروریسم بلافاصله وارد عملیات شده و با شلیک گلوله «امان» را از پای در می‌اورد.

کدخبر: ۳۰۷۴۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    مغز امثال اینا باید شکافته وبررسی شود!