کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۸۷۲
تاریخ خبر:

هشدار پلیس راهور نسبت به بارش برف و بهمن

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در محورهای برفگیر شاهد توقف های مقطعی و یا کندی حرکت به دلیل لغزنده بودن معابر می باشیم.
به گزارش ایسنا سرهنگ عین اله جهانی اعلام کرد: در محورهای برفگیر در حال حاضر علیرغم حضور موثر پلیس راه، شاهد توقف های مقطعی و یا کندی حرکت به دلیل لغزنده بودن معابر هستیم.
وی افزود: گزارش ها در ۲۴ساعت گذشته حکایت از مسدود شدن محورهایی از قبیل "خلخال-سرچم"، "مهاباد-بوکانگ و "سرورآباد به پاوه(گردنه ژالانه)" به علت بارش برف، کولاک و کاهش دید دارد و در کنار این موضوع، وقوع تصادفاتی به دلیل لغزندگی معابر را شاهد بوده‌ایم.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر در اکثر محورهای استان اردبیل تردد بدون زنجیر چرخ میسر نیست و این وضعیت محور "شاهین دژ-میاندوآب"، محور "بوئین زهرا" و محور "داران-الیگودرز" را نیز شامل می شود البته بارش باران در استان های گیلان، مازندران و گلستان نیز به نوبه خود رانندگی در این استان ها را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: به هموطنان توصیه می شود قبل از حرکت با شماره های ۸۸۲۵۵۵۵۵ ، ۱۲۰ تماس بگیرند و یا با مراجعه به وبسایت www.rahvar120.ir از وضعیت راه ها و محدودیت ها و ممنوعیت هایی که ممکن است پلیس به صورت میدانی برای حفظ ایمنی و پیشگیری از در راه ماندن هموطنان اتخاذ کند، مطلع شوندو تنها مرجع اطلاع رسانی دراین موارد پلیس راهنمایی و رانندگی است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، جهانی در پایان ضمن توصیه نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری گفت: تقاضا می شود حتما زنجیرچرخ ، سلامت و ایمنی وسیله نقلیه و به همراه داشتن پوشاک گرم و باک پر سوخت، مدنظر هموطنان باشد.

کولاک برف در جاده های کوهستانی برخی مناطق
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود و طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: امروز، پنجشنبه، دوم بهمن ماه ادامه فعالیت سامانه بارشی در سواحل خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی به صورت بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.
وی افزود: در شمال استان های قزوین، تهران، البرز، سمنان و اردبیل نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، سوم بهمن ماه نیز در صبح بارش پراکنده برف در برخی نقاط شمال شرق رخ می دهد و سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج خواهد شد گفت: همچنین طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.
ضیاییان ادامه داد: هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است و از پنج شنبه تا شنبه ماندگاری هوای سرد در غالب مناطق کشور حاکم است و بتدریج از یکشنبه تا آخر هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود، این افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخشهایی از جنوب شرق کشور حدود ۱۲ تا ۱۸ درجه و در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، غرب و مرکز کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.
وی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید در نیمه غربی کشور رخ خواهد داد گفت: همچنین در سمنان، شمال شرق، اصفهان، قم، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می شود که در پاره ای مناطق با گردوخاک یا طوفان گردوخاک همراه خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: جمعه این شرایط برای خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و شنبه برای شرق کرمان، بخشهایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.
به گفته ضیاییان، پنج شنبه تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و پنج شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.
وی همچنین دمای هوای پایتخت را برای چند روز پیش رو پیش بینی کرد و گفت: دمای تهران در روز جاری(پنج شنبه، دوم بهمن ماه) در بیشترین حالت ۴ و در کمترین حالت منفی ۴ درجه سانتیگراد است. فردا جمعه نیز دمای هوای تهران بین ۳ و منفی ۴ درجه متغیر است و برای شنبه دمای هوا بین ۴ تا منفی ۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان تهران در این سه روز صاف است.

کدخبر: ۳۶۹۸۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر