کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۴۴۹
تاریخ خبر:

همه چیز درباره نمایشگاه خودروی شانگهای

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | نمایشگاه خودروی شانگهای همیشه به عنوان روزنه‌ای برای ورود خودروسازان به بزرگ‌ترین بازار اتومبیل جهان مطرح بوده و حالا در نوزدهمین دوره برگزاری‌اش در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های ملی شانگهای، آن هم در شرایطی که خطر همه‌گیری کرونا بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود، چنین چیزی بیشتر حس می‌شود. کلیدواژه این دوره از نمایشگاه فناوری است و برندهای شرکت‌کننده آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری‌شان را به نمایش گذاشته‌اند.

*** آئودی
در این دوره از نمایشگاه آئودی با یک سدان و یک اس‌یووی الکتریکی شرکت کرده است: A6 ای-ترون و Q4 ای-ترون. A6 ای-ترون در حال حاضر صرفاً یک کانسپت است و قرار است طرح کلی سدان لوکس آئودی که در ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد را نشان دهد. این خودرو در کنار طراحی خیره‌کننده‌اش، به لطف باتری ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند مسافت ۴۳۵ مایلی را بپیماید. آئودی برای آن گزینه چهارچرخ متحرک را هم در نظر گرفته و اعلام کرده که قدرتش در نسخه فول به ۴۷۶ اسب بخار هم می‌رسد. Q4 هم اس‌یووی‌ای مدرن با موتور الکتریکی پیشرفته، سیستم واقعیت افزوده در داخل و کابین با متریال بازیافت ‌شده است که برد ۳۲۸ مایلی و قیمت ۳۶ هزار یورویی دارد.

*** ب.ام.و
ب.ام.و به تازگی از شاسی‌بلند الکتریکی خود، IX، رونمایی کرده که رقیب آئودی Q4 ای-ترون و مرسدس بنز EQC است. برخلاف ظاهر عجیب بیرون IX که باعث وارد شدن انتقادات بسیاری به ب.ام.و شد، داخل آن با صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۴٫۹ اینچی و فرمان شش ضلعی این خودرو را از رقبا متمایز می‌کند. ب.ام.و همچنین نسخه چهارچرخ متحرک M3 و M4 را که قرار است در تابستان امسال وارد بازار شوند، به شانگهای آورده است.

*** فورد
فورد اوویس که در غرفه این شرکت به نمایش درآمده در حال حاضر فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده اما جزئیات طراحی‌‎اش جالب و خلاقانه هستند و بعید نیست که سری آینده محصولات فورد بر این اساس طراحی شوند. اوویس مانند سیتروئن C5-X ترکیبی از یک اس‌یووی، واگن و هاچ‌بک است. صفحه نمایش داخلی ۲۷ اینچی آن هم دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی و در نوع خود تک است.

*** جنسیس
جنسیس قرار است در اواخر امسال وارد بازار انگلستان شود و برای این ورود یک سورپرایز هیجان‌انگیز در آستین دارد: G80 الکتریفاید. این خودرو مجهز به تنظیم دو موتوره است و نسبت به G80 تغییراتی جزئی در جلوپنجره و سپر را تجربه کرده است. بر اساس فناوری E-GMP که جدیدترین فناوری انحصاری هیوندای و کیا است، G80 الکتریفاید دارای قابلیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی است و برد ۳۱۱ مایلی را ارائه می‌دهد. در عین حال شتاب صفر تا ۶۰ مایلی ۴٫۹ ثانیه‌ای آن نیز کماکان پابرجاست.

*** مازراتی
مازراتی که با ویدئوی تبلیغ شاسی‌بلند لوانته توسط بکهام در روزهای اخیر خبرساز شده بود، نسخه هیبرید این اس‌یووی لوکس را به شانگهای آورده است. مازراتی به جای پیشرانه شش سیلندر لوانته بنزینی یک موتور چهار سیلندر دو لیتری هیبریدی را برای این خودرو در نظر گرفته که همان عملکرد را با بازدهی بالاتر به نمایش می‌گذارد. با ۳۳۰ اسب بخار نیروی ترکیبی، لوانته هیبرید در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد.

توضیحات

فورد

توضیحات

ب.ام.و

توضیحات

آئودي

توضیحات

مازراتی

توضیحات

جنسیس

کدخبر: ۳۸۵۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر