کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۷۹۳
تاریخ خبر:

هشدار مقام ارشد روس به آلمان | اگر پوتین در آلمان بازداشت شود ...

مقام ارشد روس به شدت به آلمانها درباره هرگونه ماجراجویی علیه پوتین هشدار داد و از آن به منزله اعلان جنگ علیه روسیه نام برد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تلاش برای بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خارج از کشور براساس حکم دادگاه کیفری بین المللی، سبب بروز جنگ خواهد شد.

وی افزود: این موضوع هرگز رخ نخواهد داد اما بیایید تصور کنیم که اتفاق افتاده و رئیس جمهور یک کشور هسته‌ای مثلاً به خاک آلمان رفته و بازداشت شده است. این یعنی چی؟ قطعاً به مثابه اعلان جنگ علیه روسیه است؛ در چنین وضعیتی هرچه داریم برای هدف قرار دادن بوندستاگ و دفتر صدراعظم آلمان و دیگر اماکن، روانه کرده و به پرواز درمی آوریم.

اظهارات مدودف در واکنش به اظهارات وزیر دادگستری آلمان صورت گرفت که گفته بود اگر پوتین به این کشور بیاید، مقامات ما حکم دادگاه کیفری بین المللی را اجرایی خواهند کرد.

مدودف با اشاره به این موضوع گفت: آیا می‌داند که این موضوع باعث جنگ می‌شود؟ این اعلام جنگ است یا اینکه این وزیر آلمانی به خوبی در مدرسه آموزش ندیده است؟

نایب رئیس شورای امنیت روسیه بیان کرد: حکم دادگاه بین المللی کیفری مشکلات عظیمی در روابط روسیه با غرب ایجاد می‌کند؛ روابطی که به خودی خود بسیار بد هست.

وی تاکید کرد: روابط ما با غرب بدون آن هم در اوج تیرگی قرار داشت و شاید در بدترین وضعیت خود در کل تاریخ. در بیشتر اوقات این روابط حتی پس از سخنرانی چرچیل در فولتون (سخنرانی مشهور چرچیل سیاستمدار بریتانیایی درشهر فولتون در ۵ مارس ۱۹۴۶) هم، بهتر از حالا بود و به ناگهان غرب چنین تصمیمی را درباره رئیس کشور ما گرفتند

کدخبر: ۵۰۹۷۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر