کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۰۱۹
تاریخ خبر:

هوای تهران امروز هم ناسالم است

این روزها پایتخت باز هم درگیر الودگی هوا شده است. افزایش ازن سطحی و برقراری غبار محلی در مناطق شهری استان تهران و تداوم کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در ‌پایتخت طی امروز (۲۱ تیر ماه) ‌مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۱ تیر ماه) در ساعات بعدازظهر افزایش «ازن» سطحی رخ خواهد داد که در مناطق شهری و ‌پرتردد با غبار محلی همراه است همچنین امروز (۲۱ تیر) افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود.

فردا و چهارشنبه (۲۲ و ۲۳ تیر ماه) در مناطق جنوبی و غربی استان نیز در ساعات عصر و شب گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که صبح امروز (۲۱ تیر ماه) انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند، علاوه بر این احتمال تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت. این شرایط جوی تا اواخر وقت ادامه دارد و با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

صبح فردا (۲۲ تیر ماه) با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز تا حدودی شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد همچنین با افزایش تندی باد احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۲۲ تیر ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود بنابراین برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۴۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کدخبر: ۴۰۲۰۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر