کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۶۰۱
تاریخ خبر:

هشدار وزیربهداشت درمورد موج ششم کرونا

ایرنا نوشت: وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری مردم و تمام دستگاههای اجرایی و توجه جدی دولت به واردات واکسن در ۲ ماه اخیر به بیش از ۷۵ میلیون نفر واکسن تزریق شده است اما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.

«بهرام عین الهی» شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: هم اکنون تعداد هموطنان واکسن زده در کشور به حدود ۸۰ میلیون نفر رسیده است.

وزیر بهداست با بیان اینکه در مرداد ماه سال جاری فقط ۵ میلیون نفر در کشور واکسینه شده بودند، یادآورشد: در مرداد ماه سال جاری تعداد فوتی های روزانه کشور حدود ۷۰۰ نفر بود اما امروز به ۱۲۴ نفر کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن گفت: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما ما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم. کرونا بیماری بسیار پیچیده‌ای است و به دلیل تغییرات مداوم باید همواره آماده هر شرایطی باشیم و تنها راه تامین ایمنی مردم تزریق واکسن کرونا است و در این راستا فقط واردات واکسن به تنهایی کافی نیست و تزریق واکسن نیز باید بسرعت در کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه نجات حتی یک نفر از کرونا برای ما بسیار مهم و فوت هریک از عزیزان برای ما بسیار دردناک است، تاکید کرد: همه مردم ایران برادر، خواهر، پدر و مادر ما هستند، لذا انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین وظیفه ما است تا مردم و هموطنان ما به ایمنی کامل برسند. با این حال شرایط فعلی کاملاً شکننده است و باید برای ورود موج ششم به کشور آماده باشیم مردم هم باید علاوه بر توجه به مسئله واکسیناسیون همچنان بر رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

وزیربهداشت اظهارداشت: طبق بررسی‌های انجام شده اکثر افرادی که تاکنون بر اثر کرونا فوت کردند از بین افرادی هستند که واکسن را دریافت نکرده اند، خوشبختانه سال گذشته کادر درمان واکسینه شدند که تا قبل از واکسیناسیون ۲۰۴ نفر از کادر درمان به شهادت رسیدند در حالی که امسال به تعداد انگشتان دست هم شهید سلامت نداشتیم و تصمیم داریم بریا ارتقا ایمنی کادر درمان کشور دوز سوم را تزریق کنیم و ممکن است سالمندانی که مدت زمان زیادی از دریافت واکسن آنها گذشته به این گروه سنی نیز تزریق شود.

کدخبر: ۴۲۱۶۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • a1

    پس چرا وضعیت رو دارید عادی میکنید ادارات و مدارس رو دارید باز میکنید اصلا معلوم هست چه خبره ؟?