کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۵۴۲
تاریخ خبر:

هفت خبر مهم عصر پنجشنبه ایران و جهان

مهمترین اخبار عصر امروز را با هم مرور می‌کنیم:

شماره یک: اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد که دمای این استان در روزهای آینده افزایش یافته و در برخی نقاط به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد. در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای هوای استان خوزستان در شهرستان امیدیه با ۴۹ درجه سانتیگراد و حداقل دما در شهرستان ایذه با ۲۲.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است. همچنین شهرستان اهواز نیز در ۲۴ ساعت گذشته دمایی بین ۲۸.۳ تا ۴۸.۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.

شماره دو: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در رویه جدید مقرر شده است که تحویل متادون به مراکز ترک اعتیاد به جای معاونت های غذا و دارو از طریق داروخانه ها انجام شود.

شماره سه: حادثه خروج از ریل قطار باری ترمز بریده در مسیر سمنان - تهران سه مصدوم بر جای گذاشت. در این حادثه راننده یک رام قطار باری در ایستگاه سمنان به دلیل عمل نکردن سیستم‌های ترمز و کنترل دیزل نتوانست سرعت را مهار کند و قطار با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به سمت تهران به حرکت درآمد

شماره چهار: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل شش و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

شماره پنج: امیر عابدزاده دروازه بان ایرانی باشگاه ماریتیموی پرتغال به باشگاه پونفرادیمای اسپانیا پیوست.

شماره شش: طالبان بدون ‌درگیری، منطقه واخان از زیباترین مناطق افغانستان که از شرق به چین، شمال به تاجیکستان و جنوب به پاکستان منتهی می‌شود را تصرف کرد. چهار عضو طالبان با یک خودرو در استقبال اهالی منطقه، وارد واخان شدند. ویدئو پیوست شده به این خبر را ببینید تا بفهمید در افغانستان واقعا چه خبر است.

شماره هفت: سه تن از پرسنل یکی از نیروگاه‌های مهم برق در کشور که وظیفه تولید و برق رسانی به شهرهای بزرگ را دارد به جرم همکاری با گروهک‌های ضد انقلاب توسط نهادهای نظارتی شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری فارس این افراد در راستای تخریب و از کار انداختن بخشی از نیروگاه برق و ایجاد قطعی‌های مکرر برق در برخی شهرهای بزرگ فعالیت داشتند. در اعترافات صورت گرفته مشخص شد سازماندهی این افراد توسط بخشی از بدنه ضدانقلاب از خارج کشور صورت گرفته است. اطلاعات تکمیلی در آینده منتشر خواهد شد.

کدخبر: ۴۰۱۵۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    چجوریه؟! افغانستان کرونا نیست؟! یا کرونا از طالبان می ترسه؟! یا همه شون واکسن زد ن؟!

  • seyedmajidseyedali

    اینکه طالبان راحت شهر به شهر میره جالبه از داعش هم راحتتر داره تصرف میکنه چند نف ر رو گرفتن که خرابکاری میکردن دمشون گرم که فهمیدن بیاریدشون جلوی مردم همه ببینن خانواده‌اشون سرشون پایین باشه ولی هیچ کا ری نمیکنید لااقل بدجور تلافی کنید دلمون خنک شه انتقام سخت#