کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۴۰۴
تاریخ خبر:

همه استراتژی‌های خرید خانه با کمک بورس

روزنامه هفت صبح | قیمت اوراق تسهیلات مسکن منتشر شده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ دیروز به طور میانگین ۴۵هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته کمی افزایش پیدا کرده است. با توجه به این مسئله می‌توان استراتژی‌ها مختلف افراد را برای صاحبخانه شدن به کمک بورس پیش‌بینی کرد.

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرابورس را دارد و ارزش اسمی هر برگه ۵۰۰هزار تومان است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده، قیمت متفاوتی دارند. در صورتی که مدت اعتبار اوراق به اتمام برسد و دارنده از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف و وجوه پرداختی بازپرداخت نخواهد شد.

*** استراتژی زوج‌های تهرانی
زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. آن‌ها باید ۹میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰برگه‌‌ها کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰میلیون تومان وام جعاله که بابت خرید آن باید ۴۰برگ تسه خریداری شود، یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰میلیون تومانی مسکن حدود ۱۱میلیون تومان صرف شود.

*** استراتژی زوج‌های ساکن در مراکز استان و شهرهای بزرگ
همچنین زوج‌های ساکن شهرهایی با جمعیت بیش‌ از ۲۰۰هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ورق بهادار خریداری کنند و با این حساب باید هفت میلیون و ۲۰۰هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب ۱٫۸میلیون تومان برای خرید اوراق وام جعاله در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی باید ۹میلیون تومان پرداخت کنند.

*** استراتژی زوج‌های ساکن در شهرهای کوچک
زوج‌های ساکن سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰برگ بهادار خریداری کنند که باید پنج میلیون و ۴۰۰هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. همچنین برای دریافت ۲۰میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید ۱٫۸میلیون تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰میلیون تومانی هفت میلیون و ۲۰۰هزار تومان از سوی زوج‌ها باید پرداخت شود.

*** استراتژی مجردها در سراسر کشور
مجردهای تهرانی می‌توانند تا سقف ۶۰میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۵٫۴میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت مبلغ ۴٫۵میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ ۳٫۶میلیون تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰میلیون تومانی جعاله باید مبلغ ۱٫۸میلیون تومان دیگر هم بپردازند.

کدخبر: ۲۷۵۴۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر