کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۱۴۱
تاریخ خبر:

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

هفت صبح_ماندانا زمانی:در هیاهوی ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی(با این حجم از کاندیدا فقط جای من خالیست)و البته حواشی ایجاد شده پس از دربی(آبی‌ها به فکر سال آینده باشند)با چند خبر فرهنگی و هنری از سراسر جهان همراه شوید.

۱_کارگردان مجموعه رمضانی «احضار» ضمن عذرخواهی از مخاطبان برای نرساندن قسمت پایانی این سریال به آنتن تلویزیون، با اعلام ابتلای چند تن از عوامل تولید از جمله سه تن از بازیگران اصلی مجموعه ـ آقای آرش مجیدی، خانم آدرینا صادقی و خانم سعیده عرب به این ویروس، علت به تعویق افتادن تولید و پخش قسمت پایانی این سریال اعلام کرد.افخمی گفت قسمت آخر سریال انتهای هفته پخش می‌شود.

۲_علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، گفت: محوطه تاریخی توس برای حضور گردشگران داخلی و خارجی ساماندهی و بازپیرایی می‌شود.ببینیم و تعریف کنیم جناب مونسان!

۳_«چهارصد ضربه» در بخش کلاسیک‌های مرمت شده سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود. نخستین فیلم بلند فرانسوا تروفو، در مقام یکی از آثار آغازگر موج نوی سینمای فرانسه، جایگاهی بی‌بدیل در تاریخ سینمای جهان دارد. سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می‌شود.البته هنوز اطلاعاتی مبنی بر چگونگی اکران آثار در دسترس نیست.

۴_ بازیگر چینی- کانادایی از سریال «ارباب حلقه‌ها» به خاطر نداشتن بازیگر آسیایی انتقاد کرد.لودی لین بازیگر چینی -کانادایی «مورتال کامبت» با انتشار توییتی از آمازون به خاطر بهره‌نگرفتن از بازیگران آسیایی در سریال فانتزی «ارباب حلقه‌ها» انتقاد کرد.این سریال با ۳۵ بازیگر ساخته می‌شود که پیشینه‌های قومیتی متفاوتی دارند. در عین حال این سریال در حال ساخته شدن در نیوزیلند است که برخی از بازیگران نقش‌های مکمل معرفی نشده آنها از نژاد مائوری هستند.سریال «ارباب حلقه‌ها» پیش‌درآمدی بر فیلم‌های سه گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون است.

۵_ رامبد جوان از آنچه که در «خندوانه» نسبت به نویسندگان رخ داد، عذرخواهی کرد.برنامه «خندوانه» چهارشنبه شب (۲۲ اردیبهشت) و در شب عید سعید فطر، میزبان خداداد عزیزی و فیروز کریمی بود. این دو مربی فوتبال، در خندوانه لحظات خوشی را برای مخاطبان رقم زدند؛ اما بخشی از برنامه جوان حاشیه ساز شد. در بخشی از برنامه عیدانه خندوانه، از کریمی و عزیزی خواسته شد که از سه نویسنده نام ببرند. صحبت‌های فیروز کریمی و خداداد عزیزی و خنده و واکنش رامبد جوان به آنها، در نگاه مخاطبان برنامه تعبیر به بی احترامی به نویسندگان شد.البته که دیدگاه مهمانان خندوانه به نظر تعمدی نمی‌آمد.

۶_از روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه نمایش «کنسرت مرگ گرم»به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر ساعت ۱۸ به مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان اجرای خود را در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز می‌کند.
نمایش «مِرفی» عنوان دیگر نمایش مجموعه تئاتر شهر است که از روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به کارگردانی نگین ضیایی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. در این نمایش که ساعت ۱۸:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.
در تالار چهارسو هم تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به کارگردانی میثم یوسفی از روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰، ساعت ۱۹، مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

۷_جشنواره فیلم ونیز آماده می‌شود تا یک جشنواره تمام عیار فیزیکی را در ماه سپتامبر با انتخاب فیلم‌هایی پرمخاطب برگزار کند.
در حالی که جشنواره فیلم تورنتو که از ۹ تا ۱۸ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریور) قرار است مانند ساندنس ۲۰۲۲ به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری برگزار شود، ونیز که از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود، قصد دارد جشن سینما را با حضور صدها خبرنگار و دوربین از سراسر جهان، در لیدو برگزار کند.

توضیحات

مجموعه احضار

توضیحات

چهار صد ضربه

توضیحات

سریال ارباب حلقه‌ها

کدخبر: ۳۹۰۱۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر