کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۶۳۴۱
تاریخ خبر:

همه شروع کردند‌ به جز استقلال!

روزنامه هفت صبح | طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ، حدود یک ماه دیگر یعنی از ۲۱ مرداد، فصل تازه لیگ برتر ایران آغاز خواهد شد. در فاصله یک ماهه تا شروع لیگ بیست و دوم، وضعیت این روزهای تیم‌های مطرح فصل قبل را مرور می‌کنیم.
پرسپولیس
این تیم با سرمربی فصل قبل خود لیگ برتر را شروع خواهد کرد. البته تغییرات زیادی در کادر فنی پرسپولیس رخ داده که مهم‌ترین آنها رفتن حمید مطهری به نساجی قائمشهر است. سیدجلال حسینی هم سرانجام از بازی خداحافظی کرد و به کادر فنی این تیم اضافه شد. خروجی‌های این تیم بیشتر شامل بازیکنانی بودند که کادر فنی هم تمایل چندانی به حفظ آنها نداشت.

در عوض چند ستاره گران‌قیمت و باتجربه به این تیم اضافه شده‌اند که البته میانگین سنی پرسپولیسی را حسابی بالا برده‌اند. تیم یحیی با جذب دو مهاجم و یک هافبک دفاعی بالانس خواهد شد و احتمالا دو تا سه بازیکن دیگر هم از این تیم جدا می‌شوند. پرسپولیس تمرینات خود را از هفته گذشته آغاز کرده و یک بازی تدارکاتی هم انجام داده است و به خوبی در حال آماده شدن برای لیگ جدید است.

استقلال
با رفتن فرهاد مجیدی، شیرازه امور در باشگاه استقلال از هم پاشید. روزها طول کشید تا مدیران این تیم بتوانند سرمربی جدید را انتخاب و معرفی کنند. ساپینتوی پرتغالی با کارنامه‌ای عجیب و تردیدآمیز هدایت استقلال را قبول کرد و کادر دستیاران پرتغالی‌اش هم به ایران آمدند. در فصل نقل و انتقالات، استقلال رودی ژستد، محمد دانشگر و وریا غفوری را از دست داد.

احتمال جدایی حسین‌زاده و عارف غلامی هم وجود دارد. آبی‌ها سجاد شهباززاده و چند بازیکن جوان را جذب کرده‌اند و گفته می‌شود کاوه رضایی، محمد محبی و محمد نادری هم به این تیم اضافه خواهند شد. استقلال هنوز تمرینات خود را آغاز نکرده و از این نظر حسابی از پرسپولیس و سایر تیم‌ها عقب افتاده است. تغییر در کادر فنی هم می‌تواند باعث شود این تیم امتیازات زیادی را از دست بدهد.

سپاهان
پس از پایان لیگ بیست و یکم، به نظر می‌رسید سپاهان در حال تحلیل رفتن است. محرم نویدکیا استعفا داد و رفت و چند ستاره این تیم هم به تیم‌های پرسپولیس و استقلال پیوستند. به نظر می‌رسید دیگر نباید روی سپاهان به عنوان یک مدعی در لیگ بیست و یکم حساب باز کرد. اما سکوت ساکت به پایان رسید و سپاهان با استخدام ژوزه مورایس پرتغالی بمب نقل و انتقالات را ترکاند.

معرفی دستیاران معروف او هم فوتبال ایران را شگفت‌زده کرد. سپاهان با جذب محمد دانشگر حضور در بازار نقل و انتقالات را کلید زد و تا امروز ۳ بازیکن دیگر را جذب کرده و در حال تکمیل فهرست خود برای فصل پیش‌رو است. این تیم هم تمرینات خود را آغاز کرده و بعد از چند روز کابوس‌وار، حالا هواداران سپاهان امیدوارند با این کادر فنی معتبر، تیم‌شان مدعی قهرمانی لیگ بعدی باشد.

گل‌گهر سیرجان
این تیم اگر فصل گذشته با آن مشکل بزرگ روبه‌رو نمی‌شد می‌توانست در رده‌های بالاتر قرار بگیرد. مسئولان باشگاه قرارداد قلعه‌نویی را باز هم تمدید کردند و ژنرال این فصل قصد دارد ثابت کند که تیمش می‌توانست فصل گذشته حداقل در رده سوم قرار بگیرد. در فصل نقل و انتقالات از این تیم بازیکنان زیادی جدا شده‌اند که البته به جز سعید صادقی، بیشتر آنها یا نیمکت‌نشین بودند یا یک بازیکن معمولی!

گل‌گهر البته در جذب بازیکن جدید زیاد پر سروصدا عمل نکرده اما خدابنده‌لو را از چنگ استقلال و پرسپولیس و امیر شهیم را از چنگ پرسپولیس درآورده است. تمرینات این تیم هم چند روزی هست که شروع شده است. اریک بایناما هم که فصل گذشته ۷ امتیاز را از این تیم گرفت، دوباره به سیرجان برگشته و قصد دارد فصل گذشته را تلافی کند.

تراکتور
پس از یک فصل تلخ و پر استرس، چیزهای زیادی در این تیم تغییر کرده است. البته مالک باشگاه همچنان زنوزی است و مصاحبه‌ها و ادعاهای جنجالی‌اش ادامه دارد. بزرگ‌ترین تغییر در تراکتور حضور قربان بردیف صاحب‌نام روی نیمکت این تیم است. مربی ترکمنستانی که سال‌ها در فوتبال روسیه افتخار کسب کرد.

در فصل نقل و انتقالات این تیم چند بازیکن جوان و کم‌ نام و نشان جذب کرده بود اما در روزهای اخیر صحبت از چند نام بزرگ است. صفا هادی هافبک تیم ملی عراق رسما به این تیم پیوسته است. گفته می‌شود سعید عزت‌الهی و کریم انصاری‌فرد هم گزینه‌های این تیم هستند. البته جدایی سامان نریمان‌جهان، محمد عباس‌زاده و اکبر ایمانی را هم نباید نادیده گرفت. ظاهرا سردار آزمون در فعالیت‌های نقل و انتقالاتی تراکتور تاثیر و نقش زیادی دارد.

فولاد خوزستان
جواد نکونام پس از مدت‌ها کش و قوس، پیشنهاد استقلال را رد کرد و در فولاد ماندنی شد. بعد از تثبیت کادر فنی، تعدادی از بازیکنان کم‌تاثیر و مسن فولاد از این تیم جدا شدند. مهم‌ترین بازیکنی که از این تیم جدا شد لوسیانو پریرا بود که نکونام دیگر نیازی به او احساس نکرد. اما فولادی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، با جذب چند بازیکن به دنبال تقویت خود و البته حضوری موفق در لیگ بعدی است.

احسان پهلوان، سعید آقایی، علی قربانی و مجید علیاری به این تیم پیوسته‌اند و گفته می‌شود وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، اشکان دژاگه و پیام نیازمند هم در فهرست خرید جواد نکونام قرار دارند. فولادهم مثل سایر بالانشینان، تمرینات خود را آغاز کرده و تا آغاز فصل جدید به آمادگی نسبتا خوبی خواهد رسید. این تیم در لیگ بعدی قوی‌تر از فصل گذشته خواهد بود.

کدخبر: ۴۶۶۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر