کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۵۱۴
تاریخ خبر:

همه‌ چیز درباره استانداردهای بین‌المللی کیفی هتل‌ها

روزنامه هفت صبح | ستاره‌های یک هتل به معنای امکانات آن هتل است. هرچه یک هتل امکانات بیشتری داشته باشد، ستاره‌های آن بیشتر می‌شود. بله! الان که سفر ممنوع است و توصیه نمی‌شود، شاید این گزارش به‌دردتان نخورد اما چون مشغول رویاپردازی درباره انجام سفر بعد از کرونا هستید، وقت کافی برای اضافه کردن به دانش و اطلاعاتتان وجود دارد.

ضمن اینکه حتی در شرایط فعلی هم سفر همچنان به‌راه است و آنهایی که مجبور هستند به‌خاطر کار و حرفه‌شان روانه سفر شوند در هتل اقامت می‌کنند. اگر هم صاحب یک هتل هستید، می‌توانید آنچه در حال حاضر دارید را با استانداردهای مرسوم مقایسه کنید. خدا را چه دیدید؟ شاید با دریافت یکی، دو ستاره اضافی فاصله چندانی نداشته باشید.

*** ویژگی‌های هتل یک ستاره
هتل تک ستاره، هتلی با کمترین امکانات است اما این هتل باید همچنان در هر اتاق سرویس بهداشتی و حمام مجزا داشته باشد و حمام و سرویس بهداشتی آن مجهز به صابون و شامپو به میزان کافی برای اقامت مسافر باشد. در هر اتاق نیز باید امکانات اولیه‌ای مانند میز و صندلی و تلویزیون رنگی کنترل‌دار موجود باشد.

امکان رزرو اتاق در هتل وجود داشته باشد و پذیرش هتل دارای دستگاه فکس، سامانه پرداخت الکترونیک و تلفن عمومی برای استفاده مسافران باشد. مسافران باید بتوانند تا پیش از ظهر صبحانه را در هتل صرف کنند البته در این مورد، بنا به امکانات هتل صرف صبحانه می‌تواند با دریافت هزینه اضافه یا از اول جزئی از خدمات هتل محسوب شود.

*** ویژگی‌های هتل دو ستاره
هتل دو ستاره علاوه‌بر تمام امکانات و قابلیت‌های یک هتل تک ستاره باید از امکانات بیشتری برخوردار باشد. چیزهایی مثل رستورانی برای صرف صبحانه، سرویس بهداشتی دارای شامپوی شست‌وشوی بدن، مسواک و خمیردندان و سه عدد حوله برای هر مسافر و از همه مهم‌تر اینکه اتاق‌ها باید دارای کمد مخصوص لباس و چراغ مطالعه بالای تخت باشند. در هتل دو ستاره خارجی همچنین امکان استفاده از کارت اعتباری هم وجود دارد.

*** ویژگی‌های هتل سه ستاره
امکاناتی که هتل‌های سه ستاره نسبت به هتل‌های دو ستاره در اختیار مشتریان قرار می‌دهند بیشتر است؛ در این هتل‌ها باید قسمت پذیرش ۱۴ساعت در روز برای مشتریان فعال باشد و در تمام طول شبانه‌روز نیز تلفن فعال داشته باشد.

در یک هتل سه‌ستاره حمل وسایل مسافران باید به عهده کارکنان هتل باشد. کارکنان پذیرش باید حداقل به دو زبان مسلط باشند. اتاق‌های هتل سه‌ستاره باید هر کدام دارای تلفن باشند. تجهیزاتی برای صرف نوشیدنی (مانند چای یا آبمیوه و نوشابه) در یک هتل سه ستاره اجباری است.

به‌قسمت خوب ماجرا می‌رسیم؛ در هتل سه‌ستاره امکان اتصال به اینترنت باید در اتاق‌های هتل وجود داشته باشد. سرویس بهداشتی باید مجهز به وسایل اصلاح باشد و هر اتاق باید به آینه تمام‌قد، جعبه واکس کفش، سرویس خشکشویی و جعبه خیاطی مجهز باشد. امکان دریافت بالش و پتوی اضافه برای هر مسافر نیز الزامی است. ضمن اینکه سامانه انتقادات و پیشنهادات و قسمت روابط عمومی در هتل دایر باشد.

*** ویژگی‌های هتل چهار ستاره
هتل‌های چهار ستاره تمام امکانات هتل‌های سه ستاره را به علاوه امکاناتی اضافه در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این امکانات اضافی شامل امکان صرف صبحانه در رستوران هتل یا در اتاق (بسته به انتخاب مسافر)، پذیرش ۱۸ساعت در روز و خدمات تلفن شبانه‌روزی، سالنی عمومی برای اجتماع به همراه امکاناتی برای صرف نوشیدنی و کافی‌شاپ، سرویس‌دهی به اتاق‌ها به صورت شبانه‌روزی، سرویس بهداشتی مجهز به تمامی لوازم بهداشتی، آرایشی و اصلاح و امکان دسترسی به اینترنت در تمامی هتل می‌شود.

*** ویژگی‌های هتل پنج ستاره
هتل پنج ستاره علاوه بر امکانات هتل چهار ستاره باید امکاناتی مثل پذیرش دو شیفته و شبانه‌روزی و تسلط به چند زبان برای کارکنان باشد. وجود دربان، مامور پارکینگ و حمل‌کننده بار مسافران در یک هتل پنج ستاره اجباری است.

هتل پنج ستاره باید مجهز به قسمتی برای رزرو رستوران، تور و حمل و نقل مسافران باشد و برای آن سالن اجتماع بزرگ به همراه میز و صندلی به منظور اجتماع مسافران در نظر گرفته باشند. غذا در رستوران هتل باید به صورت شبانه‌روزی مهیا باشد و بنا به درخواست مسافران سرو غذا به صورت شبانه‌روزی در اتاق صورت بگیرد. همچنین هر اتاق باید مجهز به اینترنت، کامپیوتر، گاو صندوق و وسایل امنیتی باشد. خدمات مهمانداری در هتل و نظافت و سرویس‌دهی باید در بالاترین حد ممکن باشد.

کدخبر: ۳۵۴۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر