کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۳۴۱
تاریخ خبر:

همه حاشیه‌های کنسرت تتلو و مهران مدیری‌

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | مهران مدیری شبی ۲۰۰۰ نفر را پای ترانه‌هایش نشاند آن هم بدون اجرای سوغاتی! رازش چیست؟‌ خب ما هم جوابی نداریم‌! اما در استانبول هم خواننده زیرزمینی‌مان کلی جنجال به پا کرد . در هفته‌ای که گذشت و در حالیکه نزدیکی ایام محرم ترافیک کنسرت‌ها را افزایش داده است‌،‌ چند کنسرت خبرساز در تهران و آن‌ور آب برگزار شد که هر کدام شبکه‌های اجتماعی را به تسخیر خود در آوردند.

یکی از مهم‌ترین ‌آنها، کنسرت مهران مدیری در سالن اسپیناس پالاس تهران بود که پس از مدت‌ها تبلیغات گسترده، چند اجرا در این سالن دوهزار نفری داشت و چند اجرای دیگر نیز تمدید شده است. در این میان البته دو کنسرت داخلی دیگر نیز با حواشی همراه بود که ترجیح می‌دهیم به آرامی از کنار آنها عبور کنیم؛ یکی کنسرت سالار عقیلی بود و دیگری پرواز همای. کنسرت پر حاشیه دیگر اما در آن‌‌ور آب‌ها برگزار شد. در شهر استانبول و جایی که تتلو چهار هزار نفر را به سالن کنسرت کشاند. حاشیه‌های کنسرت مهران مدیری و امیر تتلو را مرور می‌کنیم.

*** بدون سوغاتی
یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های کنسرت مهران مدیری، عدم اجرای ترانه «سوغاتی» بود. ترانه‌ای که تیم مهران مدیری مانور ویژه‌ای روی آن داده بود و در هفته‌های گذشته کلیپ اجرای سال گذشته او از این ترانه با تدوینی جدید را روانه شبکه‌های اجتماعی کردند. ویدئوهایی که به طرفداران مهران مدیری وعده می‌داد او قرار است دوباره این آهنگ را بازخوانی کند.

ترانه‌ای که سال گذشته نیز اجرای آن توسط مهران مدیری از دو جبهه مورد انتقاد شدید قرار گرفت. از یک سو، عده‌ای ادعا کردند که مدیری اجازه اجرای قطعه سوغاتی را از ترانه‌سرای آن اثر یعنی اردلان سرفراز نگرفته است. ادعایی که مهران مدیری آن را رد کرده بود. در همان زمان اعتراض دیگری از سوی خانواده ناصر چشم‌آذر که تنظیم کننده این اثر بود صورت گرفت و آن‌ها گفتند هیچگاه به ناصر چشم آذر مجوز اجرای با کلام این آهنگ داده نشد اما چگونه به مهران مدیری داده شد؟

از سوی دیگر خانواده چشم آذر گفته بودند مهران مدیری باید از آن‌ها اجازه می‌گرفت اما این کار را نکرده بود… به هر حال سال گذشته مهران مدیری از همه این حاشیه‌ها عبور کرد و با پخش تیزرهای تبلیغاتی کنسرت امسال، همگی به یقین رسیده بودند که قرار است مهران مدیری ترانه سوغاتی را دوباره بخواند. این اتفاق اما رخ نداد و تماشاگران در طول اجرای کنسرت تقاضای اجرای این ترانه را داشتند. مهران در پاسخ به درخواست مردم برای اجرای آن فقط گفت: «کاش می‌شد.»

شنیده‌های هفت‌صبح حکایت از این دارد که مهران مدیری همه کارهای مربوط به مجوز ارشاد و همچنین اجازه از اردلان سرفراز را انجام داده بوده اما در روزهای آخر مانده به اجرا، وزارت ارشاد با افزایش انتقادها از مهران مدیری خواسته تا این ترانه را که قبلا یکی از خواهران دده بالا آن را خوانده و در حال حاضر حساسیت ویژه‌ای روی آن وجود دارد، در کنسرت خوانده نشود.

بنابراین او در سه شب اجرای خود، ترانه‌هایی که برای سریال‌هایش خوانده بود را به همراه چند ترانه جدید اجرا کرد. و جالب آنکه به رغم انتقادات اهالی فن از شیوه خواندن و تحریرهایش و این که صدای شش دانگی هم ندارد باز هم کنسرت‌هایش پرفروش هستند. ماجرا چیست؟‌

حضور عادل فردوسی‌پور در کنسرت مهران مدیری از دیگر حاشیه‌های مهم بود. عادل فردوسی‌پور از جمله مهمانان کنسرت چهارشنبه ۳۰ مرداد بود که توسط تماشاگران به شدت تشویق شد. مهران مدیری هم در حمایت از تهیه‌کننده و مجری برنامه «نود» گفت: «ما را از عادل محروم کردند، اما باید بدانند نمی‌توانند [برای همیشه] ما را از عادل محروم کنند.» ‌

سایت «خبر آنلاین» درباره این اتفاق نوشت: «گفته‌های مهران مدیری حسابی هیجان انگیز است اما باورش سخت که او بخواهد برای دفاع از عادل هزینه بدهد. مهران مدیری که به‌زودی بر اساس برنامه اعلام شده باید برای شبکه ۳ سیما سریال بسازد و در چند سال گذشته پای ثابت اجرای سیاست‌های مدیران سیما بوده است، با گفتن این جمله هیجان‌انگیز خبرسازشده اما مدیران شبکه سه اصولا عادت به تحمل هیچ انتقادی بخصوص در ماجرای عادل ندارند اما چطور در مورد مهران مدیری این اتفاق می‌افتد؟

باور کنیم که او این چنین به سیم آخر زده و به ازای حرفش برای برنامه تلویزیونی‌اش مشکل ایجاد می‌شود؟ عادل که در نهایت فروغی و تیمش همچنان برای برنگرداندنش به شبکه سه اجازه گزارش فوتبال هم به او نمی‌دهند و رسما ممنوع التصویر است … در روزهای بیکاری‌، به دعوت مهران مدیری نه نگفته است و حالا باید دید تبعات حرف‌های مدیری درباره او چه خواهد بود؟!»

*** با چهار هزار نفر
تتلو از اعماق زیر زمین‌های تهران به روی صحنه‌های استانبول رسید و دومین کنسرت خود در خارج از کشور را با رکورد زنی همراه کرد. چهار هزار نفر به کنسرت او آمدند و تعداد تماشاگرانش با خواننده‌های مشهور لس‌آنجلسی در استانبول برابری کرد. او این بار تلاش کرد مودب‌تر باشد اگرچه برایش سخت بود و باز هم از الفاظ خارج از عرف استفاده کند. در ماجرای مواد مخدر و «گل» خودش روی صحنه گفت که بر‌خلاف کنسرت گرجستان مصرف نکرده و چیزی در این باره نمی‌گوید تا شر نشود.

مدتی بعد اما عوامل سالن به او هشدار دادند که برخی تماشاگران کنسرت در حال مصرف گل هستند و اگر به این کار ادامه دهند از ادامه اجرای کنسرت جلوگیری می‌کنند. تتلو به هر حال از کنسرت دوم خودش موفق‌تر از قبلی عمل کرد، اگرچه در اجرای زنده هنوز ضعف‌های مفرطی دارد اما نشان داد صحنه‌گردان هوشمندی است.

کدخبر: ۲۷۶۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر