کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۷۶۰
تاریخ خبر:

هشدار پلیس درباره بسته بودن مرزهای زمینی عراق

با نزدیک شدن به اربعین حسینی به نظر می رسد که برخی مایلند تا از مرزهای زمینی وارد عراق شده و خود را به کربلا برسانند. این شیوه هر چند در اسل های گذشته مورد استقبال قرار می گرفت اما به دلیل شیوع بیماری کرونا با اختلالاتی مواجه شد. امسال عراق سهمیه ای را برای زائران ایرانی مشخص کرده که این افراد میتوانند به صورت هوایی به این کشور سفر کنند. حالا سخنگوی ناجا با بیان اینکه زائران اربعین از مراجعه به مرزها خودداری کنند، گفت: مرزهای زمینی چهارگانه با عراق مسدود است.

سردار مهدی حاجیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان مرزهای چهارگانه زمینی با کشور عراق برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه ای در این رابطه ارائه نمی شود.

وی از همه مردم خواست که از مراجعه به مرزها خودداری کنند چون مرزها بسته است و مسئولان عراق اجازه ورود نمیدهد و هیچ تصمیم جدیدی هم در این باره فعلا اتخاذ نشده است. دولت عراق با اعزام هوایی ۳۰ هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی موافقت کرده که البته این افراد باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr مبنی بر سلامت را داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه اعزام زائران از این طریق نیز تابع شرایط خاص ابلاغی مراجع ذیصلاح خواهد بود، تصریح کرد: زائران بایستی هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده باشند .درباره نوع و برند واکسن کرونا بحث خاصی مطرح نیست.

کدخبر: ۴۱۳۷۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر