کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۰۵۰
تاریخ خبر:

همه‌چیز درباره بازار ماشین‌ لباسشویی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | نگاهی به بازار لباسشویی نشان می‌دهد مردم واقعا تلاش می‌کنند با کمترین میزان بودجه کارشان را راه بیندازند برای همین پس از سال‌ها مدل‌های نیمه اتومات در از بالا دوباره توانسته‌اند خودشان را در فهرست پرفروش‌ها قرار دهند. این مدل‌ها حدود ۲٫۵ تا سه میلیون تومان قیمت دارند. بعد از آنها بخت با لباسشویی پاکشوما مدل ۷۳۲۰۰ یار است که البته بیشتر نان قیمت اقتصادی خود را می‌خورد تا امکانات فنی. این دستگاه یک مدل هفت کیلویی است قیافه بی‌نهایت ساده و حتی می‌توان گفت از مدافتاده‌ای دارد.

با این حال باز هم خریداران باید برایش حدود ۹میلیون تومان پول خرج کنند. برند آبسال هم دستگاهی با همین ظرفیت دارد که هفت میلیون و۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. در حالی که مثلا می‌شود با بودجه ۹میلیون تومانی سراغ لباسشویی هفت کیلویی ایکس ویژن مدل TG72 رفت. این آخری ظاهری کاملا امروزی دارد. برای خانواده‌های پرجمعیت راه چاره این است که بودجه‌شان را افزایش دهند و با هزینه کردن حدود ۱۲میلیون تومان پول یک دستگاه هشت یا ۹کیلویی بخرند.

دوو، پاکشوما و جی پلاس برندهایی هستند که باید در این بخش از بازار محصولاتشان را زیرنظر بگیرید. اوضاع قیمت برندهای خارجی اینجا هم ترسناک است؛ مثلا ارزان‌ترین محصول ال‌جی که در بازار با اسم ۷۲۱ شناخته می‌شود،به‌اندازه ۷۳۲۰۰پاکشوما زشت است و دستگاهی با ظرفیت هفت کیلوگرم محسوب می‌شود را ۱۶،۱۷میلیون تومان می‌فروشند. خرید لباسشویی‌هایی با امکانات کامل، ظاهر شیک و تکنولوژی جدید از برندهای خارجی حداقل ۱۵میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.در حالی که ممکن است مجبور شوید تا رقم ۳۷میلیون تومان هم پیش بروید.

* نظر هفت صبح: برندهای ایرانی در مورد امکانات دستگاه‌های خود کمی اغراق می‌کنند. اگر قصد دارید خیال خودتان را باید داشتن دستگاهی کارآمد راحت کنید، دنبال ارزان‌ترین لباسشویی مجهز به ویژگی شست‌وشویی سریع، گرم‌کننده خودکار آب‌گرم و با ظرفیت حداقل هشت کیلوگرم بگردید چون بقیه‌اش بازی تبلیغاتی است. به‌نظر ما چنین لباسشویی نباید بیشتر از ۱۰میلیون تومان قیمت داشته باشد.

کدخبر: ۳۷۸۰۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر