کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۲۸۳
تاریخ خبر:

هفت واقعه مهم تاریخی در روز ۱۲تیرماه

امروز ۱۲ تیرماه سالروز این وقایع مهم تاریخی است:

شماره یک: درگذشت کیخسرو شاهرخ، بنیانگذار آرامگاه فردوسی و کتابخانه مجلس شورای ملی و مدیر عامل شرکت سهامی تلفن

شماره دو: درگذشت داگلاس انگلبارت مخترع آمریکایی موشواره، از پیشگامان علوم رایانه و اینترنت

شماره سه: شلیک ناوآمریکایی وینسنس به پرواز ۶۵۵ ایران ایر

شماره چهار: نیروهای انگلستان در بصره، سلیمانیه، کرکوک و اربیل (عراق) برای حمله به ایران که نفت خود را ملی کرده بود متمرکز شدند. ورود ناو انگلیسی موریس به اروندرود از دیگر تهدیدات نظامی انگلیسی‌ها بود. به همین دلیل در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیرماه ۱۳۳۰ یگان‌های ارتش ایران در شهرهای مختلف رژه رفتند تا روحیه مردم را تقویت کنند. مردم داوطلبانه در خوزستان و مناطق مورد تهدید، به کمک سربازان شتافته و به حفر سنگر پرداختند. نیروی کمکی ارتش از شیراز، قزوین و همه واحدهای لشکر هفتم پیاده کرمان روانه خوزستان شدند. چند خلبان نیروی هوایی هم داوطلب شدند به سبک کامیکازه‌ها هواپیماهای پر از مواد منفجره خود را به کشتی انگلیسی بکوبند!

شماره پنج: دوم ژوئیه ۲۰۰۴ مارلون براندو بازیگر معروف فیلم‌های سینمایی امریکا در بیمارستان دانشگاه کالیفرنیا در لس انجلس درگذشت. او در هنگام مرگ ۸۰ ساله بود. از معروف‌ترین فیلم‌هایی که براندو در آنها بازی کرد می‌توان به پدرخوانده و اتوبوسی به نام هوس اشاره کرد.

شماره شش : لوئی نهم پادشاه وقت فرانسه که در لشکرکشی هفتم صلیبیون به خاورمیانه شرکت کرده بود در مصر به اسارت حکمران این کشور درآمد. او بعدا با پرداخت خون‌بها خود را آزاد کرد.

شماره هفت: ایوان « مخوف » تزار وقت روسیه پسر خود را کشت.

کدخبر: ۴۰۰۲۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر