کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۱۳۷
تاریخ خبر:

هفته ششم لیگ‌برتر؛ از مدعی قهرمانی رونمایی می‌شود؟

روزنامه هفت صبح| هفته ششم لیگ برتر امروز و امشب برگزار می‌شود. هر هشت بازی در همین روز انجام می‌شود و مهم‌ترین آنها تقابل گل‌گهر و استقلال در سیرجان است. بازی پرسپولیس و صنعت‌آبادان هم از بازی‌های جذاب امشب لیگ برتر است. این هشت بازی و سوژه‌ها و نکات مهم آنها را مرور می‌کنیم. باید ببینیم بالاخره امشب تیمی مدعی قهرمانی نشان می‌دهد یا نه.

تراکتور-شهرخودرو
یک بازی تعیین‌کننده و کلیدی! تیم میزبان در پنج بازی قبلی خود فقط یک پیروزی داشته و با سرمربی کروات خود، اولین میزبانی‌اش را تجربه می‌کند. زوونمیر سولدو در بازی مقابل سپاهان در اصغهان نمره قبولی گرفت و توانست یک امتیاز برای تراکتور کسب کند .

اما امروز این تیم فقط به دنبال کسب پیروزی است، آن هم مقابل بحران‌زده‌ترین تیم لیگ برتر که این روزها حتی نامش هم مشخص نیست و بازیکنانش هفته گذشته قبل از بازی، بدون توپ تمرین و گرم کردند. اتفاق امیدوارکننده‌ای در شهرخودرو نیفتاده که منتظر خروج این تیم از بحران باشیم و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تراکتور بتواند این تیم را در یادگار امام شکست دهد و به وضعیتش در جدول سر و سامانی بدهد.

نساجی-پیکان
در شرایطی که ورزشگاه وطنی قائمشهر فعلا امکان میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را ندارد، بازی‌های خانگی نساجی به ساری منتقل شده که شرایط چمن ورزشگاه این شهر اصلا باب میل ساکت الهامی و شاگردانش نیست. نساجی که در چهار بازی آخرش رنگ برد را ندیده، امیدوار است بتواند جلوی پیکان دوباره به مسیر برد برگردد؛

هر چند شاگردان مجتبی حسینی هم شانس صدرنشینی دارند و به همین دلیل اصلا نمی‌خواهند در این بازی امتیاز از دست بدهند. در هفته گذشته، نساجی با استقلال به تساوی بدون گل رسید و پیکان با یک گل به فجر سپاسی باخت. نساجی با ۵ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد و پیکان ۱۰ امتیازی تیم چهارم جدول است.

فجر سپاسی-سپاهان
تیم شیرازی بعد از شکست در دو هفته ابتدایی لیگ، از سه بازی قبلی‌اش، ۷ امتیاز گرفته است. حالا شاگردان کلانتری امیدوارند این هفته هم بتوانند سپاهان را متوقف کنند. تیمی که بعد از شروع خوب در لیگ، در دو هفته گذشته نه‌تنها رنگ برد را ندیده بلکه موفق به گلزنی هم نشده است، اتفاقی که در تیم محرم نویدکیا سابقه نداشته.

سپاهان هم شانس صدرنشین شدن را در پایان هفته ششم دارد و همین موضوع می‌تواند به شاگردان نویدکیا برای پیروزی در بازی امروز انگیزه مضاعفی دهد. در بازی‌های قبل، فجر سپاسی با یک گل پیکان را شکست داد و دیدار سپاهان و تراکتور با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هوادار-آلومینیوم اراک
جدال صدرنشین غیرمنتظره لیگ برتر با تیم تازه‌وارد! اراکی‌ها هفته گذشته با گل دیرهنگام اسماعیل شریفات، نفت مسجدسلیمان را بردند و به صدر رفتند و با توجه به توقف همه تیم‌هایی که می‌توانستند با پیروزی در بازی خود رده اول را در اختیار بگیرند، در صدر ماندنی شدند.

حفظ این صدرنشینی اما اصلا کار آسانی نیست و از نظر ریاضی شش تیم هستند که می‌توانند جای شاگردان خطیبی را همین امشب بگیرند! بنابراین تیم اراکی برای ماندن در صدر باید میزبانش هوادار را ببرد اما تیم تازه وارد لیگ برتر، با رضا عنایتی تیم بدی نشان نداده و ممکن است امروز بتواند دومین بردش را کسب و در جدول چند رده‌ای صعود کند.

گل‌گهر سیرجان-استقلال
تلاش هر دو تیم، پیروزی در این بازی است چرا که در صورت توقف آلومینیوم مقابل هوادار، برنده بازی استقلال و گل‌گهر صدرنشین لیگ خواهد شد. البته کار استقلال برای صدرنشینی راحت‌تر از میزبانش است و شاگردان مجیدی حتی در صورت پیروزی آلومینیوم مقابل هوادار هم می‌توانند در صورت بردن گل‌گهر و به شرط داشتن تفاضل گل بهتر به نسبت آلومینیوم، جای تیم اراکی را در صدر جدول بگیرند.

گل‌گهر برای رسیدن به صدر نه‌نتها باید استقلال را ببرد بلکه باید منتظر توقف سپاهان و پیکان هم مقابل حریفان‌شان باشد. سرمربی استقلال در هر چهار بازی قبلی‌اش مقابل تیم‌های قلعه‌نویی موفق به پیروزی شده است. البته هر چهار تقابل قبلی این دو مربی در ورزشگاه آزادی برگزار شده و قلعه‌نویی معتقد است که در آنها مورد بی‌مهری تیم داوری هم قرار گرفته است. غیبت بازیکنانی مثل فروزان، مصلح و تبریزی، از نکات مهم این بازی است.

ذوب‌آهن-فولاد
تیم اصفهانی فصل قبل با خوش‌شانسی از سقوط به لیگ یک گریخت اما در این فصل با مهدی تارتار نشان داده که قصد ندارد تا پایان فصل هوادارانش را نگران نگه دارد. ۳ پیروزی از ۵ بازی، ذوب‌آهن را یک تیم متوسط رو به بالا نشان داده و به نظر می‌رسد این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. حریف امشب اما فولاد است. تیمی که با جواد نکونام، خیلی زود احیا شد و اولین پیروزی‌اش با او را کسب کرد و حالا با امید به پیشرفت و صعود در جدول به فولادشهر آمده است.

نفت مسجدسلیمان-مس رفسنجان
هر دو تیم هفته گذشته پیروزی را از دست دادند. نفت به آلومینیوم باخت و مس پیروزی مقابل پرسپولیس را با تساوی عوض کرد. البته شاگردان محمد ربیعی تیم بهتری نشان داده‌اند و پرمهره‌تر هم هستند. هر دو تیم ۵ امتیاز کسب کرده‌اند. نکته اینجاست که تیم مس روند رو به رشدی از خود نشان داده اما نفت روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

پرسپولیس-صنعت‌نفت
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در سه بازی اخیرش موفق به کسب برد نشده و حالا امیدوار است در روزی که بعد از نزدیک به دو سال تماشاگرانش را در ورزشگاه می‌بیند، بتواند مقابل حریفش پیروز شود. این نکته‌ای است که یحیی گل‌محمدی هم در کنفرانس خبری قبل از بازی امروز به آن اشاره کرده و گفت: «بازی برای ما خیلی مهم و حساس است و کسب سه امتیاز آن برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.»

پرسپولیس در سه بازی متوالی میزبان است و این بهترین فرصت برای کندن این تیم از میانه جدول و صعود به رده‌های بالاست. در سوی دیگر نفت آبادان هم با بازگشت منصوریان به نیمکت، خوب کار کرده و اگر امشب بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد، باید به او نمره قبولی داد اما اگر پرسپولیس باز هم نتواند برنده شود، شاید فریادهای اعتراض هواداران کم‌کم بلند شود.

کدخبر: ۴۲۷۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر