کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۷۶۶
تاریخ خبر:

هفت خودرو پرفروش سال ۹۷ بازار ایران

هفت صبح| سال سخت ۹۷ برای صنعت خودروسازی تمام شده تا این صنعت سال سخت‌تر ۹۸ را با انبوهی از مشکلات آغاز کند. این بین یکی از مهمترین اتفاقات در خصوص جدول رده‌بندی پرفروش ترین خودروهای سال رقم خورد. جایی که جدالی تمام عیار بین تیبا و پراید با پژو ۲۰۶ رقم خورد و در نهایت هم این پراید بود که یک بار دیگر موفق شد پرفروش‌ترین خودرو سال ایران لقب گیرد. آمار هفت خودرو پرتیراژ بازار به این شرح است.

۱
پراید : با خوش‌شانسی محض، این خودرو بار دیگر توانسته لقب پرفروش ترین خودرو بازار ایران را به خود اختصاص دهد. پراید گرچه در سال گذشته بیش از هر زمانی به خاطر رکورد قیمت ۵۰ میلیونی مورد انتقاد قرار گرفت، اما در پایان سال توانست با رقم زدن نرخ تولید ۱۳۹۴۲۶ دستگاهی موفق شد بر تیبا و پژو ۲۰۶ ب عنوان دو رقیب سرسخت در بحث تیراژ تولید فائق آید. برخی خبرها از اتمام تولید این خودرو در سال ۹۸ حکایت دارد.

۲
تیبا : دومین خودرو بازار با تنها ۲۶۰۰ دستگاه تولید کمتر نسبت به پراید و البته افتی ۲۶ درصدی، توانست در سال ۹۷ مجموع تولید خود را به عدد ۱۳۶۸۰۹ دستگاه برساند که گرچه در مقایسه با سال ۹۶ یک عقب‌گرد محسوب می‌شود ولی در نهایت به دلیل پیروزی بر رقیب دیرینه خود یعنی پژو ۲۰۶ باید این سال را یک سال خوب برای تیبا در نظر گرفت. این خودرو سال گذشته هم دومین خودرو پرتیراژ بازار ایران بود.

۳
پژو ۲۰۶: بدترین سال ممکن برای پژو ۲۰۶ همین سال ۹۷ بود. در حالی که این خودرو در دو سال ۹۵ و ۹۶ به ترتیب بیش از ۱۶۱ و ۱۷۶ هزار دستگاه تیراژ داشته، در سال گذشته به زحمت تولید خود را روی عدد ۱۰۵ هزار دستگاه تثبیت کرده که حتی با احتساب تولید مدل‌های اتوماتیک و جدید ۲۰۷، به معنی افتی ۳۵ تا ۴۰ درصدی، تولید این خودرو پایان ۹۷ است.

۴
پژو پارس: ماه قبل درباره وضعیت رو به رشد تیراژ پژو پارس در مقایسه با دیگر خودروهای خانواده پژو در مقطعی تحریم‌های آمریکا گفتیم. پارس امسال در حالی به تعطیلات رفت که تیراژی بیشتر از ۴۰۵ به دست آورد و علیرغم کاهش تولید، تا انتهای سال ۹۷ حدود ۷۵ هزار دستگاه تیراژ داشت .

۵
پژو۴۰۵: گاو شیرده ایران خودرو امسال افت تولید شدیدی را تجربه کرد و در سال تحریم‌ها تنها توانست حدود ۷۳ هزار دستگاه تولید داشته باشد که نصف همین مقدار در سال ۹۶ است.

۶
سمند: با تولید بیش از ۵۴ هزار دستگاه سمند تا پایان سال ۹۷، این خودرو وطنی توانسته در هجدهمین سال تولیدش همچنان یکی از هفت خودرو پرفروش بازار ایران باشد بدون اینکه حتی یک فیس‌لیفت جدی و عمیق را طی این دو دهه تولید مستمر تجربه کند!

۷
تندر۹۰: یکی از عوامل کاهش تولید خودرو در کشور افت شدید تیراژ تندر۹۰ و خودروهای هم‌خانواده آن یعنی ساندرو و استپ‌وی است. این خودرو که سال قبل تیراژی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه داشت، تا پایان سال توانسته به نرخ تیراژ ۴۸ هزار دستگاه برسد.

کدخبر: ۲۵۴۷۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر