کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۸۶۶
تاریخ خبر:

همه‌چیز درباره آزمون معاینه فنی سال ۱۴۰۲

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران از الزام خودروهای مدل ۹۸ و ماقبل به داشتن برگه معاینه فنی خبر داد. خودروهای مدل ۱۳۹۸ و ماقبل از آن که چهار سال از عمر آنها گذشته ملزم به دریافت معاینه فنی هستند.

خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند توسط پلیس ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می شوند. همچنین داشتن معاینه فنی از منظر ایمنی خودرو و سرنشینان آن از یک سو و از سوی دیگر داشتن سفری ایمن ضروری است.

خودروهایی که ملزم به دریافت معاینه فنی هستند در تست آلاینده‌ها باید مونواکسید کربن خودروها زیر هفت‌دهم و در معاینه فنی برتر این عدد باید زیر شش دهم باشد.

در تهران هشت مرکز معاینه فنی از ساعت هشت صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعال هستند. برای مراجعه به مراکز بیهقی، آبشناسان، سراج، دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان شرقی شهروندان می توانند با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی زمان مراجعه خود را بدون معطلی انتخاب کنند.

فعالیت مرکز معاینه فنی بیهقی به صورت ۲۴ ساعته است. ظرفیت این مرکز روزانه هزار دستگاه خودرو است. قرار است در ایام ماه رمضان به غیر از مرکز بیهقی برخی دیگر از مراکز معاینه فنی از افطار تا سحر به شهروندان خدمات ارائه دهند. اسامی این مراکز به زودی در سایت معاینه فنی افلام می شود.

هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است. مالکانی که از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود مطلع نیستند می توانند با مراجعه به سایت symfa .ir از وضعیت خودروی خود با خبر شوند.

از روز شنبه پنجم فروردین، تمامی مراکز معاینه فنی از ساعت هفت صبح تا ۱۷ بعدازظهر فعال هستند.

کدخبر: ۵۰۹۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    اگر به فکر آلاینده ومحیط زیست بودن خودرو های مدل پائین رو میگرفتن از دم قسط ماشین میدادن به ملت، حتی کاتالیزور رایگان هم نمیدن