کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۸۴۳
تاریخ خبر:

هوندا کلیک؛ ‌اسکوتر خشمگین ژاپنی

روزنامه هفت صبح | پنج سالی از ورود کلیک به بازار موتورسیکلت ایران می‌گذرد و این روزها در خیابان بیش از هر زمان دیگری کلیک‌ها حضور دارند. البته کلیک برخلاف نامش موتوری ژاپنی نیست و در تایلند و اندونزی تولید می‌شود. علاوه بر ایران، شرق آسیا و شمال آفریقا دیگر بازارهایی هستند که کلیک در آن‌ها فروش خوبی دارد. اخیراً خودروبانک این موتورسیکلت را مورد بررسی تخصصی قرار داد و به واقعیت‌هایی در مورد کلیک رسید. این شما و این زشت و زیبای این اسکوتر خوش‌چهره.

*** مزایا: فول آپشن‌بودن و سواری نرم
این موتورسیکلت دارای امکانات خاص و آپشن‌های زیادی است که باعث شده تا برای بسیاری از خریداران آن جذاب باشد، خصوصا برای ما ایرانیان که علاقه زیادی به آپشن‌های متنوع در وسایل نقلیه داریم. برای مثال سنسور جک و سیستم بدون کلید آن یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین امکانات این موتورسیکلت است.

وقتی در حین توقف، جک موتورسیکلت را بزنیم پیشرانه خاموش می‌شود و تا وقتی که جک دوباره در جای خود قرار نگرفته باشد، پیشرانه استارت نخورده و روشن نمی‌شود. سیستم بدون کلید باعث می‌شود تا با نزدیک شدن به موتورسیکلت، بتوان آن را استارت زده و روشن کرد. ضمن اینکه اگر موتور سرقت شود، به خاطر دوری از سوئیچ اصلی و به محض خاموش شدن، دیگر روشن نخواهد شد.

همچنین اگر دکمه روی ریموت را بزنیم، با صدایی که از موتور بلند می‌شود، می‌توان برای پیدا کردن آن در جایی مثل پارکینگ، استفاده کرد. سیستم استارت/ استاپ آن نیز یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت است که منجر به کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های تولیدی آن خواهد شد.

هرچند که برای این موتور ۱۴۹ سی سی، قدرت و گشتاورهای متفاوتی ذکر شده است اما شرکت مادر برای آن ۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۳٫۴ نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است که برای وزن ۱۱۳ کیلوگرمی آن مناسب است به نحوی که هم شتاب نسبتا خوبی به این موتورسیکلت می‌دهد و هم قادر است تا آن را به سرعت‌های بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت نیز برساند. به لطف داشتن فنربندی خوب و از طرفی تایرهای بزرگ با پهنای مناسب، هندلینگ این موتورسیکلت برای تردد در معابر شهری بسیار خوب است.

*** معایب: بازار لوازم یدکی و ترمزهای ضعیف
شاید بخش فنی در صورت استفاده صحیح برای چندین سال نیازی به تعمیر پیدا نکند اما بدون شک، لوازم ظاهری و فلاپ‌ها که همیشه در معرض تصادف و شکستن هستند باید به راحتی در دسترس باشند که اصلا این گونه نیست.

لوازم ظاهری اکثر موتورهای غیرتولیدی داخل به سختی پیدا می‌شود که اکثراً از روی دیگر موتورها باز شده‌اند. کلیک دارای سیستم ترمز چندان کارایی نیست. به این معنی که دیسک جلو دارای ابعاد کوچکی است که توان کمی برای توقف کلیک خصوصاً در سرعت‌های بالا دارد و از طرفی چرخ عقب نیز دارای ترمز کاسه‌ای است. ضمن اینکه ترمز ضدقفل نیز در این موتور دیده نمی‌شود.

کدخبر: ۳۸۱۸۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر